Toon posts:

Problemen met Divx afspelen op Intel Celeron 700MHZ.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Onlangs hebben we een 2de hands computer gekocht met als doel deze films op de TV te laten afspelen. Nu is het probleem dat het beeld nog af en toe schokt bij het afspelen van Divx filmpjes. Eerst liep het beeld niet synchroon met het geluid, maar dat hebben we nu verholpen door de CPU up to graden naar +- 850 Mhz. Weet iemand waar het probleem nu ligt? Is het WinDVD of toch nog steeds de CPU of iets anders?

P.S. Sorry als ik het een beetje onder de verkeerde topic heb geplaatst, is mijn eerste berichtje.

Alvast bedankt voor de moeite!
Grtz, thlborest

Systeem gegevens:
Intel Celeron 700 Mhz (overgeklokt naar 850 Mhz)
3dfx Voodoo Videokaart met TV-out ,16MB (driver versie 1.07.00)
10GB Harddisk
Aopen AX34 Moederbord (driver versie 1.16)
256 MB SDRAM

Software:
Windows Millenium Edition
WinDVD 5.0
Direct X 8.0
Codec Pack All Inn 6.0.2.1
Verder geen Virusscanner of firewall....zo min mogelijk software om geheugen te besparen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 03:41 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Probeer eens een lichtere player, zoals BSPlayer o.i.d.

Hier stond een dode link.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Waarom heb je windows ME? Dat gebruikt toch helemaal niemand meer?
Of stond dat er nog op? In dat geval heb je waarschijnlijk een hele brakke windows installatie.

Ik zou zeggen gewoon Windows 98 erop, alles visuele enhancements uit, BS player downloaden, en knallen maar!

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 29-10-2004 07:24 ]

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Misscien je videokaart, dat is niet echt een ''goede'' kaart om tv mee af te spelen.
ik kon in mijn 500mhz net een 64mb videokaart dvix plyer gebruiken en dan gin het net.

en idd me is de slechtse versie die windows ooit heeft uitgebracht dus of naar xp maar in jou geval naar 98 en als het kan de se edition

[www.ganzz.nl]

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

win2000 erop, en ffdshow filters erop.

ik heb zelf een celeron 566, en die draait met die combi alles vlekkeloos.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ganz schreef op 29 oktober 2004 @ 08:17:
Misscien je videokaart, dat is niet echt een ''goede'' kaart om tv mee af te spelen.
ik kon in mijn 500mhz net een 64mb videokaart dvix plyer gebruiken en dan gin het net.
Denk dat het inderdaad de videokaart is. Deze zal overlay (yuv decoding en scaling in hardware) moeten supporten. Heb echter geen idee hoe je hier met zekerheid achterkomt (behalve er ff een goedkope gf440mx inmikken).

Ik heb een Celly 400@450 waar ik met mplayer onder linux op een riva128 (:P) een divx niet mee af kan spelen, maar met een gf440mx makkelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 29-10-2004 08:24 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die videokaart is snel genoeg.

Probleem zoeken:
- staat DMA aan voor alle harde schijven en CD/DVD apparatuur (IDE)
- probeer een andere (eventueel gehackte) Voodoo3 driver
- als je de mogelijkheid hebt, probeer Windows 2000 of XP eens
- probeer Media Player Classic (google, sourceforge, ...) als lekker lichte player eventueel icm. bijvoorbeeld de ffdShow filters.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Rukapul schreef op 29 oktober 2004 @ 08:22:
[...]

Denk dat het inderdaad de videokaart is. Deze zal overlay (yuv decoding en scaling in hardware) moeten supporten. Heb echter geen idee hoe je hier met zekerheid achterkomt (behalve er ff een goedkope gf440mx inmikken).

Ik heb een Celly 400@450 waar ik met mplayer onder linux op een riva128 (:P) een divx niet mee af kan spelen, maar met een gf440mx makkelijk.
Voodoo3 support gewoon overlay, dat dee die Riva128 van je ook wel als het goed is. Bovendien is zo een Riva128 een stuk of 2 generaties ouder als de Voodoo3, dus tis ook nog eens een vergelijking van niks :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Top gasten, ik ga is even het een en ander proberen! Thnx voor de snelle replies! Ik zal straks wel even posten wat ik geprobeert heb en de resultaten!

Grtz,thlborest

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb als 2e pceetje een P3 450 met een Geforce 2 MX en die trekt met WinAmp of VLC Media Player prima Divx. Als het niet aan je software ligt (brakke drivers of windows) of aan slechte BIOS instellingen zou ik toch echt aan je videokaart denken.

Ook voor de anderen: overlay supporten is wat anders dan de processor werk uit handen nemen. 3dfx kaarten en Riva 128/TNT/TNT2 kaarten kunnen dit laatste nauwelijks.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:35

Lief Adje

Love is in the air

Trap er een 8mb ati rage pro kaartje in en je hebt aan een 500mhz machine genoeg :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• j-w
  • Niet online

j-w

Aan de TS:

je hebt nog steeds niet gezegd waarom je in vredesnaam Windows ME op de bak hebt staan...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

heb hier een jaar lang met een celly400@450 256 ram en een 16 mb tnt2 kaartje divx gedraaid via netwerkje. Zo kaal mogelijk installen, en idd media player classic proberen. radlight etc was te zwaar maar mp classis draaide alles goed. Kan zijn dat de eerste 5 seconden even "lastig" zijn maar daarna loopt het goed

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

j-w schreef op 29 oktober 2004 @ 16:18:
Aan de TS:

je hebt nog steeds niet gezegd waarom je in vredesnaam Windows ME op de bak hebt staan...
Het zal de enige versie zijn die hij heeft of zo? Volledig up to date valt ME volgens mij wel mee hoor.
In elk geval kan hij er idd misschien beter 2000 of XP op zetten.

• j-w
  • Niet online

j-w

Ranzy schreef op 29 oktober 2004 @ 18:18:
[...]

Het zal de enige versie zijn die hij heeft of zo? Volledig up to date valt ME volgens mij wel mee hoor.
In elk geval kan hij er idd misschien beter 2000 of XP op zetten.
als het puur voor divx afspelen is zou ik liever 98SE kiezen.
Pagina: 1