[d.net] Gekaapte accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om toch nog wat meer aandacht te vestigen op accounts die gekaapt worden, even dit verzameltopic.

Ook dit topic is weer puur een centraal informatie-verzamelpunt. Speculaasjes worden hier niet geserveerd.

Hoe?
Over het algemeen worden accounts gekaapt waarvan de houdbaarheid beperkt is. Denk hierbij aan hotmail adressen, die na zoveel weken vervallen.
Iemand anders registreert opnieuw dat e-mail adres, en laat zich het password toemailen.

Hoe voorkomen?
Mja, eigenlijk logisch. Projecten lopen meestal over meerdere jaren. Zorg ervoor dat je een adres kiest waarvan je weet dat het in ieder geval niet van iemand anders kan worden. Een vervallen account is minder erg dan een gekaapt account. Vervallen accounts kun je weer claimen, als je even kan aantonen dat het account van jou is geweest.

Hoe nu verder?
Ik zou graag informatie uit de 1e hand krijgen van mensen wiens account gekaapt is:
- Wat voor account? Hotmail/ander
- Werd het account nog actief gebruikt
- Heb je het oude password nog
etc.

In ieder geval heb ik mijn twijfels bij accounts in het volgende team:
http://stats.distributed....t_id=8&team=1243&source=y

In dit team vind je b.v:
http://stats.distributed....hp?project_id=8&id=366266
(voorheen drentse superkoeien)
en een paar andere bekenden.
(let vooral op de hoeveelheid @hotmail adressen in het team)

Hoe dan ook; hoe meer info hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik ben bezig geweest IceStorm te bereiken. Hij zat in Forgotten Crunchers (een groot subteam) maar die account is gisteren ook verdwenen. Zie de OGR DPCH van gisteren. Zodra hij contact opneemt laat ik het je weten.

Keep up the good work!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
Goed dat dit even extra onder de aandacht komt. Hoe valt zoiets te voorkomen?

Wat er in mijn ogen door d.net gedaan kan worden om deze account-kapingen tegen te gaan:
1) niet kunnen registreren met een gratis emailadres, zie bijvoorbeeld Tweakers zelf waar het ook niet kan. Zou dit een drempel opwerpen? Heeft geen effect natuurlijk op de reeds bestaande accounts!
2) door d.net een user movement pagina opzetten waarin alle switches van users naar andere teams worden bijgehouden zoals ook bij het DF project is opgezet (door een user dat wel). Door het monitoren hiervan zijn er en extra stats (:)) en kan makkelijk in de gaten worden gehouden of er vreemde changes plaatsvinden.
3) zorgen dat accountnamen niet een emailaccount kunnen bevallen. Dit valt nooit helemaal te voorkomen door gebruik van o.a. blablabla at blablabla dot blablabla

Tot zover even mijn mening :)

[ Voor 4% gewijzigd door MarcyDarcy op 29-10-2004 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja...

In principe is gebruik van een gratis e-mail adres eigen keuze en eigen verantwoording. Uiteraard gaat d.net niet akkoord met de visie van mensen dat als je je mailaccount laat verwateren, je ook je blokjes kwijt bent. Een waarschuwing op de d.net pagina's is denk ik het beste als eerste stap.
Verder wordt er al gewerkt aan een ander systeem waarmee beter is bij te houden wat er per client gebeurt. Dit biedt ook meer mogelijkheden dit soort snatching te traceren.

Het niet bevatten van een e-mailadres in de accountnaam is een optie die je in preferences kan aanzetten. Aangezien je in eerste instantie jezelf in de stats opzoekt aan de hand van je mail-ID na het inzenden van de eerste blokjes moet je in eerste instantie toch op mail-ID kunnen zoeken.
Zoals gezegd; als je je account pass hebt laten toemailen, kan je dat direct omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:45:
tsja...

In principe is gebruik van een gratis e-mail adres eigen keuze en eigen verantwoording. Uiteraard gaat d.net niet akkoord met de visie van mensen dat als je je mailaccount laat verwateren, je ook je blokjes kwijt bent. Een waarschuwing op de d.net pagina's is denk ik het beste als eerste stap.
Verder wordt er al gewerkt aan een ander systeem waarmee beter is bij te houden wat er per client gebeurt. Dit biedt ook meer mogelijkheden dit soort snatching te traceren.

Het niet bevatten van een e-mailadres in de accountnaam is een optie die je in preferences kan aanzetten. Aangezien je in eerste instantie jezelf in de stats opzoekt aan de hand van je mail-ID na het inzenden van de eerste blokjes moet je in eerste instantie toch op mail-ID kunnen zoeken.
Zoals gezegd; als je je account pass hebt laten toemailen, kan je dat direct omzetten.
Dan nog helpt het niet. De Forgotten Crunchers hadden ook geen mail-adres in hun naam, maar in alle proxy-stats en natuurlijk de .ini's die menig subteam op de site heeft staan, zie je wel gewoon de mail-adressen.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Aha. Zouden ze zo aan het adres gekomen zijn? * Mobster vindt het wel ingenieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gewoon pure misdaad en mocht dit waar zijn dan moet en niet minder dan MOET D-net hele harde voorbeelden stellen.

ik maak het zelfde mee op seti .. waar ( en ja ook 2 a 3 nederlandse accounts ) cheaters zijn.. en raad eens welke landen ver boven aanstaan in de cheatlist..

1. polen en 2 de rest van het voormalig oostblok gedoe

met 14 origins, 28 origins(dual) een paar honderd p4-1600mhz en nog zo'n aantal amd 1400mhz dingen kwam ik tot maximaal 4 a 5000 wuhs per dag. en als je dan bv
hier kijkt hoef ik niet te zeggen wat cheaters zijn en wie geen cheaters zijn..

Laat D-net maar eens een voorbeeld gaan stellen. Zo raakt de naam D-net ook behoorlijk besmet. . OOOOH rc5 OOOH ogr. nee cheatprojecten dat ga ik niet doen , krijg je dan meer en meer

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het gaat hiet niet over het genereren van extreem hoge outputs, maar over het toe-eigenen van 'dode' accounts. Die 2 dingen zijn mijns inziens niet te vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:59:
<snip>
met 14 origins, 28 origins(dual) een paar honderd p4-1600mhz en nog zo'n aantal amd 1400mhz dingen kwam ik tot maximaal 4 a 5000 wuhs per dag. en als je dan bv
<snip>
offtopic:
Die " USÁMA BIN LÁDIN" heeft dan inderdaad een aardig computer-parkje tot zijn beschikking met 40.000 wuhs per dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CowArt schreef op 29 oktober 2004 @ 14:52:
offtopic:
Die " USÁMA BIN LÁDIN" heeft dan inderdaad een aardig computer-parkje tot zijn beschikking met 40.000 wuhs per dag....
offtopic:
Die terroristen zitten overal ter wereld met parkjes he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:59:
het is gewoon pure misdaad en mocht dit waar zijn dan moet en niet minder dan MOET D-net hele harde voorbeelden stellen.

ik maak het zelfde mee op seti .. waar ( en ja ook 2 a 3 nederlandse accounts ) cheaters zijn.. en raad eens welke landen ver boven aanstaan in de cheatlist..

1. polen en 2 de rest van het voormalig oostblok gedoe

Laat D-net maar eens een voorbeeld gaan stellen. Zo raakt de naam D-net ook behoorlijk besmet. . OOOOH rc5 OOOH ogr. nee cheatprojecten dat ga ik niet doen , krijg je dan meer en meer
Bij OGR is het cheaten bij P2 aangepakt, wat ook duidelijk merkbaar is geweest.
Sowieso wordt er gewerkt aan een nieuw systeem wat meer mogelijkheden biedt.

Rest assured dat ik op dit moment volop bezig ben met dit soort zaken. Net als met elk onderzoek zit er gewoon een hoop tijd in, omdat het laatste wat je wil taferelen zijn zoals bij TSC, waar mensen met een wat hoge output direct voor cheater worden uitgemaakt, terwijl ze aan kunnen tonen legitieme output te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik ben blij om te zien dat dit soort zaken tegenwoordig iig bij DNET meer aandacht krijgen dan in het verleden (op het oog) het geval was.

Ik heb zelf gelukkig niets van kapingen van accounts meegemaakt, maar het is een erg lame manier om met dit soort methoden te werk te gaan.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op 29 oktober 2004 @ 14:44:
Het gaat hiet niet over het genereren van extreem hoge outputs, maar over het toe-eigenen van 'dode' accounts. Die 2 dingen zijn mijns inziens niet te vergelijken....
ik vind van wel. het is alle twee bedrog. en bedrog is bedrog en moet gewoon medogeloos worden aangepakt.. Bij seti zijn een paar accountjes eens op nul gezet en zie ( osama oa. ) ze staan weer net daar waar ze eerst ook stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Erg late reactie maar toch.

Laat ik voorop stellen dat ik niet goed weet (gelezen heb :P) wat er mis is en waarom. Ik (en 'we' als 'Forgotten Crunchers') zijn zo goed als gestopt met DC voor het moment.
Ik was vandaag gewoon benieuwd naar wat stats en het viel me op dat ons team niet meer voorkwam, beetje zoeken en ik kwam op dit topic.

Voor wat het waard is wat gegevens.

Ons mailadres was forgottencrunchers@hotmail.com. Adres werd voor zover ik weet niet actief gebruikt maar dat kan ik navragen aan iemand van mijn subteampje (evenals het wachtwoord).

Verder weet ik gewoon helemaal niks van de huidige situatie maar ik wil het wel graag helpen oplossen/helder krijgen als dat nodig is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Om dit probleem te voorkomen zou je her en der wat gratis accounts kunnen gaan nemen bij de diverse Providers. Deze accounts blijven (naar wat ik tot nu toe heb ervaren) gewoon bestaan, ondanks dat je niet gebruik maakt van het inloggen via de door hun gratis aangeboden account (zo'n inbelverbinding, weet je wel?).

Je krijgt dan ook 1 of meerdere emailadressen en je hoeft in principe alleen maar post op te halen (als je via je 'normale' provider inlogt werkt het verzenden van email bij de andere provider meestal niet). Je haalt dus dat emailtje op wat bijv. bij Seti naar je verstuurt wordt met je Seti-gegevens en der is niets aan het handje...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

RoyalFlusher schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:17:
Om dit probleem te voorkomen zou je her en der wat gratis accounts kunnen gaan nemen bij de diverse Providers. Deze accounts blijven (naar wat ik tot nu toe heb ervaren) gewoon bestaan, ondanks dat je niet gebruik maakt van het inloggen via de door hun gratis aangeboden account (zo'n inbelverbinding, weet je wel?).

Je krijgt dan ook 1 of meerdere emailadressen en je hoeft in principe alleen maar post op te halen (als je via je 'normale' provider inlogt werkt het verzenden van email bij de andere provider meestal niet). Je haalt dus dat emailtje op wat bijv. bij Seti naar je verstuurt wordt met je Seti-gegevens en der is niets aan het handje...
Bij de meeste mail providers is dat idd zo, maar bij hotmail word je account en 30 dagen inactief en na 90 dagen verwijderd als je het account niet gebruikt (zie quote)
Accountbeleid voor MSN Hotmail
Je Hotmail-account wordt inactief als je je gedurende 30 dagen of de eerste 10 dagen nadat je je hebt aangemeld voor een account, niet aanmeldt. Wanneer een account inactief wordt, worden alle berichten, mappen en contactpersonen verwijderd. De accountnaam blijft wel behouden.
Als de account 90 dagen inactief blijft, wordt deze definitief verwijderd.

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:07:
Erg late reactie maar toch.

Laat ik voorop stellen dat ik niet goed weet (gelezen heb :P) wat er mis is en waarom. Ik (en 'we' als 'Forgotten Crunchers') zijn zo goed als gestopt met DC voor het moment.
Ik was vandaag gewoon benieuwd naar wat stats en het viel me op dat ons team niet meer voorkwam, beetje zoeken en ik kwam op dit topic.

Voor wat het waard is wat gegevens.

Ons mailadres was forgottencrunchers@hotmail.com. Adres werd voor zover ik weet niet actief gebruikt maar dat kan ik navragen aan iemand van mijn subteampje (evenals het wachtwoord).

Verder weet ik gewoon helemaal niks van de huidige situatie maar ik wil het wel graag helpen oplossen/helder krijgen als dat nodig is ;).
Ik kan het account pas overzetten naar een nieuw wel-veilig-mailadres overzetten als er vanaf dat adres blokjes zijn ingeleverd.
Een mooi moment om weer wat clients aan te slingeren dus ;)

ALs je je nieuwe account in de stats ziet, stuur me dan even een mailtje op Floppus-et-distributed-punt-net met het oude adres en het nieuwe adres, zodat het oude account weer eigen bezit kan worden :)
En natuurlijk niet vergeten het nieuwe account weer aan je team toe te voegen.

[edit]
Overigens zijn de eerste accounts inmiddels alweer gerestored.
Mis je dus een account, of heb je meer info: mailen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gemenerd :P Maar ik slinger wel weer wat aan, vooruit ;) Ik laat het je van de week even horen.

Iig thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:03
* PieterJ meld zich erg laat. :(

Ons account was: Teamaib@hotmail.com
Het account werd nog wel gebruikt. Twee PC's (thuis en werk)
Voor het wachtwoord zou ik eens contact op moeten nemen met de opzetter van het team.

Ik heb twee a drie weken ontdekt. dat ik niet meer voorkwam in de RC5-72 stats. Ik heb er toen niet veel aandacht aan besteed. Maar ik kwam er deze week achter dat het email adres niet beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PieterJ: Om je account terug te krijgen, moet je je clients omzetten naar een nieuw mailadres. Als je je nieuwe account in de stats ziet, dan kan je daar het wachtwoord van opvragen.

Geef dan ook even dit oude account en je nieuwe door via Floppus-et-distributed-punt-net zodat ik het oude account kan samenvoegen naar de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Floppus.. Check je mail !

[DPC] AUGUSTIJN ->> [DPC] FragValley.nl

Subteams beware. We zijn er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yup, mail ontvangen...

Ik neem hem vanmiddag door met één van de statsgoeroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Ik vind het toch wel vreemd dat er mensen zijn die moeite gaan doen om een mailadres te kapen waar vervolgens een paar blokjes per dag op binnenkomen. Daar doe je de moeite toch niet voor?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ach. Als er op dat account al miljoenen punten staan, is het mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Floppus,

Ik heb ooit zon hotmail prog geschreven ( in me kiddo tijd :P ) waar men dus zon fake login kon maken, die circuleert nog steeds op internet.
Dus als jij de mailadressen hebt van de gekaapte accounts kan ik wel nakijken of dat met dta progje van mij is gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Mobster schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:50:
Ach. Als er op dat account al miljoenen punten staan, is het mooi meegenomen...
Ja, maar geflushte blokjes blijven bij het oude team staan, dus wat schiet je er mee op?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

Als losse user kom je dan hoger ofzo

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
TGEN schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:12:
[...]

Ja, maar geflushte blokjes blijven bij het oude team staan, dus wat schiet je er mee op?
Je kan dan dat account samenvoegen met jouw account (retireen)
Dus dan krijg je die punten erbij.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope...

ALLE punten die ooit voor een team gegraasd zijn, blijven bij dat team horen. Óók bij retirements.

De enige manier waarop blokjes naar een team gebracht worden is als een account wat NIET bij een team hoort een team joint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Hij bedoelt subteam denk ik. Als ik een account van Russia retire naar mijn account, gaan Los Alcoholicos wel omhoog, maar DPC niet. En dat bedoelde ik en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van de kapers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobster schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:47:
Hij bedoelt subteam denk ik. Als ik een account van Russia retire naar mijn account, gaan Los Alcoholicos wel omhoog, maar DPC niet. En dat bedoelde ik en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van de kapers :/
Tuurlijk wel, want als jou account omhoog gaat (de scores) dan gaan die van DPC ook omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eh...

nee dus, zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

misschien is dit ook nog beetje duidelijk voor de niet-begrijpers :)

[21:38] <Yakkie> alle toekomstige blokjes die binnenkomen zijn voor hun
[21:38] <Fixion> dus
[21:38] <Yakkie> dus als er iemand weer gaat crunchen met dat email
[21:38] <Fixion> gekaapte accounts hebben geen nut voor hun
[21:38] <Yakkie> die eiglijk bij DPC hoort
[21:38] <Fixion> ow zo....
[21:38] <Fixion> ok dan wel jah
[21:38] <Yakkie> tellen zun blokjes voor de polen of wat dan ook
[21:38] <Yakkie> of slapende clients etc
[21:38] <Fixion> zeg maar een acount die per ongeluk opeens weer flusht zeg maar
[21:39] <Yakkie> jup
[21:41] <Fixion> aha ok

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:23:
yup, mail ontvangen...

Ik neem hem vanmiddag door met één van de statsgoeroes.
Floppus: Al meer info?
Pagina: 1