Toon posts:

[Debian 3 R2 Woody] Promise ultra 133 TX2 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit hier met een rottig probleem: :'(

H\Ik heb een Duron 800 Mhz. bak met een Promise ultra 133 TX2 I/O controller.
Hieraan zit een WD 160G schijf aan vast.

Controller: 1x 160G en 1x 80G op aparte IDE kanalen
1x cd-rom speler en 1x brander, beide op 1 IDE kabel

In het wankele windows (mijn ervaring ;) ) draait de kaart wonderwel prima.

Ik wil nu Debian 3 R2 Woody installeren, maar hij kan de HD schijf niet zien (SUSE kan dit wel, die werkt namelijk wel in mijn multi-boot omgeving)
Debian kan zich dus niet eens installen.

Ik heb Linux wel vaker op mijn bakkie gehad (zonder controller toen, ook Debian) maar ben er nog niet zo bedreven in helaas...... Maar daar gaan we aan werken! :Y)

Na de Promise site te hebben afgestruind en een mailtje hebben verstuurd naar hun, bleek dat Promise geen drivers leverd aangezien die al in de 2.4.2xx kernel embedded zitten.

Nu weet ik dus dat het een kernel probleem is. Ik heb hiervoor een oplossing proberen te zoeken via de discussiegroepen van Google, tweakers search en diverse Debian fora's, maar kan de juiste handeling niet vinden.

Wat heb ik geprobeerd:

- info gezocht *ZUCHT* ;( , nix lijkt het zo
- boot opties geprobeerd binnen Debian (compact, bf24) maar zelfde resultaat

Vraag is dus: hoe kan ik de nieuwste kernel aan de installatie toevoegen zodat Debian wel overweg kan met de controller?

Ik heb kernel 2.6.9 al gedowned, maar weet niet hoe ik die moet toepassen aangezien het hiet niet om een geinstalleerde Debian gaat .

Ik zou jullie tips zeer waarderen!!
Debian en SUSE moeten mijn standaard OS worden :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 21:46 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Heel simpel ofwel hang je je schijf aan een normale controller die de installatiekernel wel ondersteund, eens je linux geinstalleerd is bak je een nieuwe kernel en verhang je je schijf.

Andere optie zoek of maak een bootdisk met een aangepaste kernel.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Je eigen Kernel in elkaar zetten. En dan de optie PDC*269 gebruiken onder de controllers. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen _/-\o_

Ik heb in het verleden wel de kernle kunnen aanpassen en compilen (ging alleen mis met LILO, maar gebruik nu grub (SUSE) :) *BLIJ, BLIJ* :)
Die schijnt de edited kernel auto te kunnen opnemen (gehoord, nog niet getest)

Bedoel je met kernel in elkaar zetten gewoon bestaande aanpassen op upgraden naar 2.6.9? Dat zou dan onder SUSE moeten?

Over de bootdisk: wil ik zeker doen, maar ik heb Debian nog niet geinstalled. Of kan ik gewoon een bootdisk in SUSE maken? En hoe zet ik dan de nieuwe kernel op flop?

Sorrie voor de vragen, maar rescue/probleemoplossing ben ik nog niet zo ver in helaas..... :'( :'(

Thanks voor jullie support! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Persoonlijk ben ik erg tevreden over de huidige staat van Debian testing, de komende debian stable. De huidige debian stable is alweer een jaartje of 2 oud, de meegeleverde software dus ook (het verschil tussen stable en testing in RedHat versies uitgedrukt is 7.3 -> post-9.0 zo ongeveer).

De nieuwe debian installer voor Debian testing is enorm verbeterd en zou zonder aanpassingen ondersteuning moeten hebben voor alle IDE en SCSI controllers (het ding support zelfs een IBM ServeRAID 4/LX, die werd AFAIK niet ondersteund in stable).

Ik zou je dan ook aanraden om alvast eens naar de komende release van debian te kijken ipv doorprutsen met aangepaste installers of aangepaste kernels met debian stable.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de debian site doorgespit over die sage versie.
Dacht dat 3.0 woody vrij nieuw was, dus niet..... :Z

Dan wacht ik dan maar op de volgende release en hopen dat de controller wel ondersteund wordt. En anders wordt het weer aanpaswerk :)

Thank U 4 the help, dudes! _/-\o_ _/-\o_

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Waarschijnlijk moet je aangeven dat je de module voor de TX2 wilt laden, ongeveer aan het begin wordt hier de mogelijkheid voor gegeven. De module heet pdc202xx_new of pdc202xx_old.

Eventueel kun je ook aan het begin van de installatie naar een andere console switchen (alt + F2) en daar "modprobe pdc202xx_new" intoetsen.

Je hoeft trouwens niet te wachten om de sarge installer te proberen, beta's kunnen vanaf hier gedownload worden. De nieuwe installer werkt een stuk beter met de automatische hardware herkenning.

signature has expired

Pagina: 1