Toon posts:

format not supported on drive c:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil mijn 120gig samsung sata hd compleet leeg maken maar kan hem niet gewoon met rechtsklikken op c: ikoontje-->'formatteren' leegmaken omdat winxp erop staat (error is dat schijf in gebruik is terwijl er niks open staat, dus denk dat het te maken heeft met dat besturingssysteem erop staat). Heb win 98 oem bootdisk gedownload, c:\--> format c:, maar krijg dan de error dat format niet supported is op drive c. Kan het te maken hebben met feit dat win98 bootdisk alleen met fat kan werken terwijl mijn hd ntfs (of zoiets) is?

Enige suggesties hoe ik die schijf nou eens kan formatteren? (ben al veel te lang mee bezig)

Verwijderd

yupz ntfs kan je niet formatteren met een win98 flop.

gewoon ff je xp cd booten en je krijgt een mooi menuutje

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
start fdisk van die bootdisk en verwijder de partitie op die samsung schijf. Dan een nieuwe partitie maken en formateren.

Als je opstart van die schijf kun je deze uiteraard niet formateren..

_██_
(ಠ_ృ)

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Fdisk downloaden

Verwijderd

Topicstarter
gunhead, tx maar heb alles met xp cd al geprobeerd, zonder succes. Ga inderdaad maar eens met fdisk aan de slag. Bedankt voor jullie tips allemaal, ciao!

Verwijderd

Als je eenmaal bent opgestart in windows (dus van de partitie die je eigenlijk wilt formateren) dan kun je deze onmogelijk formateren omdat je op dat moment van dezelfde partitie aan het werken bent, Windows blokkeert dit (thank god)..

Oke, diz vrij basic..... |:(

Je moet opstarten van de WindowsXP (installatie cd) dit kun je instellen in de bios van je computer (Boot sequence CD/C/A of zoiets...), vervolgens krijg je de mogelijkheid om de schijf te installeren of eerst de bestaande partities te formatteren of eventueel ook andere partities aan te maken.
Je gooit dus je bestaande partities weg. (selecteer met de pijltoetsen een partitie, vervolgens enter voor verwijderen (geloof ik), vervolgens mot je nog een keer de " L " intoetsen om te bevestigen) en dan zou je de partities zonder moeite moeten kunnen formateren.
Vervolgens ga je niet verder met de installatie maar druk je je pc uit.
Lukt het je niet op deze manier zou je ook nog eens het programma partition magic kunnen gebruiken (als je er aan kunt komen).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
tommy dat heb ik al geprobeerd maar mijn schijf bestaat uit een grote partitie en 8mb unpartitioned ruimte (voor partitie gegevens of iets dergelijks). Als ik vanuit xp cd setup die ene grote partitie wil verwijderen krijg ik de melding dat dit niet kan omdat deze setup gegevens bevat. Ik kan ook geen nieuwe parttitie aanmaken omdat ik geen unpartitioned ruimte heb (behalve bovengenoemde). Kortom, met die xp cd kan ik geen kant op.

Zo irrirtant ik wil gewoon plain and simple mijn schijf formatteren en ben daar nu al enkele uren zoet mee. Win 98 ging in dit opzicht stuk makkelijker dan xp

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Beetje weird, nog nooit dat probleem gehad.

Misschien kun je Partition Magic eens proberen ? Ik heb zelf weliswaar geen ervaring met dat programma, maar het wordt vaker in topics aangedragen als mogelijkheid ;)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 20:07
Op je Samsung hd staat dan ws. een "extended partition". Dit is een soort container waarin "logische stations" kunnen worden gemaakt en deze kunnen vervolgens geformateerd worden. Om deze te verwijderen moet je eerst de logische stations verwijderen en daarna evt. de extended partition. Dit kan met fdisk, maar de winxp bootcd zou het ook moeten kunnen.

Standaard kan een harddisk 1 primary partition hebben om van op te starten en een extended partition met 1 of meer logische stations. Andere combinaties zijn ook mogelijk en of je 1 of meer harddisks in je systeem hebt speelt ook mee.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Gebruik een Win98 bootdisk (www.bootdisk.com), verwijder de partitie met behulp van Fdisk (op die bootdisk), en start je WinXP cdrom. Dan kun je in Windows Setup een nieuwe partitie aanmaken.
Overigens kun je ook zondermeer in WinSetup partities verwijderen ('D' -> delete).
Pagina: 1