Toon posts:

Demon en FTP connecties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag over de combinatie Demon / FTP. Ik heb een aantal sites gemaakt en daar wijzig ik soms wat op via FTP. De laatste tijd duurt het echter zo'n 15 a 20 seconden voor ik een connectie kan maken (wil ik een file met een text editor rechtstreeks saven op de server, dan heb ik dus ook met diezelfde tijd te maken).

Nu ben ik een echte trial-and-error man, dus je kunt nagaan dat er redelijk wat gesaved wordt :) Alleen duurt dat nu elke keer vrij lang. Ik heb het idee dat het gekomen is door de switch van Chello naar Demon.

Mijn vraag is: zijn er mensen met dezelfde ervaringen en heeft iemand welllllicht een oplossing?

Het probleem doet zich dus voor bij meerdere sites.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Als je een FTP client gebruikt waar je ook de log kunt zien, kun je dan ook zien waar het even blijft hangen? Heb je dit bij meerdere verschillende FTP servers? Is er nog niets aan de netwerk situatie veranderd na je chello-demon switch, nu achter een NAT router/modem of juist niet?

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft hangen bij het maken van de connectie. Ik gebruik UltraEdit en bij het saven wordt er telkens weer ingelogd. Ik heb het probleem bij meerdere FTP servers. Op de modem na is er verder niets veranderd. Of het een NAT modem is kan ik je niet vertellen, aangezien ik niet precies weet wat NAT is. De modem is een
ZyXEL Prestige, misschien heb je daar wat aan?

https://services.nl.demon.../productbeschrijving.html

Oh ja, heb met FlashFXP ook hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem waarschijnlijk gevonden. Het probleem ligt niet bij de switch. Ik heb nu via FlashFXP de IDENT server aangezet. Deze stuurt nu een Ident Request mee, waardoor de connectie weer ouderwets snel wordt aangemaakt :)

Echter..... Volgens mij bestaat deze optie niet in UltraEdit :( Kent iemand misschien een text editor die dit wel kan of moet ik gewoon mijn hosting provider smeken om UseReverseDNS en IdentLookups uit te zetten?

Info vond ik hier:
[rml][ ftpserver] inloggen duurt te lang (timeout?)[/rml]

:D

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Volgensmij kun je het in dat geval ook oplossen door een simpele ident service te laten draaien en vervolgens op de zyxel port 113/tcp (volgensmij) te forwarden naar het ip-adres in je netwerk dat deze service draait.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, is dat hetzelfde als FlashFXP aanlaten staan met Ident Server en dan connectie maken via UltraEdit, want dat werkt perfect :D

Bedankt voor de hulp, super!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:21:
Hehe, is dat hetzelfde als FlashFXP aanlaten staan met Ident Server en dan connectie maken via UltraEdit, want dat werkt perfect :D

Bedankt voor de hulp, super!
Je zult dan inderdaad FlashFXP moeten laten draaien. Er zal vast en zeker ook wel een kleine tool/service te vinden zijn voor windows die op/in (? :+) de achtergrond draait zodat je er geen omkijken meer naar hebt.

Verwijderd

Misschien dat WinIdent de uitkomst is voor je.
Normaal gesproken wordt WinIdent gebruikt voor irc, maar ik denk dat
een ident request een ident request blijft dus dat zal wel werken ;)
Pagina: 1