.sit, .dmg, .rar via WinXP op cd zetten tbv gebruik op Mac ?

Pagina: 1
Acties:

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 20:05
Ik overweeg om binnenkort (2-3 maanden ?) over te stappen van een Windows XP computer naar Apple laptop (Powerbook :9 ) met MacOXS. Ik heb wat programmatuur gedownload, o.a. via de Apple site, om alvast wat op DVD of CD te zetten. Als ik dan straks mijn Powerbook heb kan ik gelijk aan de slag om het een en ander uit te proberen. Ik heb er nu al zin in !

Nu mijn vraag :
Kan ik met Nero die .sit en .dmg en .rar bestanden gewoon op een CD of DVD zetten (dus via mijn XP computer) en ze dan straks gebruiken op mijn Apple ? Moet ik nog iets instellen bij het branden ? Wie weet raad en heeft zelf op zijn Windows PC wel eens een CD-tje gebrand voor gebruik op een Mac ? Ik heb hier al op het forum gezocht maar kan zo snel geen duidelijk en recent antwoord vinden. In een van de topics wordt zelfs over SCSI gesproken, dat lijkt mij niet meer van toepassing :?

P.S. Ik twijfel nog wanneer een Powerbook aan te schaffen, het lijkt mij dat OSX Tiger zo wordt uitgebracht :9 ?

Verwijderd

volgens mij kan je gewoon data cd maken en in de mac proppen
no problemo

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Tiger komt pas in de eerste helft van 2005. Dus als je zolang wilt wachten, kan ja. ;)

OSX kan gewoon FAT32 en ISO9660 zoals je makkelijk kan terug vinden op de Apple site. Je moet alleen zorgen dat je de bestanden niet uitpakt in WindowsXP. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

.sit gaat via windows verkeerd had ik begrepen, deze bevat bep. info die windows niet begrijpt en dan ook verloren gaat waardoor het bestand op een Mac niet meer leesbaar is.

ipv .sit moet je dan .hqx downloaden (via de site van Macromedia bijv. gaat dit autm.)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Nee .sit gaat ook gewoon goed. Alleen is vaak het probleem dat het meteen wordt uitgepakt of dat Windows een vage poging doet waardoor de bestanden beschadigen. Als die bestanden niet aangeraakt worden door Windows of programma's van Windows dan is er niks aan de hand. ;)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Ah, ik vond het al zo vaag :P

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 20:05
Bedankt voor jullie reacties, ik ga met een gerust hart een dvd-tje volgooien met bestanden. Krijg ik in ieder geval nog weer wat ruimte vrij op mijn laptoppie (Acer Ferrari).

En dan maar hopen dat MacOSX Tiger (preview op apple.nl net bekeken : :9~) misschien toch al wel met kerst in de winkel ligt . . . zou leuk zijn, kan ik mezelf een mooi kerstkado geven.

Als nu de aandelen Apple voorlopig nog even blijven stijgen zou dat helemaal mooi zijn. Dan kan ik op korte termijn een übergeile powerbook kopen van de winst als ik mijn aandeeltjes verkoop ! Thanx Steve J. ;)

Verwijderd

Zo veel geiler dan Panther is Tiger niet hoor. Als je Panther draait met Quicksilver en Konfabulator heb je de belangrijkste Tiger features nu al.
Pagina: 1