Toon posts:

Office: Afdruk samenvoegen + foto

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil pasjes maken met daarop wat gegevens en een pasfoto. Wat probeer ik? In MS Word heb ik een etiketformulier en in de cellen staat het volgende:

Leerling nr: «STAMNR»
«Roepnaam» «Tussenv» «Achternaam»
«Gebdatum»

Er worden dus gegevens uit een excel document gehaald, middels afdruk samenvoegen.

Nu moet er aan de rechterkant van het pasje nog een pasfoto komen van de leerling. Deze foto's staan in een bepaalde directorie. De bestandsnaam van de foto is hetzelfde als het «STAMNR».

Ik heb het ooit al eens voor elkaar gekregen. Zoiets als met de "veldcodes" weergeven en dan iets veranderen in de code {INCLUDEPICTURE "c:/foto/leerling/{MERGEFIELD "STAMNR"}.jpg" \*MERGFORMATNET }. Daarna alles selecteren en dan F9 of zoiets.......

Maar dit topic is er niet meer :'(

Voor alle duidelijkheid: het is niet deze topic [rml][ Word] automatisch invoegen van jpg *[/rml]

Bvd voor jullie reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Hellpuh....niemand een idee?

Verwijderd

Misschien heb je ondertussen al een oplossing, maar ik ben er toevallig zelf juist mee bezig (en naar op zoek). En anders wel fijn om topics met een antwoord af te sluiten.

Dit is wat ik tot nu toe heb ontdekt:
Maak eerst zo'n fieldcode:
{ INCLUDEPICTURE "c:\\foto\\leerling\\nummertje.jpg" \* MERGEFORMAT }
(Druk op ALT+F9 om fieldcodes zichtbaar te maken)
Daarna zo een:
{ MERGEFIELD "STAMNR" }
Knip en plak dan het tweede veld in de eerste:
{ INCLUDEPICTURE "c:\\foto\\leerling\\{MERGEFIELD "STAMNR"}.jpg" \* MERGEFORMAT }

Het moet een relatief pad (tov het word document) naar het plaatje zijn, met dubbele backslashes gescheiden. Of met enkele forward slashes, zoals je al zelf deed.

Merge naar een nieuw document en sla dit op.
Zie je alleen fieldcodes? Druk op ALT+F9 (= toggle fieldcodes)
Selecteer alles met CTRL+A en druk op F9 (= refresh fields)
Dat zou moeten werken.

Wat ik nog zoek: Ik wil nu nog dat de afbeelding automatisch in een bepaalde afmeting komt. Bv. maximaal 2cm hoog, met behoud van de aspect ratio.