Toon posts:

Ipod mini scherm gebroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, m'n scherm is gebroken, de ipod zelf is nog in perfecte staat.

Het kwaad geschiede ongeveer 1 uur geleden, nadat mijn center speaker van mn stukke 5.1 set van m'n tv af viel op mn ipod beeldschermpje.

Ik was beniewd of er mensen zijn die weten of er schermpjes los te bestellen zijn, en of het rendabel is om hem door apple zelf te laten repareren.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik was beniewd of er mensen zijn die weten of er schermpjes los te bestellen zijn, en of het rendabel is om hem door apple zelf te laten repareren.
Tja, wat ik heb begrepen is dat het openen van een Mini alleen al een bitch is om te doen..

Of bedoel je dat het _voor_scherm is gebroken en niet het LCD scherm?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Je zou het hier eens kunnen vragen
http://ipodmods.com/mods/index_load.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op 29 oktober 2004 @ 07:33:
[...]

Tja, wat ik heb begrepen is dat het openen van een Mini alleen al een bitch is om te doen..

Of bedoel je dat het _voor_scherm is gebroken en niet het LCD scherm?
Nee, het hele lcd scherm is dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ! even een kijkje nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon opsturen naar Apple, en hopen dat ze het repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad hopen is het goede woord. Bij de meeste apparaten met LCD of vergelijkbare schermpjes heb je geen garantie op het scherm, wel op de rest van het apparaat. "Laatst" had ik een ander probleem met mijn ipod mini, schijf was gecrashed, heb em op laten halen, ging vrij snel binnen vier uur stond er een koerier op de stoep, en binnen vijf dagen had ik een nieuwe. Super complimenten aan apple _/-\o_, maar goed een scherm is heel iets anders dan een schijfje zit namelijk geen bewegend onderdeel in. Als je geluk hebt repareren/vervangen ze het. zo niet heb je pech.. sterkte iig. mochten ze het niet doen wil ik graag je accesoires overnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Je hebt garantie op het hele apparaat. Dus niet alleen op de bewegende onderdelen wat ook een beetje vreemd zou zijn. ;)

In dit geval is het meer user abuse omdat de gebruiker het zelf heeft veroorzaakt door er een speaker op te laten vallen. Kan je nou niet bepaald zien als een fout van Apple of wel? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 31 oktober 2004 @ 07:19:
Je hebt garantie op het hele apparaat. Dus niet alleen op de bewegende onderdelen wat ook een beetje vreemd zou zijn. ;)

In dit geval is het meer user abuse omdat de gebruiker het zelf heeft veroorzaakt door er een speaker op te laten vallen. Kan je nou niet bepaald zien als een fout van Apple of wel? :P
Dat is krom, want als je heel erg met je mini schudt rn de naald raakt de schijf of alles raakt los, is het oook jouw schuld, dus zouden ze niks vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 10:35:
[...]

Dat is krom, want als je heel erg met je mini schudt rn de naald raakt de schijf of alles raakt los, is het oook jouw schuld, dus zouden ze niks vervangen..
Mja, maar dat valt een beetje moeilijk aan te tonen, terwijl als er een gat in je schermpje zit en je hebt dat ding al een paar maanden, het een beetje moeilijk wordt om dan te ontkennen dat je het zelf hebt gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel eens een telefoon of rekenmachinetje proberen terug te sturen waarvan het beeldscherm kapot is? geen van DIE fabrikanten die er aan begint. Natuurlijk gaat het hierbij om een heel ander apparaat.
Buiten dat gegeven kan een schijf waarbij WEL beweegbare onderdelen zit WEL uitzichzelf defect gaan. Maar van een beelscherm kan ik me dat heel moeilijk voorstellen... Ik kan er natuurlijk naast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou gewoon een net mailtje naar Apple sturen waarin je alles netjes uitlegt, en vraagt of ze het voor een redelijke prijs kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor de gewone iPod hebben ze een standaard reparatie prijs van 280 euro ex btw. Dit geldt voor alle generaties. Ik heb geen idee of het ook voor de iPod mini geld jammer genoeg. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sage schreef op 31 oktober 2004 @ 20:58:
Voor de gewone iPod hebben ze een standaard reparatie prijs van 280 euro ex btw. Dit geldt voor alle generaties. Ik heb geen idee of het ook voor de iPod mini geld jammer genoeg. :P
tis niet te hopen, want dan kun je net zo goed een nieuwe kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

beter een nieuwe kopen, heb je al rond de 260

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Denko schreef op 02 november 2004 @ 19:50:
beter een nieuwe kopen, heb je al rond de 260
Ik heb het dus over de gewone iPod's die voor 280,- gerepareerd worden. Niet de mini's.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie reply's.

Ik heb apple gebeld en gevraagd hoe/wat en wat t slimst was. Het eerste antwoord van de telefonist was dat de reparatie op mijn eigen kosten zou komen. Hij suggesteerde dat ik een nieuwe kocht, dit omdat het repareren bijna net zoveel kost als hem laten maken. Dan kon ik de oude stukke als backup device voor m'n pc oid gebruiken :S (lekker nuttig als je meerdere hd's in je pc hebt).

In ieder geval. Ik heb een beeldschermpje besteld bij:
http://www.ipodreparatie.nl/
ik verwacht deze deze week binnen te krijgen. Ik ga om te beginnen hem zelf in proberen te bouwen, na het bestuderen van een guide hoop ik dat dit me gaat lukken, anders breng ik hem naar ipodreparatie.nl, zij repareren hem voor 25 euro.

Het schermpje kostte me 95 euro.

ps. Hetschermpje van m'n mini is echt aan diggelen je ziet een paar dikke barsten, er is duidelijk te zien dat ik het zelf gedaan heb :7.

Als ik het schempje binnen heb zal ik proberen updates te geven over het repareren, zodat toekomstige geluksgenoten hetzelfde kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu maar hopen dat er niet nóg meer stuk is, anders heb je straks het scherm erin, en blijkt de HD het niet meer te doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelkast schreef op 03 november 2004 @ 18:39:
Nu maar hopen dat er niet nóg meer stuk is, anders heb je straks het scherm erin, en blijkt de HD het niet meer te doen :|
dit zal niet het geval zijn. Ik zit op dit moment te luisteren naar muziek :)
Ik gebruik hem gewoon nog, hij is nu gelijk aan m'n oude Creative muvo zonder beeldscherm, kwa functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iPod 15 gig 3rd gen met een gebroken beeldscherm naar apple opgestuurd en in dezelfde staat teruggekregen met het bericht dat dit door suer-abuse was gekomen. Hte vreemde isdat dit niet het geval is, hij zat de hele avond in mijn binnenzak met de oordopjes eromheen gewikkeld, waarschijnlijk is dus de druk te groot geworden :\ Als ze dit dus al nietr repareren zullen ze zo iets als bij die van jou helemaal niet doen neem ik aan :|

Heb trouwens een boze brief naar Apple gestuurd, ik wacht nog op de reactie.
Pagina: 1