[XP] Netwerk access tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik wil het volgende: Ik wil tijdens het opstarten van XP een bestand kopieren vanaf een server.

Ik probeer dat nu te doen vanuit een scheduled task. Deze staat ingesteld om te draaien als de computer start en draait als user Administrator. Het is een simpel batch bestand wat alleen een file copy doet.

Maar om de een of andere reden gaat dit heel vaak fout. De foutmelding die ik dan zie is dat het netwerk niet gevonden kan worden. Draai ik echter dezelfde taak als ik ingelogd ben, dan gaat het altijd goed en kopieert ie netjes het bestandje.

Mijn vraag is nu: Wanneer start Windows XP het netwerk op?
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat nog voordat er iemand inlogt er een programma kan draaien dat bij het netwerk kan?
De enige oplossing die altijd goed werkt is om het programma te starten als een gebruiker inlogt, maar dan draait het programma elke keer als je een user switch doet.

Ik heb al geprobeerd om het batch bestand vanuit de volgende locaties op te starten:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Maar dit werkt ook niet goed (onder XP, onder win98 geen enkel probleem om vanuit registry HKLM te draaien)
Ik gebruik Windows XP Pro, geen antivirus, geen firewall en als server linux met samba

Verwijderd

Het is eigenlijk logisch dat het bestand niet te kopieren valt. Zolang je niet bent ingelogd zal de server (met samba) je niet herkennen als een lid van het domein
/ de werkgroep.

de enige mogelijke oplossing die ik zie is op de server de mapmachtigingen van de map waar alle bestanden in staan wijzigen.

dit kan in de root console met het commando chmod ( ik ben niet zeker, want zelf gebruik ik altijd de Midnight Commander om dat soort akkefietjes te regelen).

verander de machtigingen zo dat buiten de eigenaar en de eigenaarsgroep iedereen ten minste kan lezen en uitvoeren. wie weet werkt dit wel, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat dit niet werkt omdat samba geen anonieme gebruikers toelaat... :'(

Een alternatief is op de server met samba een FTP server te draaien (intern) zodat je met het commando ftp (vanaf de client PC met windows XP) alsnog het bestand kunt downnen, opslaan en runnen. :P

[offtopic]

de beginpost hoort hier thuis, mijn antwoord daarop hoort eigenlijk onder netwerken & andere OS }:O

[ /offtopic]

• [Yellow]
  • Niet online
De share die ik hiervoor gebruik is voor iedereen toegankelijk, zonder wachtwoord, gewoon als guest. Dat zou dus geen probleem moeten zijn volgens mij.

Maarre weet iemand nu vanaf welk moment XP het netwerk in de lucht brengt? (Er zijn nl. zoveel plekken in de registry waar ik iets op zou kunnen starten)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 15:39

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Waar je eens naar moet kijken (via gpedit.msc) is: Always wait for the network at computer startup and logon, maar Windows XP start standaard eerst op, en start pas later (soms zelfs na het inloggen) de netwerk Stack, dit om "snel" op te starten, dan krijg je dit soort problemen.
je kan hem vinden onder de computer configuration | Administrative Templates | System | Logon

Zet deze waarde op Enabled, herstart om actief te maken, herstart om te testen.

I play my enemies like a game of chess...

• [Yellow]
  • Niet online
Ik heb dat geprobeerd maar ook dat werkt niet.
Iemand nog andere oplossingen?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42
Bestaat er geen DOS commando om een paar seconde te wachten? Doe anders eerst
code:
1
2
3
ping 127.0.0.1 -n 50

en hier je copy

ofzo