Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Hmmm lijkt me wel heel erg sterkOp maandag 01 januari 2001 04:35 schreef ReseTTim het volgende:
zo had hij bij de eerste dag ook meteen 4 uur lang zitten downen en toen kon zijn vader een nieuwe kabel kopen omdat ie doorgebrand was door de hitte.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik sluit me bij de opmerking van Frank aan.. grootsprekerij !!!
Verder over die hitte, dat slaat nergens op. Ik download vollop en internet soms ook gewoon met sataliet. Niets mis mee hoor, dus het is vrijwel onmogelijk dat er een kabel doorbrand omdat er te veel word ge-download.
Verwijderd
Nou raak ik toch even verward. KBPS betekent normaal Kilo Bit Per Second...Op maandag 01 januari 2001 05:23 schreef Aikeleer het volgende:
EOL/ Europe Online (dus van sataliet) is max. 30 KBPS (KILOBYTES p/sec) laat hem maar lekker lullen.
.....
Dat zou dus inhouden dat een 33k6 modem sneller is
Had er het nog achter gezet, maarja die fout maak ik altijdOp maandag 01 januari 2001 05:26 schreef Hooi het volgende:
[..]
Nou raak ik toch even verward. KBPS betekent normaal Kilo Bit Per Second...
geen 100 ampere ofzo
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Als ze geen kabel hebben hebben ze vast ook geen gas
Verwijderd
KB met hoofdletter B is KiloByteOp maandag 01 januari 2001 05:26 schreef Hooi het volgende:
[..]
Kb met kleineletter b is Kilobit
Als er dus staat 30 KBps is dit gelijk aan 30x8=240Kbps oftwel 240Kbit/s
Normaal is 256Kbit/s, dus 32KB/s....
KbPS = Kilo bit per secondeOp maandag 01 januari 2001 05:26 schreef Hooi het volgende:
[..]
KBPS = Kilo Byte per seconde
8 bit = 1 byte
33,6 Kbit = 33/8 = 4,13 KByte
56 Kbit = 56/8 = 7 KByte max --> Maar stop/start bit dus 56/10 = 5,6 KByte max
En dan haal je bij 56Kb zelden een verbinding van 56Kb, meestal ligt dat rond de 50Kb
Vat je het nog??
aan dit verhaal zit echter 1 groot nadeel end at is dat je al je data eerst op een virtuele server moet plaatsen ergens en dan pas kan je het met die snelheid downloaden, tja end an komt de factor weer WEER te voorschijn want als het regent en stormt dan zal het niet echt best zijn om alles binnen te halen
Verwijderd
Niet helemaal waar >> nl. gem. 600 MB voor een DivX-je.Op maandag 01 januari 2001 13:16 schreef Steven_NL het volgende:
Oh ja, Scary Movie in 3 minuten kan!!!
Op postzegel formaat
Op DivX kan je HDD het niet eens aan...
In 3.5 Min. is 180+30=210 sec. 600/210=2,875MBytes /sec. Dus of je hebt een heeeele slome HD of je hebt ff niet nagedacht. Zometeen LAN Party en daar copy je ook wel DivX-jes in een paar minuten.
Verwijderd
Hoe wil jij ooit 17Mbit halen als je NICje maar 10 Mbit is?? Of gebruiken ze hiervoor 100Mbit NICjes??Op maandag 01 januari 2001 13:21 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Ik heb het een keer uitgezocht wat exect die snelheden waren, en het hangt er erg vanaf of het regent of niet. maar laten we er van uitgaam dat het een mooie zomerdag is dan zou je dus een max van 17Mbit kunnen halen.
aan dit verhaal zit echter 1 groot nadeel end at is dat je al je data eerst op een virtuele server moet plaatsen ergens en dan pas kan je het met die snelheid downloaden, tja end an komt de factor weer WEER te voorschijn want als het regent en stormt dan zal het niet echt best zijn om alles binnen te halen
Verwijderd
Geen opgevoerd Com21 of Terrayon geval.
17 Mb/s is totale onzin.
Het werkt zo:
op jouw persoonlijke "filefetch" pagina van Europe Online geef je de URL naar het bestand dat je wilt klaarzetten. Een bestand van pakweg 10 MB staat in ca. 2 minuten klaar voor verzending. Na die twee minuten zie je dat ie "afgeroepen" kan worden. Dit doe je dus door op een icoontje te klikken, het bestand wordt dan meestal binnen 10 minuten verzonden MET 2 (TWEE) MEGABIT/s. Dus geen 17 Mb/s!
Maar goed, da's nog altijd bijna 250 KB/s.
Een paar weken terug was deze service van Europe Online op z'n zachtst gezegd nog klote. Ik moet zeggen dat ik nu verbeteringen zie, de meeste URL's worden netjes opgepakt en staan vrij snel klaar.
Maar het gewone browsen (dus het zg. Unicast) is retetraag, maximaal zo'n 5 KB/s. Dan ben ik qua responsetijden vaak nog beter af met mijn Casema DEMOS modem.
Ennieweej, binnenkort ADSL en Europe Online: toedeledokie!
EDIT:
Wat de factor WEER betreft, dat valt heel erg mee. Ik heb tijdens zware regenbuien (eigenlijk waren het regenstormen) en windkracht 10 nog gewoon kunnen internetten.
En dan is het nog zo dat wanneer het weer écht te slecht is voor satelliet (wat ik trouwens nog maar 1 keer heb meegemaakt in 7 maanden), dan is het niet zo dat de verbinding traag wordt, nee, de verbinding is er gewoon niet meer. Nada noppes dus. Het is een digitale satellietontvanger, dus het is alles of niets. Net als GSM, je hebt verbinding of je hebt geen verbinding.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
wat zou betekenen dat je 4,5 mbit zou kunnen halen 4,5/8=0,5625 megabyte per seconde ??
ehm, kortsluiting in de kabel ?zo had hij bij de eerste dag ook meteen 4 uur lang zitten downen en toen kon zijn vader een nieuwe kabel kopen omdat ie doorgebrand was door de hitte.
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
nou nou dit vind ik wel heel knap, dure grap een eigen satteliet! Ik denk dat je schotel bedoelt. :):):):) of beterOp maandag 01 januari 2001 04:35 schreef ReseTTim het volgende: ...zijn vader toch al tv keek via satteliet heeft ie nu inet via satteliet en nu beweerde hij...
YEAH, GET REAL!!!
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Verwijderd
Dat een buiten mantel van een coax kabel was verbrand.
Maar dit waren wel zeer dikke coax kabels van ook grote lengte, masten en antenne's.
Wel was dit "meestal" alleen bij de plug die aan de kant van de zend/ontvanger stond.
Zelf denk ik dat dat komt door potential verschillen in de aarde leidingen en of mogelijk in combinatie met statisch laadingen.
Mischien iemand die dit weet ??
owja nu we het toch over Divx hebben wat is beter DivX fast motion of Low(ofzo iets)motion en wat is dan het verschil daar tussen. is het ook merkbaar in mb's?
Verwijderd
Fast motion kost meer ruimte, te gebruiken voor bijv. actiefilms, low motion daarentegen is voor drama's en weetikwat (alles met weinig snelle beweging).Op dinsdag 02 januari 2001 03:15 schreef ReseTTim het volgende:
ff nog trug komen op Divx. weet je wat leuk is Gone in Sexty Seconds dat is 1.53.?? uur op divX en die via je 100Mbit netwerk ff afspelen (geen last van vertragingen ofzo)
owja nu we het toch over Divx hebben wat is beter DivX fast motion of Low(ofzo iets)motion en wat is dan het verschil daar tussen. is het ook merkbaar in mb's?
Verwijderd
800mb per seconden halen maar je moet nog steeds inbellen via de telefoonlijn en moet je lit zijn van een profider die schotels ondersteunen zoals plannitinternet
mijn broer werkt voor kpn en heeft ook schotel en haalt 600mb per seconden
DUS HET IS WEL MOGELIJK