Mijn doel is een combobox die een lijst met gegevens via een datasource ophaald. Deze combobox heeft als DropDownStyle "DropDown" waardoor je de mogelijkheid hebt om zelf tekst in te vullen (dit is ook een vereiste!!) Maar tevens moet het mogelijk zijn om eventueel al 'standaard' tekst te kunnen kiezen uit de lijst (die gevuld word via de datasource).
Nu heb ik dat geprobeerd door een datasource te maken met displaymember, valuemember en een databinding 'text' voor de tekst, maar dit werkt niet. Hij wil dan de niet die tekst weergeven en alle andere databindings die gebruik maken van dezelfde dataset krijgen ook niets meer. De datasource werkt dan wel.
Dit is zoals ik de code nu heb van de combobox:
Ohja: dataset1 is een andere database(tabel) dan dataview2 van dataset2. En de waarde van dataset1 hoeft niet gelijk te zijn aan een waarde uit dataset2. Deze velden zijn in de database's ook niet gekoppeld met elkaar.
Nu heb ik dat geprobeerd door een datasource te maken met displaymember, valuemember en een databinding 'text' voor de tekst, maar dit werkt niet. Hij wil dan de niet die tekst weergeven en alle andere databindings die gebruik maken van dezelfde dataset krijgen ook niets meer. De datasource werkt dan wel.
Dit is zoals ik de code nu heb van de combobox:
code:
1
2
3
4
5
6
| this.combobox1.DataBindings.Add(new System.Windows.Forms.Binding
("Text", this.dataset1, "Table.TDL_locatie"));
this.combobox1.DataSource = this.dataview2;
this.combobox1.DisplayMember = "Naam";
this.combobox1.Name = "combobox1";
this.combobox1.ValueMember = "Naam"; |
Ohja: dataset1 is een andere database(tabel) dan dataview2 van dataset2. En de waarde van dataset1 hoeft niet gelijk te zijn aan een waarde uit dataset2. Deze velden zijn in de database's ook niet gekoppeld met elkaar.