[W2KSRV] Kan opeens geen .bat en .cmd bestanden meer openen.

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
We hebben een server draaien, een Windows 2000 Server waarop dmv een aantal batchfiles e.e.a. aan dingen op de server uitgevoerd kunnen worden.

Nu ineens als we een .cmd of .bat bestand opstarten krijgen we een venster met de melding: Access to the specified device, path, or file is denied.

De user die is ingelogd is een volwaardig administrator en ook de rechten op de mappen zijn nagekeken en dit heeft niet geholpen.

We hebben een rechtenloze fat32 schijf op deze server (een spare voor de ghost) en daar een .bat bestand gemaakt met enkel "echo hello" er in en ook deze geeft dezelfde melding.

Ik heb samen met mijn collega hier naar gekeken en ook een extern bedrijf die wat meer dan ons weet ingeschakeld en die komen er zo ook niet uit.

Als je een andere username gebruikt die ook admin rechten heeft dan kun je ineens wél die .bat bestanden openen. Het is dus echt een probleem bij die user. Die user is trouwens geen normale gebruiker maar dit is gewoon de user die ingelogd staat om de machine te beheren en de enige gebruikers zijn mijn collega en ikzelf en wij hebben geen vreemde dingen gedaan.

Is er iemand die ons kan helpen :?

Bij voorbaat dank!

edit:

O ja, registry keys om de hele batfile afhandeling weer te reactiveren heb ik al gedraait. Dit heeft geen gewenst resultaat gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 29-10-2004 10:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is de standaard 'home' directory van de user verpest waardoor het niet meer werkt. Je zou eens in de C:\Windows\_DEFAULT.PIF kunnen kijken wat er gebeurt als je die opstart? :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
elevator schreef op 29 oktober 2004 @ 12:24:
Vermoedelijk is de standaard 'home' directory van de user verpest waardoor het niet meer werkt. Je zou eens in de C:\Windows\_DEFAULT.PIF kunnen kijken wat er gebeurt als je die opstart? :)
_Default.pif doet hetzelfde als mijn werkstation, een verhaaltje over een 16bit subsystem gebeuren.