Toon posts:

Xyplex network 9000 beheren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijd geleden ben ik aan twee Xyplex network 9000 kasten gekomen. Toen ik het kocht had ik geen idee wat het was, maar ik vond het er wel interessant uit zien. Er zitten verschillende modules in de kast 2 modules met 24 poorts 10-Base-T ethernet repeater. Een module met 12 poorts 10-Base-T fiber ethernet repeater. Een module met 12 poorts -Base-T ethernet repeater.
Verder zitten er twee managment kaarten in.
Lange tijd heb ik hem niet gebruikt, omdat ik dacht dat ik hem toch niet kon aansturen, en dat klopt. Maar toen ik hem aansloot bleek hij gewoon direct te werken als een hub. Nu ik hem alleen al een tijdje heb vraag ik mij toch af wat ik er echt mee kan.
Is een ethernet repeather gewoon een hub of stelt het meer voor (is het een switch?).
Kan de managment kaart ook IP adressen uitgeven of zit er een soort firewall in?
En het belangrijkste hoe kan ik de managment processor beheren? Ik heb vlak voordat de xyplex site down ging gelukkig nog een aantal datasheets kunnen downloaden, zodat ik wat algemene informatie heb over de modules.
Er is een aparte utp aansluiting waarmee er volgens mij dingen in te stellen zijn aan de kaarten, dat kan denk ik via telnet, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Zijn er ook handige tooltjes waarmee de Xyplex Network 9000 componenten te beheren zijn?
Het lijkt mij leuk als ik hier wat mee kan gaan spelen, alvast bedankt.

Verwijderd

PNS > NT
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:04:
Is het heel raar als ik niet begrijp wat je bedoelt met 'PNS > NT'?
Ik heb je topic van PNS naar NT gemoved ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het heel raar als ik niet begrijp wat je bedoelt met 'PNS > NT'?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er nog niet echt veel reacties komen heb ik de datasheets die ik heb online gezet. De datasheets staan hier

Hieronder staat een plaatje van de twee kasten de voor en achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/n.laverman/Xyplex/xyplex.jpg

Echt duidelijk is de foto niet, maar bij de datasheets in de directorie staan nog meer foto's.

De modules van belang die erin zitten zijn:
  • N9-000-254 : 12-port 10Base-FL/FOIRL I/O module with per port switching. Twelve fiber ST connectors. These modules provide three Ethernet repeater and twelve fiber ports that are 10BASE-FL FOIRL compliant. Each fiber port provides the functions of a Fiber Optic Medium Attachment Unit (FOMAU), as defined by the IEEE 802.3j-1993 specification.
  • N9-000-253: 12-port 10Base-T I/O module with per port switching. Three Ethernet repeaters. Twelve 10BASE-T concentrator ports with 8-pin modular connectors that meet the mechanical requirements of ISO 8877. An Ethernet AUI port that conforms to the IEEE 802.3 10BASE-5 standard.
  • N9-000-201: 24-port 10Base-T Enhanced I/O module. Two 50-pin Telco connectors, one 15-pin AUI connector.
  • N9-000-202: 24-port 10Base-T Enhanced I/O module. Two 50-pin Telco connectors, one 15-pin AUI connector, one 10Base-FL (ST) connector.
  • N9-210-000: Management processor module.
De typenummers zijn ook terug te vinden in de datasheets.

Kort samengevat heb ik twee vragen:
- Wat is een ethernet repeater
- Is er software (hoe heet het en waar is het te krijgen) of weet iemand hoe ik verschillende modules kan aansturen?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

De management kaart heeft wsl geen dhcp server en kan daarom geen ip adressen uitdelen. Het enige wat die waarschijnlijk kan is VLAN's beheren, en als je geluk hebt de poorten monitoren voor lussen in je netwerk. Ik snap dat je het leuk vind om ermee te spelen, maar 10mbit netwerkrommel is imo best waardeloos.

[ Voor 14% gewijzigd door Corn op 03-11-2004 22:13 . Reden: Ik zat er naast over de repeater ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32
n repeater is gewoon n hub

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Topicstarter
10 Mbit kan voor jou best rommel zijn, maar hij kan nog best nuttig ingezet worden en ik vind het wel leuk als ik eens weet wat hij kan.
Volgens mij kan hij ook meer dan alleen hub zijn, want waarom is er anders een management module met een 2 Mb flash kaart?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32
Er zal ergens een seriele poort op het apparaat zitten ofwel als DB9 of als RJ45.
In het geval van een RJ45 stekker moet je eens op internet zoeken hoe je die zelf kan maken. Als je dat niet kan vinden moet je eens kijken bij Cisco hoe die kabel in elkaar zit... die zal waarschijnlijk wel werken.
Start vervolgens Hyperterminal oid op en stel de verbinding in op 9600 8n1, geen flow control. Dit zijn de meest gebruikte instellingen.

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

Topicstarter
Oke er zit een rj45 aansluiting op en ik heb ook een beschrijving hoe je z'n kabel moet maken, dus ik zal eens proberen wat er gebeurd als ik het instel zoals jij het zegt.
Pagina: 1