Toon posts:

problemen met branden

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier twee muziek cd's die ik wil combineren tot 1 cd's met goede nummers. Het probleem is alleen dat wanneer ik de bestanden kopieer van de cd ik bestandjes krijg die 1kb zijn. Wanneer ik de eigenschappen van de cd bekijk, staat er 0kb gebruikt 0 beschikbaar. De cd speelt wel gewoon automatisch af wanneer ik deze in cd speler van de computer doe.

Wanneer ik naar de eigenschappen van het nummer kijk geeft hij aan dat het een cd-audionummer is.

iemand enig idee hoe ik de files van deze cd er compleet af krijgen kan.

alvast bedankt,

Erik

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan de tracks op de cd niet zomaar kopieren naar je pc. Deze moet je "rippen". Dat kan met bijvoorbeeld het programma EAC (exact audio copy).
http://www.exactaudiocopy.de

[ Voor 19% gewijzigd door Noork op 28-10-2004 19:35 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Niet met de Windows XP brandsoftware werken maar gewoon een kopietje branden met een programma zoals Nero?

Je mag trouwens wel eens vermelden welke brandsoftware je gebruikt. Zo is het maar gissen :)

Ow ja, als je wil gaan combineren moet je eerst de nummers rippen naar je harde schijf met, net zoals Noork zegt een programma als EAC. Wel even voor de snellere modus kiezen als je wil dat het een beetje vooruit gaat. Als je voor kwaliteit kiest krijg je ook wel enorm goede kwaliteit (omdat er meer foutencorrectie wordt toegepast) maar gaat het ook enorm traaaag :Z

[ Voor 49% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-10-2004 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook met nero?

Verwijderd

Meer info aub.

Welk OS gebruik je?
Welk Brandprog gebruik je?
etc.

Oeps, ik ben te langzaam.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 19:34 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 07:49
Je kunt ook in bijvoorbeeld Nero Burning Rom de tracks vanaf verschillende audio CD's slepen naar je eigen compilatie en die dan branden. Er zal gevraagd worden om de bron CD's.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik XP. Normaal gebruik ik nero als brandprogramma. Maar eerst wilde ik natuurlijk de goede nummers van beide cd's afhalen. Deze daarna branden. Maar wanneer ik de bestanden kopieer van de cd naar mij HD krijg ik bestanden van 1kb

Verwijderd

Topicstarter
het zijn .cda bestanden

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het nero wel voor elkaar krijg.

bedankt :)

Topic kan gesloten worden

Verwijderd

Je kunt ook niet zomaar audio tracks copieren. Je moet ze rippen. Als je in media player de rip instellingen op de allerhoogste Kbps zet (Niet dat het wat uitmaakt, je hoort het toch niet) en ript komen ze wel op je systeem te staan. Tracks selecteren en branden maar.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Rip naar wav (geen MP3: kwaliteitsverlies), brand de juiste tracks naar audio CD, klaar :)

Ik denk dat je het hier wel mee gaat redden; er is namelijk al heel veel gezegd op en buiten het forum over hoe het beste/mooiste/snelste een CD te rippen en nu je die term kent kom je er helemaal uit. Omdat dit zeker met deze tips verder prima is op te lossen en verder eigenlijk basiskennis/gemakkelijk uit te vinden is, sluit ik dit topic :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.