Toon posts:

ASUS A7N8X-E Deluxe geen beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe in Juni dit jaar gekocht.
Deze deed het prima met alles maar de gigabit lan werkte niet kwam ik afgelopen week achter. Ik heb dus contact opgenomen met de winkel waar ik deze gekocht heb en het moederbord is omgeruild voor een nieuwe. Deze heb ik dus vandaag ontvangen en hier ben ik al de hele avond mee bezig maar deze heeft hele vage kuren. Ik krijg vaak geen beeld na een koude start.
De monitor springt dan gewoon niet aan maar de pc start wel helemaal op (ik hoor bijv. de hardeschijf spinnen). Als ik dan wel een beeld krijg na een koude start en ik start Windows XP setup dan loopt die vast, na een restart krijg ik weer geen beeld. De XP cd is overigens goed want ik heb die ff op een andere pc getest. Er lijkt mij ook niks met de dvd-rom drive mis omdat die tot de wissel van het mobo altijd alles goed kon lezen en daar niks aan gewijzigd is.

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen (zonder succes):

1) Ik heb een andere videokaart geprobeerd (ook een PCI kaart, wellicht dat er iets met het AGP slot mis was) maar dat mocht helaas geen oplossing bieden.

2) Geheugen modules een voor een geprobeerd

3) Alles losgekoppeld (dvd-rom, brander, hardeschijf, etc.), beh. moederbord, videokaart en voeding

4) Alles uitgebouwd en opnieuw ingebouwd

5) BIOS reset via jumper op moederbord

6) BIOS batterij vervangen

Iemand nog ideeën? Ik heb op google diverse resultaten gevonde met soortgelijke moederborden van ASUS en soms zelf precies dezelfde. Allemaal werdt als resultaat gegeven het ruilen maar dat heb ik liever niet. Dan ben ik weer een paar dagen dat moederbord kwijt en gezien dat t weekend er tussen zit wordt ik daar niet blij van...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Post even je systeemspecs, misschien ligt het wel aan je voeding of is de cpu niet goed ingesteld?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
nope, ligt niet aan de voeding en de cpu is goed ingesteld (heel af en toe start die wel op maar na een nieuwe koude start doet die het dan niet meer, maar als die start staat alles in de bios goed.). Ik dacht dat de voeding het niet kon zijn want dan zou de hardeschijf, dvd-rom etc. ook geen stroom moetne kunnen krijgen en zal die verder niet opstarten (wat die wel doet). Maar voor de zekerheid voeding toch nog even in een andere pc getest maar daar deed die het prima in.

Systeemspecs:

Antec 350 WATT ATX Voeding
ASUS A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 2500+ (Barton) BOXED
2x 256MB Dane-Elec DDR333/PC2700 CL2.5 geheugen
Madview ATI Radeon 9600 Pro, 128MB, AGP 8x
80 GB Maxtor Diamond Maxx Plus 9, ATA133, 7200rpm

De rest lijkt mij niet belangrijk voor dit probleem. Het lijkt mij geen incompatible probleem met iets van mijn andere hardware want dit alles heeft al eerder goed op een A7N8X-E gedraaid...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Sjah weer RMAen? Mijn A7N8X-E Deluxe had net zoiets... alleen kon ik niet meer RMA-en vanwege de voltmods ;)

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad maar weer contact opgenomen met de winkel.
En hij is nogmaals omgeruild. En die ik nu heb doet het prima :)

Toch bedankt voor het meedenken allemaal.