Patchen van userbased uitgerolde MS Office producten met SUS

Pagina: 1
Acties:

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Bij een klant speelt het het volgende probleem:

Situatie:
We gebruiken Active Directory op basis van Windows Server 2003. Met SMS 2003 als software distributie platform in combinatie met het SUS feature pack voor SMS als patch management product. Onze clients zijn allemaal Windows XP SP2 machines.

Microsft Office (2003) wordt middels SMS machine-based gedistribueerd naar al onze clients. Dit geld ook voor nog enkele andere applicaties die op iedere client standaard geïnstalleerd moeten zijn. Alle ander applicaties worden user-based gedistribueerd middels SMS.

Probleemstelling:
De applicaties MS Project 2003, MS Visio 2003 en MS Frontpage 2003 worden user-based uitgerold. Maar het is dan niet mogelijk om deze produkten te patchen middels het SUS Feature pack voor SMS. Volgens Microsoft (SUS Feature Pack Release Notes) moeten deze applicaties machine-based uitgerold worden wil je ze kunnen patchen met het SUS Featurepack. Dat is nou juist wat we niet willen omdat deze applicaties beperkt uitgerold worden op user basis.

Vraagstelling:
Is er een wijze waarop we deze applicaties user-based kunnen uitrollen en tch kunnen patchen middels SUS Featurepack/SMS?

Een mogelijkheid is om een andere methode te gebruiken, nl. het patchen van de administrative install van de desbetreffende producten en vervolgens met setup.exe REINSTALL=[list of features modified by the update] /qb de clients te updaten via SMS. Hierbij wordt SUS dus geheel niet gebruikt, maar de klant zou dit wel graag willen.

Iemand nog ideeen hierover?

[ Voor 5% gewijzigd door Devster op 29-10-2004 10:47 . Reden: Het gaat om het SUS Feature Pack voor SMS, niet de "normale" SUS voor W2K(3) ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Je kunt toch gewoon een MSI package configuren voor een Office SP en via een AD Policy distribueren, of anders via SMS? Microsoft heeft daarvoor genoeg voorbeelden op zijn site staan.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

SUS gaat niet gebeuren. Deze features stonden op stapel voor de SUS release 2.0, maar deze is door de vertragingen met Servicepack 2 voor XP zwaar uitgesteld. Ik verwacht het niet voor Q2 2005.

Wanneer je gebruik maakt van een Admin Install Point, dan zal de client altijd terug grijpen op deze installatie voor Servicepack en hotfixes. Of dit in practijk goed werkt weet ik niet, maar het is voor een AD published applicatie wel de gewezen manier als je het volgens de MS manier doet.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Dennis
  • Nu online
Devster schreef op 29 oktober 2004 @ 10:32:
Een mogelijkheid is om een andere methode te gebruiken, nl. het patchen van de administrative install van de desbetreffende producten en vervolgens met setup.exe REINSTALL=[list of features modified by the update] /qb de clients te updaten via SMS. Hierbij wordt SUS dus geheel niet gebruikt, maar de klant zou dit wel graag willen.
Dit was ook mijn idee. In Group policy zit voor software een optie "re-deploy application". Iets soortgelijks zit vast ook in SMS (al ken ik dat niet). Je kunt dan inderdaad het administrative installatie punt patchen en dan dus de applicatie op alle pc's waar hij op is geïnstalleerd opnieuw uitrollen.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Dennis schreef op 29 oktober 2004 @ 19:42:
[...]

Dit was ook mijn idee. In Group policy zit voor software een optie "re-deploy application". Iets soortgelijks zit vast ook in SMS (al ken ik dat niet). Je kunt dan inderdaad het administrative installatie punt patchen en dan dus de applicatie op alle pc's waar hij op is geïnstalleerd opnieuw uitrollen.
Nadeel is echter wel dat dit zeer veel netwerkverkeer genereert, dus het alternatief is het distribueren van de delta-patches met SMS.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Topicstarter
Firefox schreef op 29 oktober 2004 @ 19:38:
SUS gaat niet gebeuren. Deze features stonden op stapel voor de SUS release 2.0, maar deze is door de vertragingen met Servicepack 2 voor XP zwaar uitgesteld. Ik verwacht het niet voor Q2 2005.
Het gaat om het SUS Feature Pack voor SMS, dat is niet het zelfde als de "losse" Software Update Services.

SUS 2.0 gaat ook WUS heten trouwens.

@LeNNy: Heb jij mijn startpost wel gelezen? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Devster op 01-11-2004 14:45 ]

Pagina: 1