kan dit met satteliet

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
iemand die ik ken woont erg in een gehucht en was dus te duur om kabel te leggen en omdat zin vader toch al tv keek via satteliet heeft ie nu inet via satteliet en nu beweerde hij laatst dat hij de film Scary Movie binnen 3.5 min. gedownload had.
is dit echt mogelijk???

zo had hij bij de eerste dag ook meteen 4 uur lang zitten downen en toen kon zijn vader een nieuwe kabel kopen omdat ie doorgebrand was door de hitte.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ha,
t'is nieuwjaar hoor, geen 1 april
;)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op maandag 01 januari 2001 04:35 schreef ReseTTim het volgende:

zo had hij bij de eerste dag ook meteen 4 uur lang zitten downen en toen kon zijn vader een nieuwe kabel kopen omdat ie doorgebrand was door de hitte.
Hmmm lijkt me wel heel erg sterk

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
oeps foutje

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Deze meneeer loopt gewoon stoer te doen, en om het echter te laten lijken dikt hij het verhaal aan met het feit da t z'n kabel doorgebrand is, yeah right.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Als ik hard fiets brandt m'n ketting ook door ... dat soort verhalen dus.

Ik sluit me bij de opmerking van Frank aan.. grootsprekerij !!!

8-)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ok dan ben ik toch ff blij dat ik nogsteeds 56k heb en toch sekers zo snel gaat dat mijn kabel bevriest en dus het loaden van een site niet echt wil opschieten.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
EOL/ Europe Online (dus van sataliet) is max. 30 KB P/S (KILOBYTES p/sec) laat hem maar lekker lullen.

Verder over die hitte, dat slaat nergens op. Ik download vollop en internet soms ook gewoon met sataliet. Niets mis mee hoor, dus het is vrijwel onmogelijk dat er een kabel doorbrand omdat er te veel word ge-download.

• Laurent
  • Niet online
dublepost ;(

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 05:23 schreef Aikeleer het volgende:
EOL/ Europe Online (dus van sataliet) is max. 30 KBPS (KILOBYTES p/sec) laat hem maar lekker lullen.
.....
Nou raak ik toch even verward. KBPS betekent normaal Kilo Bit Per Second...

Dat zou dus inhouden dat een 33k6 modem sneller is
:)

• Laurent
  • Niet online
Op maandag 01 januari 2001 05:26 schreef Hooi het volgende:

[..]

Had er het nog achter gezet, maarja die fout maak ik altijd :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

het zijn signalen die door die draad gaan

geen 100 ampere ofzo :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Misschien lag de kabel wel op de allesbrander :+
Als ze geen kabel hebben hebben ze vast ook geen gas

Verwijderd

[..]

KB met hoofdletter B is KiloByte
Kb met kleineletter b is Kilobit

Als er dus staat 30 KBps is dit gelijk aan 30x8=240Kbps oftwel 240Kbit/s
Normaal is 256Kbit/s, dus 32KB/s....

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30

[..]

KbPS = Kilo bit per seconde
KBPS = Kilo Byte per seconde

8 bit = 1 byte
33,6 Kbit = 33/8 = 4,13 KByte
56 Kbit = 56/8 = 7 KByte max --> Maar stop/start bit dus 56/10 = 5,6 KByte max

En dan haal je bij 56Kb zelden een verbinding van 56Kb, meestal ligt dat rond de 50Kb

Vat je het nog??

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Oh ja, Scary Movie in 3 minuten kan!!!
Op postzegel formaat >:)

Op DivX kan je HDD het niet eens aan...

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb het een keer uitgezocht wat exect die snelheden waren, en het hangt er erg vanaf of het regent of niet. maar laten we er van uitgaam dat het een mooie zomerdag is dan zou je dus een max van 17Mbit kunnen halen.

aan dit verhaal zit echter 1 groot nadeel end at is dat je al je data eerst op een virtuele server moet plaatsen ergens en dan pas kan je het met die snelheid downloaden, tja end an komt de factor weer WEER te voorschijn want als het regent en stormt dan zal het niet echt best zijn om alles binnen te halen

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 13:16 schreef Steven_NL het volgende:
Oh ja, Scary Movie in 3 minuten kan!!!
Op postzegel formaat >:)

Op DivX kan je HDD het niet eens aan...
Niet helemaal waar >> nl. gem. 600 MB voor een DivX-je.
In 3.5 Min. is 180+30=210 sec. 600/210=2,875MBytes /sec. Dus of je hebt een heeeele slome HD of je hebt ff niet nagedacht. Zometeen LAN Party en daar copy je ook wel DivX-jes in een paar minuten.

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 13:21 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Ik heb het een keer uitgezocht wat exect die snelheden waren, en het hangt er erg vanaf of het regent of niet. maar laten we er van uitgaam dat het een mooie zomerdag is dan zou je dus een max van 17Mbit kunnen halen.

aan dit verhaal zit echter 1 groot nadeel end at is dat je al je data eerst op een virtuele server moet plaatsen ergens en dan pas kan je het met die snelheid downloaden, tja end an komt de factor weer WEER te voorschijn want als het regent en stormt dan zal het niet echt best zijn om alles binnen te halen
Hoe wil jij ooit 17Mbit halen als je NICje maar 10 Mbit is?? Of gebruiken ze hiervoor 100Mbit NICjes??

Verwijderd

Die satteliet receiver is gewoon een PCI kaartje hoor,
Geen opgevoerd Com21 of Terrayon geval. :Y)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Crusader

Arc Nature

Ehhh Knutselsmurf, ik zit op dit moment (dat ik dit zit te posten) te downloaden via de manier die jij omschrijft. Ik zit bij Europe Online en inderdaad kun je daar bestanden laten "klaarzetten" voor latere verzending.
17 Mb/s is totale onzin.
Het werkt zo:
op jouw persoonlijke "filefetch" pagina van Europe Online geef je de URL naar het bestand dat je wilt klaarzetten. Een bestand van pakweg 10 MB staat in ca. 2 minuten klaar voor verzending. Na die twee minuten zie je dat ie "afgeroepen" kan worden. Dit doe je dus door op een icoontje te klikken, het bestand wordt dan meestal binnen 10 minuten verzonden MET 2 (TWEE) MEGABIT/s. Dus geen 17 Mb/s!
Maar goed, da's nog altijd bijna 250 KB/s.
Een paar weken terug was deze service van Europe Online op z'n zachtst gezegd nog klote. Ik moet zeggen dat ik nu verbeteringen zie, de meeste URL's worden netjes opgepakt en staan vrij snel klaar.
Maar het gewone browsen (dus het zg. Unicast) is retetraag, maximaal zo'n 5 KB/s. Dan ben ik qua responsetijden vaak nog beter af met mijn Casema DEMOS modem.
Ennieweej, binnenkort ADSL en Europe Online: toedeledokie!

EDIT:
Wat de factor WEER betreft, dat valt heel erg mee. Ik heb tijdens zware regenbuien (eigenlijk waren het regenstormen) en windkracht 10 nog gewoon kunnen internetten.
En dan is het nog zo dat wanneer het weer écht te slecht is voor satelliet (wat ik trouwens nog maar 1 keer heb meegemaakt in 7 maanden), dan is het niet zo dat de verbinding traag wordt, nee, de verbinding is er gewoon niet meer. Nada noppes dus. Het is een digitale satellietontvanger, dus het is alles of niets. Net als GSM, je hebt verbinding of je hebt geen verbinding.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

bij www.bysky.nl beweren ze dat je met satelliet 1,5mbit PER STREAM en je hebt dus max 3 streams,

wat zou betekenen dat je 4,5 mbit zou kunnen halen 4,5/8=0,5625 megabyte per seconde ??

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
ehm, kortsluiting in de kabel ? >:) kan ik me goed voorstellen hoor :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 04:35 schreef ReseTTim het volgende: ...zijn vader toch al tv keek via satteliet heeft ie nu inet via satteliet en nu beweerde hij...
nou nou dit vind ik wel heel knap, dure grap een eigen satteliet! Ik denk dat je schotel bedoelt. :):):):) of beter |:(

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:49

GeeBee

Oddball

Kan best. Als ik een paar ijsblokjes op mijn 56k6 modem leg, haal ik er met gemak een snelheid uit die vergelijkbaar is met een dual-ISDN verbinding... dus waarom niet andersom?

YEAH, GET REAL!!!

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Zelf heb ik wel eens mee gemaakt,
Dat een buiten mantel van een coax kabel was verbrand.
Maar dit waren wel zeer dikke coax kabels van ook grote lengte, masten en antenne's.
Wel was dit "meestal" alleen bij de plug die aan de kant van de zend/ontvanger stond.

Zelf denk ik dat dat komt door potential verschillen in de aarde leidingen en of mogelijk in combinatie met statisch laadingen.

Mischien iemand die dit weet ??

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ff nog trug komen op Divx. weet je wat leuk is Gone in Sexty Seconds dat is 1.53.?? uur op divX en die via je 100Mbit netwerk ff afspelen (geen last van vertragingen ofzo)

owja nu we het toch over Divx hebben wat is beter DivX fast motion of Low(ofzo iets)motion en wat is dan het verschil daar tussen. is het ook merkbaar in mb's?

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 03:15 schreef ReseTTim het volgende:
ff nog trug komen op Divx. weet je wat leuk is Gone in Sexty Seconds dat is 1.53.?? uur op divX en die via je 100Mbit netwerk ff afspelen (geen last van vertragingen ofzo)

owja nu we het toch over Divx hebben wat is beter DivX fast motion of Low(ofzo iets)motion en wat is dan het verschil daar tussen. is het ook merkbaar in mb's?
Fast motion kost meer ruimte, te gebruiken voor bijv. actiefilms, low motion daarentegen is voor drama's en weetikwat (alles met weinig snelle beweging).

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik bedoel dan ook is het erg merkbaar qua mb's

Verwijderd

ja het is mogelijk met een schotel kan je
800mb per seconden halen maar je moet nog steeds inbellen via de telefoonlijn en moet je lit zijn van een profider die schotels ondersteunen zoals plannitinternet
mijn broer werkt voor kpn en heeft ook schotel en haalt 600mb per seconden
DUS HET IS WEL MOGELIJK
Pagina: 1