(Novell 4.11) Kan mijn netwerk kaart niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een probleempje met het installeren van Novell 4.11.

Ik heb een Fujitsu Siemens ErgoPro 267 (Celeron 300Mhz & 265MB Intern), en daar wil ik Novell op installeren.

Er word mij tijdens de installatie gevraagt om de drivers van mijn netwerkkaart.
dus ik kies de 3com 90X kaart en ga verder. maar nu moet ik dus een adres en poort opgeven omdat hij hem niet kan detecteren. :?

Ik heb al van alles geprobeerd, en ook gezocht op het forum, maar kan nergens vinden waar ik dit poortnummer en adres kan vinden.

De netwerk kaart is goed, heb hem getest in mijn eigen pc, en werkt prima.
Ik kan echter wel de installatie voort zetten, maar dan kan ik nog niets doen omdat ik hem dus geen IP adres kan geven.

Iemand enig id welke poort & adres hiermee bedoelt word?

Groetjes Erik

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 08:45
Wat ook wel eens wil helpen met dit soort problemen, is pnp os uitzetten in de bios als deze aanstaat. Waarschijnlijk vind novell um dan wel, bij poort word waarschijnlijk bedoeld in wel PCI deze zit.

Tis al een behoorlijke tijd dat ik novell 4.11 voor het laatst heb geinstalleerd, maar ik weet nog wel dat het pnp verhaal wel veel deed voor het vinden van hardware in novell 4.11

[ Voor 53% gewijzigd door iceme op 29-10-2004 10:19 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Volgens mij zit in de ErgoPro e267 een Intel NIC. Je zou eens kunnen proberen de CE100B.LAN te selecteren bij installatie.

Verwijderd

Pnp uit zetten in de bios idd. Anders download je de config-diskettes van de 3com-site en kijk je daarmee.

Op die pc moet netware5.1 ook nog wel kunnen... zou mijn keuze zijn!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lukt handmatig laden met het load-commando?
Als het een PCI-kaart is, worden er geen poorten gevraagd maar soms wel een slot ('SLOT=').
Probeer de driver anders eens te laden met LOAD DRIVER SLOT=1, daarna LOAD DRIVER SLOT=2, etc... totdat het werkt.

Als het echter om een ISA-kaart gaat, dan wil Netware echter poorten zien ja. Dat heeft niks met PnP-BIOS e.d. te maken. Die poorten zijn gemakkelijk te vinden. Download van de website van de fabrikant een DOS diagnose tool die bij alle ISA-kaarten zit. Soms zit de tool gewoon bij een groot pakket drivers in. Draai het programmaatje vanuit DOS (die heb je al op de betreffende PC staan om Netware te starten) en je ziet de benodigde gegevens wel.

[ Voor 49% gewijzigd door SvMp op 29-10-2004 11:46 ]

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is een 3Com 90X PCI Netwerk kaartje..

Het is namelijk een Desktop model die gebruik maakt van het zogehete "2-slot PCI/ISA BACKPLANE"

Hierop zit dus in dat PCI Slot die 3Com kaart.
Zou het mischien aan die Backplane kunnen liggen? :? :X

(edit)
hier een link naar info over mijn pctje:
http://www.fujitsu-siemen...Pro-e267/ErgoPro-e267.htm
(/edit)

[ Voor 27% gewijzigd door PurpleBlue op 29-10-2004 14:30 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt mij haast niet, maar wellicht is het een idee om die kaart in een ander PCI-slot te steken.

Laatst heb ik een server gebouwd met 2 netwerkkaarten van een Compaq Deskpro PIII; steeds gezeik met schijven die niet herkend werden door mijn Promise Ultra ATA100 controller en de FreeBSD kernel liep steeds vast. Wat was de oplossing? Netwerkkaart in onderste PCI-slot verplaatst en alles liep als een zonnetje.

Verwijderd

Yep, ook wel eens gezien zo ja. Maar met een pci-kaart werkt die slot-methode toch het handigste idd. Probeer eens....
Pagina: 1