[G4] Coax netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-02 13:19
Hoi,

ik moet morgen even kijken bij iemand die een coax netwerk heeft en een apple g4..

vraag is kan ik dat aansluiten?? kan ik in die g4 gewoon een 3com kaartje stoppen met een coax aansluiting of wordt het gewoon onmogelijk ???

netwerk veranderen naar utp kan niet

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je al gekeken op de website van 3Com? Zijn er drivers voor die netwerkkaart voor het Mac OS dat die G4 draait? (Welk OS is dat dan?)
Is het een PCI kaart?
Met die gegevens kunnen we je een stuk beter helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Coax, bestaat dat nog?

Anyways - een 3com moet op zich werken; zolang je bij de gewone/grote merken blijft is daar standaard support voor.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat voor een mac is het? Een Powermac of een iMac/eMac?

ik denk dat je gewoon een netwerkkaart bij kan pluggen bij de Powermac, bij de iMac lukt dat natuurlijk niet.

Mocht dat niet lukken kun je altijd nog voor 10 euro een 10mbit upt hub met coax aansluiting kopen en vervolgens de mac via utp op de hub.

• OgWok
  • Laatst online: 14:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Waarom niet? Als 3Com maar ondersteuning heeft voor het OS waar kaartop moet werken.

Zoals gewoonlijk: als je het eerst niet zelf kan testen, is het vervelend dat ter plekke te gaan uitvogelen.

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 28-10-2004 20:54 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Dezjay
Tis een powermac g4..

het is in een studentenhuis en de coax kabels zitten vast inde muur :?

maar goed dat valt niet te veranderen.. mijn id was ook om er een 3com in te prikken en gewoon te zien.. ..

maar ff zoeken of ik nog een heb met coax thuis...

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Intel netwerkkaarten (PRO/100 serie) werken wel met Mac OS X samen, in Mac OS 9.2.2 niet. Heb zelf een Intel PRO/100+ Mangement adapter in mijn G4 zitten, maar geen COAX. Misschien dat oudere PCI kaarten ook werken, het schijnt dat de meeste Intel chipsets ondersteund worden.

Een andere optie is een UTP naar COAX convertor (moet er nog een hebben liggen geloof ik) of een 3Com Officeconnect 8 poorts HUB, die hebben ook een COAX poort, dus de G4 met een UTP kabeltje aan de hub, en en de coax kabel aan de hub, en bingo.

Verwijderd

Een andere optie is een UTP naar COAX convertor (moet er nog een hebben liggen geloof ik) of een 3Com Officeconnect 8 poorts HUB, die hebben ook een COAX poort, dus de G4 met een UTP kabeltje aan de hub, en en de coax kabel aan de hub, en bingo.
Dit zou mijn enige advies zijn. Er zijn bij mijn weten geen netwerkkaarten met coax die gegarandeerd werken met OS X; zo'n hubje werkt ZEKER.

• Dezjay
ben er dus dit weekeind geweest... het was dus 9.2 en int duits... en dus sja was dubbel moeilijk omdat ik dus niet veel met mijn imaccie doe en daar staat osx op.. maar goed tis dus niet gelukt.

heb een intel en een 3com kaartje gebruikt. converter of een hubje lijkt mij ook de beste oplossing

Verwijderd

volgens microsoft wel

Afbeeldingslocatie: http://www.norman.k12.ok.us/002/img/icon_sdrive.gif

• LauPro
  • Laatst online: 14:16

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik vind dit een beetje rare instelling. Hoe kijk jij tv? Hoe zijn jouw audiokabels opgebouwd? COAX is technisch gezien superieur ten opzichten van UTP. De reden dat UTP zo populair is is dat het zo goedkoop te produceren is en dat de connectors geen fluit kosten. Bij COAX zitten die al snel op een paar euro. En ja; er is een standaard om 1 Gbit over COAX te laten lopen (802.3z om precies te zijn '1000BASE-X'). Het is alleen niet echt wat geworden omdat UTP zo populair is geworden inmiddels. Maar als je twee locaties hebt waar nu al COAX-kabels in de grond liggen is het een prima alternatief. Cisco heeft er bijvoorbeeld ook aparatuur voor.

Anyway; ik ga wat offtopic. Maar COAX is helemaal niet 'oud'. Het zit hem meer in de techniek die men gebruikt die 'oud' kan zijn (in dit geval waarschijnlijk 10BASE2.)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

je kunt ook een oude hub op de kop tikken waaraan nog zo'n coax aansluiting zit. Ik had er vroeger eentje met 8 utp en 1 coax aansluiting. Werkte perfect.

• m-m
  • Niet online

m-m

LauPro schreef op 31 oktober 2004 @ 23:33:
[...]
Ik vind dit een beetje rare instelling. Hoe kijk jij tv? Hoe zijn jouw audiokabels opgebouwd? COAX is technisch gezien superieur ten opzichten van UTP. De reden dat UTP zo populair is is dat het zo goedkoop te produceren is en dat de connectors geen fluit kosten. Bij COAX zitten die al snel op een paar euro. En ja; er is een standaard om 1 Gbit over COAX te laten lopen (802.3z om precies te zijn '1000BASE-X'). Het is alleen niet echt wat geworden omdat UTP zo populair is geworden inmiddels. Maar als je twee locaties hebt waar nu al COAX-kabels in de grond liggen is het een prima alternatief. Cisco heeft er bijvoorbeeld ook aparatuur voor.

Anyway; ik ga wat offtopic. Maar COAX is helemaal niet 'oud'. Het zit hem meer in de techniek die men gebruikt die 'oud' kan zijn (in dit geval waarschijnlijk 10BASE2.)
Je vergeet hierbij naast het (inderdaad heel belangrijke prijsaspect) dat je met COAX ook aan allerlei ellende zit zoals termineren van kabels. Dat als pietje op de derde verdieping zijn kabeltje even losmaakt, het hele netwerk op zn gat ligt en niemand weet waar het probleem ligt. Dergelijke ellende is imho toch echt wel ouderwets. 10(0)(0)BaseT is veel meer modulair, en dat is imho toch wel een heel belangrijk pluspunt.

/offtopic²

[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 04-11-2004 15:28 ]

• LauPro
  • Laatst online: 14:16

LauPro

Prof Mierenneuke®

m-m schreef op 04 november 2004 @ 15:26:
[...]
Je vergeet hierbij naast het (inderdaad heel belangrijke prijsaspect) dat je met COAX ook aan allerlei ellende zit zoals termineren van kabels. Dat als pietje op de derde verdieping zijn kabeltje even losmaakt, het hele netwerk op zn gat ligt en niemand weet waar het probleem ligt. Dergelijke ellende is imho toch echt wel ouderwets. 10(0)(0)BaseT is veel meer modulair, en dat is imho toch wel een heel belangrijk pluspunt.
Voor zover ik weet kan je met 1000BaseX alleen P2P-verbindingen maken (netzoals met fiber.) Er is helemaal geen spraken van terminatoren e.d.. Je hangt gewoon de COAX-kabel direct in de router/switch (netzoals je je TV aansluit op de kabel.)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1