Toon posts:

XP2400+ PowerNow! werkt niet onder WinXP, ook niet na patch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kan lezen werkt de PowerNow techniek van m'n Athlon XP 2400+ (TB) niet meer sinds ik windows XP draai. Daarvoor had ik 2000 en toen ging dat wel. Heb Asus A7V8X-X mobo juist geflashed.

Probeerde al de patch van MS volgens de handleiding. Dus cpu driver updaten en dan in regedit sleutel toevoegen. Maar ook dat helpt niet (of ik doe het verkeerd?).

Wanneer ik dan een progje van AMD genaamd PowerNow! Dashboard Demo draai geeft die error dat m'n cpu geen powernow ondersteunt.

De Athlon XP 2400+ ondersteunt dit toch, of heb ik het nu verkeerd? Zo ja heb ik problemen met mobo want koeler had voor winXP een variabele snelheid wat nu niet meer het geval (resetten, batt eruit, helpt niet).

Iemand die me kan helpen want begint me serieus :r

ps: Ja heb eerst searchfunctie forum benut

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
mobile cpu?

Verwijderd

Als het niet over een mobiele cpu gaat, dan heeft ie inderdaad geen PowerNow technologie aan boord, dus dan zal dat idd niet werken :)

Verwijderd

PowerNow werkt alleen op Athlon XP-M CPU's, daar is een 2400+ versie van, en die is los verkrijgbaar, maar meestal zit die in laptops.

Mocht je een échte (ongemodde) desktop CPU hebben kan ik je uit die droom helpen: PowerNow wordt niet door je CPU ondersteunt, en zonder mod's zal het ook nooit werken.

Als je koeler een variabele snelheid had dan zal dat een moederbord functie zijn geweest, ik noem als voorbeeld Asus QFan.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Grappig. Hier ben ik dus ook mee bezig geweest. Deze volgorde moet je aanhouden:
CPU driver installeren, niet rebooten, register dingen toevoegen, rebooten, powernow drivers installeren, dashboard installeren. En dan zou je bij de power opties een tabblad powernow! moeten staan. Helaas bij mij werkte het niet :'( De cpu die ik gebruik is een AMD XP-M 2400+ 35Watt. Het schijnt zo te zijn dat je moederbord het moet ondersteunen, en de enige die dat zou doen is één (oud) model van MSI. Zonder mobile kun je het denk ik helemaal wel vergeten..

[ Voor 8% gewijzigd door kutkip op 28-10-2004 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het dus geen mobile versie. Vandaar. Iedereen toch al bedankt voor de rea's.

Maar moet het probleem dan wel degelijk zoeken bij m'n mobo. Dit is een A7V8X-X met de recentste bios. Eerder werkte die variabele snelheid wel, nu niet meer (denk sinds ik es een casefan extra aansloot, die is nu weg). Heb al es gechecked of ik geen kabels verkeerd aansloot en resetten of batterij eruit helpen niet.

Zou het iets uitmaken als ik de cpu er es uithaalde of zo??

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 16:01:
Heb het dus geen mobile versie. Vandaar. Iedereen toch al bedankt voor de rea's.

Maar moet het probleem dan wel degelijk zoeken bij m'n mobo. Dit is een A7V8X-X met de recentste bios. Eerder werkte die variabele snelheid wel, nu niet meer (denk sinds ik es een casefan extra aansloot, die is nu weg). Heb al es gechecked of ik geen kabels verkeerd aansloot en resetten of batterij eruit helpen niet.

Zou het iets uitmaken als ik de cpu er es uithaalde of zo??
Dat moederbord ken ik. Je moet de fan die je wilt laten regelen aansluiten op de cpu fan connector op je moederbord, die zich bovenaan de socket van de cpu bevindt. En dan in het bios bij power managment oid zorgen dat Qfan aan staat. (10/15 bijvoorbeeld).
Je fan moet wel minimaal 2000RPM draaien anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Qfan kan ik niet vinden in mijn bios. Is denk ik niet bij de X versie.
Pagina: 1