Bestanden synchroniseren over meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik synchroniseer regelmatig diverse mappen over mijn netwerk, maar nu voreg ik mij het volgende af, is er een tooltje die een map kan synchroniseren over meerdere pc's EN over internet en als het kan ook nog automatisch :)

Om een voorbeeld te geven: drie pc's hebben de map "project1". Deze map wil ik onderling gedeeld hebben. Dus als PC1 aanstaat en PC2 gaat aan dan synchroniseert hij de map (via internet dus). Als dan een van de twee uitgaat en PC3 komt online dan wil ik dat ook deze synchroniseert met diegene die nog online is. Beetje duidelijk?

Het probleem zit volgens mij in dat de bron niet vast staat maar meerdere pc's kan zijn. Volgens mij komt dit eigenlijk neer op een soort prive p2p netwerkje.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:51

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Bedenk wel dat je het risico loopt dat bestanden overschreven kunnen worden met 'oudere' versies.

PC1 werkt een bestand bij. En wordt als laatste versie gezien. PC3 heeft offline ook aan het originele bestand gewerkt en slaat het later op. Het bestand op PC3 is nu het meest recente. Bij een synch actie bestaat de kans dat het bestand van PC1 (wat ouder is, maar met andere informatie) overschreven wordt door het bestand van PC3. PC1 kan dus weer opnieuw aan het werk zeg maar.

Afhankelijk waar je het uiteindelijk voor gebruikt, is het misschien geen slecht idee om naar een revision control applicatie te kijken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Snoops
ja, daar heb ik aan gedacht, maar dat betekent dat naast mijn al eerder genoemde functies het programma ook dat nog bij zou moeten houden. ik ben al blij met de eerste optie, dan hou ik het zelf wel in de gaten, maar met revisie controle zou natuurlijk super zijn.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien is dit wat om te bekijken, ik weet niet of het hetgene ondersteunt wat jij wil, maar het heeft wel heel veel functies en is bovendien gratis te gebruiken en ook nog eens in het nederlands te krijgen.

http://www.2brightsparks.com/syncback/

[ Voor 10% gewijzigd door svdvlist2 op 30-10-2004 11:14 ]

• Snoops
Mooi programma, maar het werkt niet over het internet.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Als je echt met projecten bezig bent loont het misschien de moeite om eens naar subversion te kijken. Dit werkt puur over het internet en heeft een compleet versie-beheer systeem.
Het is misschien wel iets te complex/overkill voor jou bedoelingen.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41
Kijk eens naar tortoiseSVN, dit is een programma dat gebruik maakt van subversion, die inderdaad ook revisies e.d. bijhoudt, tis btw gratis :)

Icons are overrated

• Snoops
@bluppy2 en helmet: ziet er goed uit, maar volgens mij heb ik daar dus ook een server voor nodig, m.a.w. is er maar 1 bron waar alle bestanden staan.

Het ziet er dus naar uit dat ik dan toch maar een servertje moet installeren.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
exactcopy2000
maakt bij mij dagelijks een copy van m'n docjes.
via het netwerk.
tevens een reservecopy naar een volgende map van de files die ik gedeleted heb.

Ik heb er veel plezier van; eenvoudig en toch netjes in te stellen.

• mguilmot
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08-2023

mguilmot

NPI

Op vlak van servers is het gemakkelijk te fixen dmv DFS met replication.

http://www.npi.be

• Snoops
the noise schreef op 02 november 2004 @ 13:39:
exactcopy2000
maakt bij mij dagelijks een copy van m'n docjes.
via het netwerk.
tevens een reservecopy naar een volgende map van de files die ik gedeleted heb.

Ik heb er veel plezier van; eenvoudig en toch netjes in te stellen.
heb je ook een linkje van dit programma, want ik kan het nergens vinden.
Pagina: 1