Toon posts:

Temperatuur AMD64 vs Intel Prescott

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iemand die nogal vrij veel systemen tesamen steek voor mensen, waar ik altijd op let is natuurlijk de stabiliteit en vooral ook het geluid dat de pc maakt.

Om die reden ging ik steeds naar intel omdat die (gelieve nu niet te flamen) in mijn ogen in alle omstandigheden koeler bleef en dus stiller te koelen was. Nu zit ik echter met een prescott in mijn eigen systeem waar ik 2 extra ventilatoren heb moeten bijstoppen en 2 gaten uitfrezen in m'n case om die op 40 graden te houden.

Nu is die relatief stil (buiten die raptor schijven gerekend 8) ) maar bij een klant kan ik daarmee niet beginnen.

M'n vraag is nu... De AMD64 tegenover de Prescott... is die frisser ? Of voor welke cpu zou ik best gaan voor de beste prijs/geluid... Kwaliteit is voor de klanten minder belangrijk aangezien 95% de pc gebruikt voor office toestanden.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Athlon 64 draait - met standaard koeler - idd koeler dan de P4 Prescott.

March of the Eagles

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 11:02:
Ik ben iemand die nogal vrij veel systemen tesamen steek voor mensen, waar ik altijd op let is natuurlijk de stabiliteit en vooral ook het geluid dat de pc maakt.

Om die reden ging ik steeds naar intel omdat die (gelieve nu niet te flamen) in mijn ogen in alle omstandigheden koeler bleef en dus stiller te koelen was. Nu zit ik echter met een prescott in mijn eigen systeem waar ik 2 extra ventilatoren heb moeten bijstoppen en 2 gaten uitfrezen in m'n case om die op 40 graden te houden.

Nu is die relatief stil (buiten die raptor schijven gerekend 8) ) maar bij een klant kan ik daarmee niet beginnen.

M'n vraag is nu... De AMD64 tegenover de Prescott... is die frisser ? Of voor welke cpu zou ik best gaan voor de beste prijs/geluid... Kwaliteit is voor de klanten minder belangrijk aangezien 95% de pc gebruikt voor office toestanden.
[bijdehand]
Uh, als ie 95% gebruikt word voor Office, waarom stop je er dan geen Celeron in?
[/bijdehand]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14

HeepH

Dope Rapper

wmeester schreef op 29 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

[bijdehand]
Uh, als ie 95% gebruikt word voor Office, waarom stop je er dan geen Celeron in?
[/bijdehand]
omdat ie kwaliteit levert :>

Een amd 64 met cool en quiet en een zalman 7000 draait tijdens office en films gewoon zonder fan, dus dan is hij zeker stil.

http://specs.tweak.to/16495

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Met die Cool 'n Quiet blijft hij bij mij erg cool en stil,
AMD64 3000+ zonder fans 38 graden

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

M'n vraag is nu... De AMD64 tegenover de Prescott... is die frisser ?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" :)
Of voor welke cpu zou ik best gaan voor de beste prijs/geluid...
Maakt imho niet uit. Ze zijn allebei even stil te krijgen voor dezelfde prijs.
Kwaliteit is voor de klanten minder belangrijk aangezien 95% de pc gebruikt voor office toestanden.
Dan volstaat een simpele Celeron/Sempron wel ;)

Al met al nogal simplistische vraagjes. Een beetje vooronderzoek mag ook wel :) Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.