[Excel] Cellen met NAW-gegevens aan elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi Tweakers,

Ik heb in een werkbad in Excel een bestand gemaakt van namen en de bijbehorende NAW-gegevens, verdeeld over een aantal kolommen. Als ik de namen gesorteerd op alfabet wil hebben, blijven de NAM-gegevens echter gewoon staan. Ik heb al via de HELP en Google proberen te zoeken naar een oplossing, maar ik kan er niet achter komen hoe ik de cellen aan elkaar kan koppelen, zodat als ik een kolom sorteer op alfabetische volgorde de bijbehorende kolommen meegaan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, zonder dat ik bijvoorbeeld ervoor moet kiezen alles in 1 kolom te plaatsen met komma als scheidingsteken?

BvD

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een beetje Excelversie die niet uit de vorige eeuw is, meldt toch wel "Excel found data next to your selection. Since you have not selected this data, it will not be sorted"?

Weet je meteen wat je moet doen: alle kolommen die gekoppelde data bevatten, meeselecteren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Precies, en dan ga je naar: Data \ Sort en daar kun je aangeven op basis van welke kolom je wil sorteren.

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Rataplan schreef op 29 oktober 2004 @ 09:49:
Een beetje Excelversie die niet uit de vorige eeuw is, meldt toch wel "Excel found data next to your selection. Since you have not selected this data, it will not be sorted"?

Weet je meteen wat je moet doen: alle kolommen die gekoppelde data bevatten, meeselecteren.
Ik gebruik Excel 2000 en heb de melding niet gezien, maar bedankt voor het advies, ik zal het meteen oplossen!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

nenne schreef op 29 oktober 2004 @ 19:20:
Ik gebruik Excel 2000 en heb de melding niet gezien, maar bedankt voor het advies, ik zal het meteen oplossen!
Hm - over of 2000 bij deze eeuw hoort lopen de meningen uiteen, dus daar zou het best aan kunnen liggen :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.