Hyperlink binnen Flash

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 16:52
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met het combineren van MySQL/PHP met Flash. De bedoeling is dat er nieuwsberichten uit de database worden uitgelezen en dat deze worden weergegeven in een aangegeven tekstveld.

Op dit moment ben ik zo ver dat de onderwerpen worden gepubliceerd, met daarachter een link naar de inhoud van het bericht. Alleen nu heb ik een probleem. Het lukt mij niet om, nadat men op de link heeft geklikt, het tekstbericht weer te geven in hetzelfde Flash-bestand, in hetzelfde tekstveld. Er wordt nu een blanco pagina aangemaakt met het resultaat, dus buiten Flash om.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Het tekstveld dient dus in feite twee functies te hebben. Enerzijds het weergeven van de onderwerpen, anderszijds het weergeven van de volledige tekst nadat op de link is geklikt.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik weet niet wat je bij target hebt opgegeven (of hoe dat ook alweer heet in flash) is al weer een tijdje geleden dat ik ermee heb gewerkt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Naar een MC? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 16:52
Momenteel is dit mijn code:

<print.php>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

$db = mysql_connect("localhost", "root");
mysql_select_db("mysql");

$sqlquery = "SELECT * FROM nieuws"; 
$result = mysql_query($sqlquery); 
$number = mysql_num_rows ($result); 

while ($row = mysql_fetch_assoc($result))

{

$id=$row["id"];
$titel=$row["titel"];
$auteur=$row["auteur"];
$datum=$row["datum"];

$output.='<a href="print.php?id='.$id.'">'. $titel.'</a>';
$output.="<br/>";
$output.="Geschreven door: ".$auteur.", op: ".$datum;
$output.="<br/>";
$output.="<br/>";

//$output = urlencode($output);

print "&result=$output";
}
?>

Dit bestand wordt dus ingelezen door Flash. De eerste 'output'-regel geeft dus de titel aan, met daarachter de link. Op dit moment is er nog geen correcte aanduiding van de Target.

Verwijderd

maar interne links (bv met asfunction) aan die een functie aanroepen
welke dmv loadVars de hele tekst binnenhaald en in het juiste tekstField plaatst