Videorecorder decoder in een pc gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Ik heb hier een oude videorecorder over en ik vroeg me af of ik daar mijn moederbord in kon zetten en dan de items van de videorecorder (lcdtje, decoder, infrarood ontvanger) zo kan aansluiten aan het moederbord dat ik na deze tweak een pctje heb waarmee ik tv kan kijken en ook een afstandsbediening op kan gebruiken en zelfs nog wat info zie op het lcd? Zo ja, hoe dan?

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• fredmanders
Ik heb de video al uit elkaar gesleuteld, maar ik weet niet hoe ik alles moet aansluiten... Beetje hulp?

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat jij wil kan niet zomaar.

PC's en VCR's zijn niet op elkaar gestandariseerd hoor. ;)

Verdiep je maar eerst eens in de materie, dan zul je ontdekken dat :

- Je kennis ontoerijkend is.
- Je hier nog wat voor moet klussen om überhaupt iets werkend te krijgen.
- Het zeker niet zomaar een stekkertje om je mobo prikken is.

Aannames zijn fataal.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb net een dieselmotor in m'n magnetron gemonteerd, maar hij doet het niet. Wat moet ik doen?

(oftewel: dit kun je toch niet menen he? |:()

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Denk niet dat dit een makkelijke optie is hoor, wat betreft het LCD zou je even moeten zoeken op internet (welk type ?, of aansluiting?)

De IR moet je kunnen aansluiten op je pc, tv kijken via videorecorder : tv-kaart ?

oja .. wat betreft IR : (er is een topic, ik zoek nog even)

[rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 13:48 ]

• fredmanders
Oke, dus ik was bezig met iets boven mijn pet, maar nu wil ik toch graag het lcdtje en de infrarood ontvanger van de vcr laten werken op mijn moederbord, dat zou toch te doen moeten zijn?

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:09

Mike78

Always

fredmanders schreef op 29 oktober 2004 @ 14:02:
Oke, dus ik was bezig met iets boven mijn pet, maar nu wil ik toch graag het lcdtje en de infrarood ontvanger van de vcr laten werken op mijn moederbord, dat zou toch te doen moeten zijn?
Dat wel, maar dat moet je eerst zien te achterhalen welk type/merk je lcd is zodat je wat meer info over de aansluitmogelijkheden kan opzoeken.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:39

Exirion

Gadgetfetisjist

fredmanders schreef op 29 oktober 2004 @ 14:02:
Ik zou er niet vanuit gaan. Je denkt wel erg simplistisch moet ik zeggen: "het is allemaal electronica dus het moet op elkaar aan te sluiten zijn".

Een LCD display heeft een besturing en in een apparaat zoals een VCR lijkt dat in de verste verte niet op standaarden die in de PC wereld gebruikt worden. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat je een display treft dat je zo even via USB/serial-port/PCI/whatever op je mainboard kan aansluiten.

Idem voor de infrarood ontvangen. Je kunt met een paar componentjes van 10 euro zo een IR ontvangen maken die je op de seriele poort van je PC kunt aansluiten, maar het is niet waarschijnlijk dat het met je VCR zal lukken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Niettemin, je kan de behuizing prima geruiken. }:O
:*)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je nou met elektronica dingen wil "spelen" (niet oneerbiedig bedoelt :) ):
Kijk dan ff hier: http://www.hc11.demon.nl/thrsim11/68hc11.
En dan vooral naar het buy gedeelte.

Niet duur, wel leerzaam..

En ik denk dat je de videorecorder het beste kan vergeten.
Mocht het toch lukken: ik ben benieuwd naar de foto's van videobanden die in een pc-kast verdwijnen ;) :+

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Pagina: 1