Toon posts:

linux gedownload maar nu wil hij niet opstarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

had net ook al een topic waar ik hem kon downloaden nu heb ik hem alleen nu vraagt hij voor een prog om hem te openen alleen weet ik niet welke kunnen jullie mij helpen

dankje ook nog voor de vorige topic

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Welke distributie van Linux heb je en om wat voor bestand gaat? Want Linux is niet zoals Windows, je hebt er tientallen verschillende versies van.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 28-10-2004 20:04 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gentoo gedownload omdat die werkte en de rest niet of half

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dit meen je niet he? Wat je hebt gedownload is een iso, die moet je branden, en dan opstarten vanaf de cdrom.
Weet je trouwens wel zeker dat linux iets voor jou is?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57
Als ik jouw was zou ik in de bibliotheek wat boeken gaan lenen met betrekking tot linux voordat je begint. Anders weet je straks kop nog staart te vinden, en het is al niet simpel in die zin.
Waarschijnlijk moet je het bestand eerst op een cd branden waar na je er van kan booten. Maar zoals ik al zei, dat kan je het beste lezen uit een boek of even kijken bij www.beginnersweb.nl
Hier op GoT kunnen we je waarschijnlijk niet helpen omdat het nogal opzoek weetjes zijn.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
ojee dan heb ik dus 2 uur lopen downloaden voor nop maar goed wist ik ook niet

maar wou graag linux hebben omdat ik dan niet die poes pas bij heb van windows het gaat namelijk erom dat ik autotools kan draaie is een prog voor onderdelen van auto's en wat tekst verwerking meer niet

maar wat kan ik dan het beste pakken en waar moet ik op letten

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je download een ISO, dat is geen programma maar een image van een CD. Met een brandprogramma kan je deze op CD branden waarna je de computer met die CD kan opstarten op Linux te installeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

als ik jou was zou ik maar eens een andere linux proberen.

Probeer fedora (fedora.redhat.com) maar. Die is wat aanvangsvriendelijker.

download cd isos. (alle4) brand ze. start de computer op met cd1 lade en daarna kom je vanzelf in de installer.

succes!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:09:
Kijk eens hier: [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml] :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:09:
ojee dan heb ik dus 2 uur lopen downloaden voor nop maar goed wist ik ook niet

maar wou graag linux hebben omdat ik dan niet die poes pas bij heb van windows het gaat namelijk erom dat ik autotools kan draaie is een prog voor onderdelen van auto's en wat tekst verwerking meer niet

Ik heb even gezocht, en autotools kan volgens mij niet eens op linux draaien. Het is een windows programma! Dan kan je wel gaan kloten met Wine onder linux maar dat zal niet echt makkelijk werken denk ik.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
wat ik allemaal las dat het makkelijk was om te instaleren voor beginners

maar is het moeilijk om het via een cdrom te laten lopen heb ik dan geen verdere besturings progamma's nodig ?

alvast bedankt voor de hulp

Verwijderd

heheh je pakt het meteen wel heel erg hardcore aan met gentoo. Een base install van stage 1 duurt op een beetje pc al 2 dagen.

Je kunt inderdaad beter een beginners distro nemen zoals fedora core , suse, etc...

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op 28 oktober 2004 @ 20:12:
[...]

Ik heb even gezocht, en autotools kan volgens mij niet eens op linux draaien. Het is een windows programma! Dan kan je wel gaan kloten met Wine onder linux maar dat zal niet echt makkelijk werken denk ik.
oja helemaal geen eens bij nagedacht idd ehh dan zal ik weer naar windows moeten denk ik

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:12:

maar is het moeilijk om het via een cdrom te laten lopen heb ik dan geen verdere besturings progamma's nodig ?

Dan wil je kijken naar, bijvoorbeeld, Knoppix

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:12:

Je zorgt dat de CD-ROM speler in de bios als primary boot device staat, en hij start de installer. Aangenomen dat je de CD-ROM in de spelert hebt zitten.

Geen besturingssysteem voor de rest voor nodig. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tatsu op 28-10-2004 20:14 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op 28 oktober 2004 @ 20:14:
[...]

Je zorgt dat de CD-ROM speler in de bios als primary boot device staat, en hij start de installer. Aangenomen dat je de CD-ROM in de spelert hebt zitten.

Geen besturingssysteem voor de rest voor nodig. :)
dat maar eens proberen moet ik wel eff ergens een cdrom op de kop tikken want werk nu via een andere pc d8 zet ik het er hier op hoef een geen cdrom meer te hebben want is maar om dingen op te zoeken en wat tekst verwerking

alleen nu nog het probleem autotools en das nogal wat werk heb ik begrepen

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:w

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is echt wel zelf te bedenken.
We verwachten in NOS volgens NOS policy - updated 22/09/2004 een bepaalde basiskennis en zelfinitiatief wat het oplossen van een probleem betreft, beiden lijken nogal te ontbreken in het geval van je beide topics, ik wil je dan ook verzoeken in de toekomst wat meer zorg te dragen dat je topics aan de policy voldoen.

[ Voor 87% gewijzigd door blaataaps op 28-10-2004 20:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.