Van TFT Scherm --> woonkamer --> Grote pupillen?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had een vraagje: stel je zit zeg maar eh.... een uur achter je pc (TFT scherm) en je gaat daarna naar een woonkamer, waar een lamp met 2 lampen erin (:P) boven tafel hangt.
Is er dan kans dat je pupillen groot worden? (geeft tft scherm meer lichtopbrengst dan 2 lampen?)
of zouden ze juist kleiner worden door de woonkamerlamp

(meer licht --> pupillen worden kleiner)

rare vraag maar moet ut ff weten, ouders hebbe rare ideeen omdat ik grote pupillen zou hebben gehad tijdens het eten |:(

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ligt eraan hoe je TFT ingesteld staat en wat de lichtobrengst is... kan er ook aan liggen dat die TFT soort van TL-Buizen gebruikt (17" panels hebben er 2 of zelfs 3) en je in de woonkamer waarschijnlijk gedimde of gewone lampen hebt... of dat dan ook voor grotere pupillen kan zorgen weet ik niet... het is volges mij wel zo dat zo'n scherm meer licht zal geven dan 2 gewone lampen...

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 28-10-2004 20:32 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• DutchTSE
  • Niet online
het is een 19" van philips, weet niet hoeveel lampen derin zitten

specs:
Helderheid : 250 cd/m²
Contrast verhouding : 500:1

weet niet of dat fel is of niet oid :/

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:41
Die helderheid is standaard voor een LCD en ik denk dat dat zeker een stuk helderder zal zijn dan de standaard verlichting in een woonkamer.

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Weet je zeker dat je geen joint hebt gerookt ;) :7 :X

[ Voor 37% gewijzigd door bmwman op 28-10-2004 23:16 ]

• DutchTSE
  • Niet online
bmwman schreef op 28 oktober 2004 @ 23:16:
Weet je zeker dat je geen joint hebt gerookt ;) :7 :X
kijk dat was nou niet leuk :Y)
en heb gehoord dat je ogen dan kleiner worde ipv groter :P
ben geen held qua kennis op dat gebied ;)

maja heb me ouders verteld dat ze me maar late teste, ben ik ook van dat gezeik af |:(

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34
niet teveel pilletjes slikken he })

Naarmate je meer licht op je ogen krijgt, krijg je kleinere pupillen, naarmate je minder licht op je ogen krijgt, worden ze groter.

• DutchTSE
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op 28 oktober 2004 @ 23:54:
Naarmate je meer licht op je ogen krijgt, krijg je kleinere pupillen, naarmate je minder licht op je ogen krijgt, worden ze groter.
dus als ik gewend ben de hele tijd naar tft scherm te kijke, en ik kom in ruimte die iets donkerder is dan krijg ik grotere pupillle, ondanks dat iemand die nooit naar beeldscherm kijkt in dezelfde ruimte kleinere pupille zou hebben?

Verwijderd

paddo's doen dat ja, je pupillen groter maken.

je mag ook gewoon eerlijk zijn hoor:P

maar ik zelf heb er nooit last van met mijn tft scherm kan er uren achter zitten zonder rare pupil reacties.

als ik paddo's gegeten heb vertoon ik wel die symptomen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 00:00 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 23:59:
paddo's doen dat ja, je pupillen groter maken.

je mag ook gewoon eerlijk zijn hoor:P

maar ik zelf heb er nooit last van met mijn tft scherm kan er uren achter zitten zonder rare pupil reacties.

als ik paddo's gegeten heb vertoon ik wel die symptomen
rofl :P
Maar idd, met meer licht krijg je kleinere pupillen en andersom :)

• DutchTSE
  • Niet online
offtopic:
hehe nee, ben eerlijk, nooit wat gerookt/gegete whatever
maar ff ontopic plz ;)

maja is ook andere redenen waarom me ouders deze gedachte hebbe, behalve me pupille :/

zoals: onverklaarbare uitgaven van geld en iets wat lijkt op korte termijn geheugen verlies van dingen die ik liever niet onthoud :D

vanochtend discussie, savonds prate we erover, weet ik al niet meer waarover ut ging 8)
ID-College schreef op 29 oktober 2004 @ 00:02:
[...]
Maar idd, met meer licht krijg je kleinere pupillen en andersom :)
zover was ik ook nog wel :>
maar gaat hierom:

dus als ik gewend ben de hele tijd naar tft scherm te kijke, en ik kom in ruimte die iets donkerder is dan krijg ik grotere pupillle, ondanks dat iemand die nooit naar beeldscherm kijkt in dezelfde ruimte kleinere pupille zou hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door DutchTSE op 29-10-2004 00:04 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34
Je ogen reageren gewoon op licht. Zodra je in een ruimte staat waar veel licht is hoeft je "oog" minder werk te verichten om licht te ontvagen, want het is er immers in overvloed, dus kleinere pupillen. Als je in een donkerdere ruimte staat dan zal je oog alltijd proberen een licht puntje of wat dan ook op te zoeken/vangen waardoor je oog veel moet inspannen en waardoor je een grotere pupil krijgt.

Volgens mij zat het zo in elkaar O+

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 18:59

TRG

Technotium99-m

Er zijn hier wel een paar feiten genoemd, maar het verschilt wel van persoon tot persoon hoe je pupillen reageren. Ik ken zelf ook iemand die van nature regelmatig grote pupillen heeft, en zijn pa en ma dachten op een gegeven moment ook dat hij chronisch strak stond.
Het is niet goed te verklaren, en als je het antwoord echt wilt weten dan denk ik dat je beter even bij de oogarts langs kan gaan, want die heeft dit verhaal al vast eerder gehoord.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verwijderd

de pupilgrootte verschilt van persoon tot persoon. die van mij zijn standaard al 25% groter dan bij de meeste mensen bijvoorbeeld. en zeker in een schemerige ruimte (dit is overigens door een oogarts getest)
Pagina: 1