Beste tweakers,
Ik zit hier met een rottig probleem:
H\Ik heb een Duron 800 Mhz. bak met een Promise ultra 133 TX2 I/O controller.
Hieraan zit een WD 160G schijf aan vast.
Controller: 1x 160G en 1x 80G op aparte IDE kanalen
1x cd-rom speler en 1x brander, beide op 1 IDE kabel
In het wankele windows (mijn ervaring
) draait de kaart wonderwel prima.
Ik wil nu Debian 3 R2 Woody installeren, maar hij kan de HD schijf niet zien (SUSE kan dit wel, die werkt namelijk wel in mijn multi-boot omgeving)
Debian kan zich dus niet eens installen.
Ik heb Linux wel vaker op mijn bakkie gehad (zonder controller toen, ook Debian) maar ben er nog niet zo bedreven in helaas...... Maar daar gaan we aan werken!
Na de Promise site te hebben afgestruind en een mailtje hebben verstuurd naar hun, bleek dat Promise geen drivers leverd aangezien die al in de 2.4.2xx kernel embedded zitten.
Nu weet ik dus dat het een kernel probleem is. Ik heb hiervoor een oplossing proberen te zoeken via de discussiegroepen van Google, tweakers search en diverse Debian fora's, maar kan de juiste handeling niet vinden.
Wat heb ik geprobeerd:
- info gezocht *ZUCHT*
, nix lijkt het zo
- boot opties geprobeerd binnen Debian (compact, bf24) maar zelfde resultaat
Vraag is dus: hoe kan ik de nieuwste kernel aan de installatie toevoegen zodat Debian wel overweg kan met de controller?
Ik heb kernel 2.6.9 al gedowned, maar weet niet hoe ik die moet toepassen aangezien het hiet niet om een geinstalleerde Debian gaat .
Ik zou jullie tips zeer waarderen!!
Debian en SUSE moeten mijn standaard OS worden
Ik zit hier met een rottig probleem:
H\Ik heb een Duron 800 Mhz. bak met een Promise ultra 133 TX2 I/O controller.
Hieraan zit een WD 160G schijf aan vast.
Controller: 1x 160G en 1x 80G op aparte IDE kanalen
1x cd-rom speler en 1x brander, beide op 1 IDE kabel
In het wankele windows (mijn ervaring
Ik wil nu Debian 3 R2 Woody installeren, maar hij kan de HD schijf niet zien (SUSE kan dit wel, die werkt namelijk wel in mijn multi-boot omgeving)
Debian kan zich dus niet eens installen.
Ik heb Linux wel vaker op mijn bakkie gehad (zonder controller toen, ook Debian) maar ben er nog niet zo bedreven in helaas...... Maar daar gaan we aan werken!
Na de Promise site te hebben afgestruind en een mailtje hebben verstuurd naar hun, bleek dat Promise geen drivers leverd aangezien die al in de 2.4.2xx kernel embedded zitten.
Nu weet ik dus dat het een kernel probleem is. Ik heb hiervoor een oplossing proberen te zoeken via de discussiegroepen van Google, tweakers search en diverse Debian fora's, maar kan de juiste handeling niet vinden.
Wat heb ik geprobeerd:
- info gezocht *ZUCHT*
- boot opties geprobeerd binnen Debian (compact, bf24) maar zelfde resultaat
Vraag is dus: hoe kan ik de nieuwste kernel aan de installatie toevoegen zodat Debian wel overweg kan met de controller?
Ik heb kernel 2.6.9 al gedowned, maar weet niet hoe ik die moet toepassen aangezien het hiet niet om een geinstalleerde Debian gaat .
Ik zou jullie tips zeer waarderen!!
Debian en SUSE moeten mijn standaard OS worden
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 21:46 ]