Fuji S5500 of Kodak DX7590

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• FLASH1977
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera met 10x optische zoom.
Uiteindelijk bleven de Fuji S5500 en de Kodak DX7590 over.

Mijn vraag is eigenlijk welke is de betere van de 2. Graag ook even aangeven waarom. Hieronder volgen de links naar de specificaties van de camera's.

KODAK DX7590
http://www.kodak.com/ekne...path=2797&pq-locale=nl_NL

FUJI S5500
http://213.133.41.216/producten/digicam/S5500/specs.htm

Hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.

Verwijderd

Hey,

Zijn beide fijne camera's. De Kodak is iets zwakker in kleurweergave, de Fuji is iets levendiger naar ik hoor zeggen.
Beide camera's liggen écht perfect in de hand, dus evenwaardig.
Maar waarom geen model met 12x zoom en lens-stabilisatie? Zoals de Panasonic FZ3 bijvoorbeeld. Een nog sterkere lens en perfecte kwaliteit! Je hebt enkele een kleiner LCD-tje.

Verwijderd

Let er even op dat je de compressie van de Fuji niet kunt instellen. Ze hebben alleen het niveau "normaal". Ik heb geen idee hoeveel compressie dit is, maar ik heb het vermoeden dat dit meer is dan je zou willen. Misschien even van beide camera's voorbeeldfoto's laten afdrukken? Dan zie je het verschil zwart op wit (of beter kleur op wit)!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Alleen voor de looks zou ik al de Fuji nemen... Hier al in gekeken?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.
Flash1977, zou je voortaan eerst de sticky's bovenaan een subforum willen lezen voordat je een topic opent? ;) In Fotografie Policy staat het volgende over 'Welke camera?' vragen:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Je zal zelf de keuze moeten maken, aan de hand van reviews, specs, je budget èn hoe beide cams in de hand liggen. Ga ze dus uitproberen bij een shop. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.