Toon posts:

[XP] kan backup map niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows opnieuw geinstalleerd en daarbij zijn alle bestanden van mijn harde schijf in een backupmap gezet - ik wil deze map verwijderen omdat hier nog virussen in zitten maar dit lukt niet omdat hij op een gegeven moment met de melding komt dat een of meerdere bestanden niet gevonden kunnen worden - iemand misschien een oplossing>>>

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

in een DOS boxje een DELTREE of RM commando doen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Heb je genoeg rechten?
Kun je eigenaar worden?
Kan de inhoud wel gelezen worden?
Lukt het om losse bestanden wél te verwijderen?

Kortom, wat heb je allemaal al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle rechten en losse bestanden verwijderen gaat wel, maar het is voor zo'n 20 gb aan bestanden en heb eigenlijk geen zin om die allemaal afzonderlijk te gaan verwijderen. heb al een partitie aangemaakt om te proberen om de map naar de partitie te kopieren en hem dan te formatteren maar kan hem ook niet overzetten
deltree in het dosboxje werkt niet

Verwijderd

Deltree zit ook niet in Windows XP.

Als je op de hoofdmap gaat staan moet je jezelf eigenaar (tabblad beveiliging en dan geavanceerd) maken en zorgen dat alle onderliggende bestanden meegenomen worden (vinkje zetten in "eigenaar van subcontainers en obecten vervangen").

Dan zou het moeten werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie het tabblad beveiliging niet staan

heb alleen algemeen delen en aanpassen

wel een knop geavanceerd alleen dan kan ik alleen maar gereed maken voor archiveren en indexeren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 20:07:
ik zie het tabblad beveiliging niet staan

heb alleen algemeen delen en aanpassen

wel een knop geavanceerd alleen dan kan ik alleen maar gereed maken voor archiveren en indexeren
Dan zul je in explorer bij extra, mapopties en dan tabblad weergave het vinkje weg moeten halen bij "eenvoudig delen van bestanden gebruiken".
Pas dan zie je het tabblad beveiliging bij de eigenschappen van een map ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm vreemd...ik heb geen mogelijkheid om eenvoudig delen van mappen uit te vinken

ik heb alle rechten op het systeem..misschien dat het wat uit maakt dat het XP Home edition is??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 18:32:
hmmm vreemd...ik heb geen mogelijkheid om eenvoudig delen van mappen uit te vinken

ik heb alle rechten op het systeem..misschien dat het wat uit maakt dat het XP Home edition is??
Ja, dat is één van de verschillen tussen Home en Prof.
Jammer voor je, je zult het toch mapje voor mapje moeten doen dan.
Pagina: 1