Toon posts:

Weergaveprobleem digitale foto (zwart/wit ipv kleur)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar ik zit met een vreemd probleem:

Een collega heeft een kleurenfoto gemaakt met een digitale fotocamera, wanneer hij deze echter wil bekijken op zijn PC is de foto zwart wit :?
Het vreemde is nu dat de Windows preview in Explorer de foto wel netjes in kleur weergeeft. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de foto in kleur weer te geven.

De foto is in 24 bpp sRGB kleur, jpeg formaat, niets speciaals volgens mij?

Herkend iemand dit probleem? Alle suggesties zijn welkom!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:45
Misschien kun je even wat meer info geven? Met welk programma bijvoorbeeld je collega de foto wil bekijken. In de Windows Explorer gaat het wel goed namelijk. Misschien kan hij het in paint eens proberen?

-

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
of picture manager, zit bij office 2003 in

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet FG dit, move naar Software Algemeen en titelfixje :)

LinkedIn
Instagram

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:21

André

Analytics dude

Zet de foto eens online :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met Irfanview, Paint, Windows Fax & Picture viewer, Internet explorer, de windows explorer preview is echt de enige plaats waar ik wat kleur zie. Voor de rest is het een heel normale foto, 800x600/24bpp/sRGB.

De foto is gemaakt met een Nikon camera, andere foto's uit dezelfde serie geven wel kleur! Ik begrijp het niet... 8)7

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

en als je de foto met met preview opnieuw opslaat in een ander bestnd en dan met een ander proggie bekijkt?

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, met preview bedoel ik echt dat hele kleine preview schermpje aan de linkerkant van het Explorer scherm, daar waar ook de meest logische taken verschijnen. Volgens mij kun je vanuit daar niets opslaan?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

oow oke, niet goed begrepen :P Daar valt idd weinig in op te slaan... Vaag probleem, als je de foto's op een andere pc zet dan? Ook z/w

Hang loose, KiteSurfing for life!

Pagina: 1