Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..
Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..
PC's en VCR's zijn niet op elkaar gestandariseerd hoor.
Verdiep je maar eerst eens in de materie, dan zul je ontdekken dat :
- Je kennis ontoerijkend is.
- Je hier nog wat voor moet klussen om überhaupt iets werkend te krijgen.
- Het zeker niet zomaar een stekkertje om je mobo prikken is.
Aannames zijn fataal.
(oftewel: dit kun je toch niet menen he?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
De IR moet je kunnen aansluiten op je pc, tv kijken via videorecorder : tv-kaart ?
oja .. wat betreft IR : (er is een topic, ik zoek nog even)
[rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 13:48 ]
Dat wel, maar dat moet je eerst zien te achterhalen welk type/merk je lcd is zodat je wat meer info over de aansluitmogelijkheden kan opzoeken.fredmanders schreef op 29 oktober 2004 @ 14:02:
Oke, dus ik was bezig met iets boven mijn pet, maar nu wil ik toch graag het lcdtje en de infrarood ontvanger van de vcr laten werken op mijn moederbord, dat zou toch te doen moeten zijn?
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Ik zou er niet vanuit gaan. Je denkt wel erg simplistisch moet ik zeggen: "het is allemaal electronica dus het moet op elkaar aan te sluiten zijn".fredmanders schreef op 29 oktober 2004 @ 14:02:
Oke, dus ik was bezig met iets boven mijn pet, maar nu wil ik toch graag het lcdtje en de infrarood ontvanger van de vcr laten werken op mijn moederbord, dat zou toch te doen moeten zijn?
Een LCD display heeft een besturing en in een apparaat zoals een VCR lijkt dat in de verste verte niet op standaarden die in de PC wereld gebruikt worden. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat je een display treft dat je zo even via USB/serial-port/PCI/whatever op je mainboard kan aansluiten.
Idem voor de infrarood ontvangen. Je kunt met een paar componentjes van 10 euro zo een IR ontvangen maken die je op de seriele poort van je PC kunt aansluiten, maar het is niet waarschijnlijk dat het met je VCR zal lukken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kijk dan ff hier: http://www.hc11.demon.nl/thrsim11/68hc11.
En dan vooral naar het buy gedeelte.
Niet duur, wel leerzaam..
En ik denk dat je de videorecorder het beste kan vergeten.
Mocht het toch lukken: ik ben benieuwd naar de foto's van videobanden die in een pc-kast verdwijnen
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services