Toon posts:

Ziet WDC80 niet in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een moederbord type: Asus P4P800 met daarop aangesloten (IDE) de: Western Digital 80 gig HDD...

Deze staat echter niet in de BIOS vermeld waardoor ik vermoed dat dit één van de of DE oorzaak is dat XP mijn hardeschijf niet wil zien. Deze schijf heb ik op meerdere systemen gekoppeld waar hij duidelijk wel zichtbaar was in de BIOS.

Ik heb enig tijd Windows 98 SE op de schijf gedraaid, hier verder nooit problemen mee gehad. Sindskort probeer ik XP te installeren, maar tot zover nog geen succes. Kan de oorzaak van de fout liggen aan het feit dat mijn HDD niet in de BIOS staat aangegeven? (Overigens staat hij wel gedefinieerd in de POST procedure met AutoDetect).

Alvast bedankt, ik zit echt met mijn handen in het haar.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:49
offtopic:
lekkere posthistory ook

[ Voor 193% gewijzigd door zetje01 op 28-10-2004 21:59 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
staan je jumpers (nog wel) goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar deze is puur hardwarematig over de BIOS... :/.. HELP ME NOU :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Jumpers op CS en Master gehad.. beide geen resultaat.. andere IDE kabels gebruikt, tevens geen resultaat.

• -krekel-
je hebt bij WD hdd's volgens mij ook een optie om hem als single drive te laten lopen (master) en een optie om hem als master te laten draaiem 'with slave present'. Klooi daar eens mee, wil wel eens helpen...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dus als ik het goed begrijp kan het niet aan een verkeerd geplaatste IDE-kabel liggen omdat win98 wel werkt op de schijf maar XP niet ? Probeer dan eens de schijfhandmatig te selecteren bij de boot-up volgorde van je bios. staat jumpers goed aan je harde schijf of heb je m op cable-detect staan?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op 28 oktober 2004 @ 22:00:
je hebt bij WD hdd's volgens mij ook een optie om hem als single drive te laten lopen (master) en een optie om hem als master te laten draaiem 'with slave present'. Klooi daar eens mee, wil wel eens helpen...
Dan moet je alle Jumpers eruit halen jah, geen resultaat....

• -krekel-
werkt ie in een andere pc wel?

Verwijderd

Topicstarter
ROFLASTC schreef op 28 oktober 2004 @ 22:00:
dus als ik het goed begrijp kan het niet aan een verkeerd geplaatste IDE-kabel liggen omdat win98 wel werkt op de schijf maar XP niet ? Probeer dan eens de schijfhandmatig te selecteren bij de boot-up volgorde van je bios. staat jumpers goed aan je harde schijf of heb je m op cable-detect staan?
Jumpers hebben op alle mogelijke manieren erop gestaan.. is het nog erg van belang of hij op de eerste of 2e plug van de HDD kabel geplaatst wordt?

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op 28 oktober 2004 @ 22:03:
werkt ie in een andere pc wel?
Jazeker, het is zelfs zo.. ik heb zojuist een andere WDC schijf (40 gig) aan het systeem gekoppeld.. exact hetzelfde probleem en XP wil em niet zien bij de installatie...

• -krekel-
tja, lijkt me dan vrij duidelijk: brakke ide controller :)

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op 28 oktober 2004 @ 22:06:
tja, lijkt me dan vrij duidelijk: brakke ide controller :)
Jah, waarom werkt Windows 98 SE PERFECT! en XP helegaar NIET... toch wel raar.. of niet?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Heb je hem niet toevallig aan de raid controller hangen als enkele schijf, die pakt windows xp niet nee bij de install.

Verwijderd

Topicstarter
Moment hoor, ik ga op mijn IDE waar de CD-ROM speler zit aangesloten de HDD aansluiten, dat zal wellicht uitwijzen of die IDE controller "BRAK" is.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 28 oktober 2004 @ 22:09:
Heb je hem niet toevallig aan de raid controller hangen als enkele schijf, die pakt windows xp niet nee bij de install.
Ik heb de HDD aan de blauwe IDE poort gekoppeld die op het moederbord zit. Misschien dat RAID in de BIOS staat ingeschakeld, is dit mogelijk?

• -krekel-
ik zie net dat je in een ander topic ook al verwoede pogingen onderneemt je XP installatie aan de praat te krijgen.... Hoe zit het met het moederbord..... heb je bijvoorbeeld de bios al eens ge-upgrade?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem al gevonden ben ik bang.. WAT BEN IK EEN ONGELOOFLIJKE N00B!!..... ik heb de HDD op de RAID aangesloten... er zitten 2 blauwe sloten op mijn mobo.. NOOIT GEZIEN in deze dronken bui!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:03:
[...]

Jumpers hebben op alle mogelijke manieren erop gestaan.. is het nog erg van belang of hij op de eerste of 2e plug van de HDD kabel geplaatst wordt?
Het is mijn ervaring dat het 2e rij pinnetjes (verticaal v.l.n.r.) de master instelling is voor de meeste HD's Als het goed is staat bovenop jouw HD een schema dat meldt welke rij pinnen het is verticaal of horizontaal.

Als je m aan je cd-rom ide hangt ziet m als cd-speler hoor en kan je er niet in browsen (denk ik)

geeft niet man gebeurt de beste :P B)

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 28-10-2004 22:18 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• -krekel-
gefeliciteerd B)

[ Voor 7% gewijzigd door -krekel- op 28-10-2004 22:18 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:17:
ik heb het probleem al gevonden ben ik bang.. WAT BEN IK EEN ONGELOOFLIJKE N00B!!..... ik heb de HDD op de RAID aangesloten... er zitten 2 blauwe sloten op mijn mobo.. NOOIT GEZIEN in deze dronken bui!
Is op zich geen probleem hoor, als je gewoon de drivers voor de raidcontroller op een diskette zet kan je die gebruiken tijdens je XP install. Kan je hem lekker daar aan laten hangen, heb je de mogelijkheid om 4 cd/dvd drivers aan je gewone IDE poorten te hangen. Beter is elk device op een eigen poort voor maximale snelheid.
Pagina: 1