[Brainwave] De Tweakers.net Vacaturebank?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Aangezien ik momenteel zelf op zoek ben naar een baan, kwam het idee in me op om even op tweakers.net te kijken of er hier ook nog vacatures staan, maar tot mijn grote verbazing is dit er nog niet...

Aangezien iedereen zo'n mooie tweakers CV op kan geven. is het niet een goed idee om hier een soort van nederlandse Techie vacaturebank van te bouwen? Gezien het publiek van tweakers.net kan dat voglens mij bést wel succesvol worden :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik meen mij te herinneren dat een crew-member ooit gezegd heeft dat hier al plannen voor zijn, op zich is het wel een mooi idee natuurlijk. Ook kan je alle wervingstopics dan mooi op slot gooien met een linkje naar bijvoorbeeld vacaturebank.tweakers.net :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

AtleX schreef op 28 oktober 2004 @ 18:43:
Ik meen mij te herinneren dat een crew-member ooit gezegd heeft dat hier al plannen voor zijn, op zich is het wel een mooi idee natuurlijk. Ook kan je alle wervingstopics dan mooi op slot gooien met een linkje naar bijvoorbeeld vacaturebank.tweakers.net :).
En als het goed gedaan wordt, kan Tweakers.net BV daar ook nog leuk aan verdienen (bedrijven willen daar over het algemeen best voor betalen, denk maar aan de andere vacaturesites).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ik ben vóór.

Goed plan zelfs! Dat dit er nog niet is (nadat een modje erover gedacht heeft). Dan moet er ook wel een reden zijn dat het er nog niet is...

[ Voor 67% gewijzigd door Nik op 28-10-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan gedaan worden: [rml][ Feature] Nieuw Onderwerp "Stage&jobs"[/rml]
Daniel schreef op 28 mei 2004 @ 12:01:
Miljoenen gaan er niet om hoor, was het maar waar :)

Het is de bedoeling om dit jaar het jobs.tweakers.net idee weer uit de ijskast te trekken. In welke vorm precies moet nog uitgewerkt worden, maar een aparte onderdeel op de site is het meest waarschijnlijk.
Een forum zie ik niet zitten, dat is toch te veel uitnodiging voor werkgevers om voor niks te proberen mensen te werven. Als je wilt kletsen over je werk of het zoeken daarnaar kun je nu in SG terecht.
Ik zou zeggen mail iemand van Management Team :)

Nu vind ik dit ook een zeer interessant onderwerp. Ik vind namelijk wel dat dit aantrekkelijk is voor mensen die zoeken naar een baan, en mensen die personen zoeken voor een baan.
Ik zou er wel gebruik van willen maken, omdat steeds meer mensen in de ICT weer een baan kunnen krijgen omdat de ICT weer groeit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Het leuke is, dat je als bedrijf heel simpel in die tweakers cv's zou kunnen zoeken :) je zoekt bijv. iemand met de kennis van verschillende platformen en vershillende programmeertalen en je krijgt alle tweakers terug die dat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Papa Eend schreef op 28 oktober 2004 @ 19:00:
Het leuke is, dat je als bedrijf heel simpel in die tweakers cv's zou kunnen zoeken :) je zoekt bijv. iemand met de kennis van verschillende platformen en vershillende programmeertalen en je krijgt alle tweakers terug die dat hebben :)
En je kan in de posthistory nog eens nalezen of deze persoon gezellig is of niet :+

Maar wel leuk als het er gaat komen idd :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 13:49
disjfa schreef op 28 oktober 2004 @ 19:02:
En je kan in de posthistory nog eens nalezen of deze persoon gezellig is of niet :+
Overigens zou ik om deze reden voor zo'n vacaturebank geen gebruikerskoppelingen aanleggen met het frontpage- of forumdeel. Het zou mij geen prettig idee lijken als een toekomstige werkgever heel mijn postgeschiedenis zou doorspitten om te kijken wat voor persoon ik ben.

Maar ik heb wel vertrouwen in Tweakers.net dat ze dit tot een mooi geheel kunnen verwerken, indien de plannen doorgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als er een vacaturekant komt lijkt het mij niet zo´n goed idee: kijk maar eens naar de gewone vacaturesites, die stromen over van eenzijdige vacatures (SAP dit, Siebel dat of is dat het zelfde), dat zie ik hier niet zo zitten.

Een aabod kant lijkt mij wel leuk, als je op zoek bent naar werk een profiel invullen, waar bedrijven op kunnen reageren. Als je een regelmatige poster bent kunnen ze gelijk ook kijken naar wat je computervaardigheden zijn, zodat ze geen fanatieke overclocker op de servers gaan loslaten. <edit> iets totaal anders dan mijn bovenburen zeggen dus ;) </edit>

Dus geen vacaturebank waar bedrijven posten, maar een CV-bank waar de T.net/GoT users hun CV kwijt kunnen met de mededeling 'Ik ben op zoek naar werk, voldoe ik aan jullie profiel?'

Dat is veel beter te handhaven, gewoon de zelfde regels stellen als bij toegang tot de HK: alleen serieuze mensen, geen gelukszoekers die hier hun CV dumpen.

Het levert t.net niets op, omdat er niets verdiend kan worden aan de advertenties van bedrijven, maar je kan er natuurlijk altijd een abo-only bug feature van maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 28-10-2004 19:10 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt toch wel stellen dat de Tweakers.net Pricewatch behoorlijk in de maag zit bij veel (lokale) computer boeren, het is hierdoor supermakkelijk geworden om aan de laagste prijzen te komen waardoor de concurrentie harder wordt wat de prijzen nog meer om laag drukt.
Zeg, ik wil niet graag dat het zelfde met mijn loon gebeuren gaat, laat die vacature site maar zitten hoor :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DataBeest schreef op 28 oktober 2004 @ 19:13:
Je kunt toch wel stellen dat de Tweakers.net Pricewatch behoorlijk in de maag zit bij veel (lokale) computer boeren, het is hierdoor supermakkelijk geworden om aan de laagste prijzen te komen waardoor de concurrentie harder wordt wat de prijzen nog meer om laag drukt.
Zeg, ik wil niet graag dat het zelfde met mijn loon gebeuren gaat, laat die vacature site maar zitten hoor :+
Dan zullen we toch de bedrijven erin moeten zetten en een beoordeling over betalingen (voldoende, op tijd en meer van dat soort zaken). Eventuele secundaire arbeidsvoorwaarden zouden dan ook opgenomen kunnen worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ TS: start een Poll voor of tegen een vacaturebank. Ook leuk voor de rest :)

* The Eagle is (mits een goede template) voor btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Kort samengevat, het idee is niet nieuw maar staat momenteel in de koelkast om redenen die er niet echt toe doen. Het is nog niet vergeten maar we zijn er op dit moment nog niet mee bezig. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Renegade schreef op 28 oktober 2004 @ 19:22:
Kort samengevat, het idee is niet nieuw maar staat momenteel in de koelkast om redenen die er niet echt toe doen. Het is nog niet vergeten maar we zijn er op dit moment nog niet mee bezig. :)
Bestaat er een mogelijkheid dat users die er wel in geïnteresseerd zijn, dit systeem, in overleg met leden van de crew of wellicht MT zelf, ontwikkelen?

Het lijkt mij zelf een win-win situatie aangezien diegenen die het willen er zelf voor kunnen zorgen dat het er snel komt en er vanuit MT een minimale hoeveelheid tijd ingestoken hoeft te worden daar ze alleen sturend op hoeven te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
OpifexMaximus schreef op 28 oktober 2004 @ 21:27:
[...]

Bestaat er een mogelijkheid dat users die er wel in geïnteresseerd zijn, dit systeem, in overleg met leden van de crew of wellicht MT zelf, ontwikkelen?

Het lijkt mij zelf een win-win situatie aangezien diegenen die het willen er zelf voor kunnen zorgen dat het er snel komt en er vanuit MT een minimale hoeveelheid tijd ingestoken hoeft te worden daar ze alleen sturend op hoeven te treden.
Ik meen me te herinneren bij eerdere verzoeken deze richting uit dit afgewezen wordt aangezien femme god is enzow, en niet wil dat er iemand aan zijn code rommelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Papa Eend schreef op 28 oktober 2004 @ 23:38:
Ik meen me te herinneren bij eerdere verzoeken deze richting uit dit afgewezen wordt aangezien femme god is enzow, en niet wil dat er iemand aan zijn code rommelt :P
Aangezien Daniel lijkt te melden dat het geen onderdeel van het forum wordt zie ik geen reden waarom het niet mogelijk zou zijn. Je kunt op z'n minst een brainstormronde houden over hoe het er uit zou kunnen komen te zien. De implementatie is naar mijn idee weer een aantal fasen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

OpifexMaximus schreef op 28 oktober 2004 @ 23:44:
[...]
Aangezien Daniel lijkt te melden dat het geen onderdeel van het forum wordt zie ik geen reden waarom het niet mogelijk zou zijn. Je kunt op z'n minst een brainstormronde houden over hoe het er uit zou kunnen komen te zien. De implementatie is naar mijn idee weer een aantal fasen verder.
Lijkt me een leuk samenwerkingsproject voor alle werkloze GoTters die daar zin in hebben en het kunnen (of willen leren), staat ook nog eens leuk op het CV.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 28-10-2004 23:54 . Reden: Beetje te algemeen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals het er nu voorstaat wil T.net dat gaan bekijken nadat grote en belangrijkere zaken als de merge, de knowledge base bijvoorbeeld 100% af zijn. Er was destijds sprake van samenwerking met externen, dat is dus, met alle respect, niet iets wat je aan users overlaat. Ik neem aan dat je dat begrijpt ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 12:39
Ben ook wel voor, zeker met de vakkennis die hier aanwezig is, maar kijk echter niet alleen naar vragen / opmerkingen die in het verleden gepost zijn (en dan bedoel ik niet alleen m'n persoonlijke replies), da's ook weer zoiets.. Filteren op >8 maanden minimaal!

Een mens kan veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

The_Eagle schreef op 28 oktober 2004 @ 19:20:
@ TS: start een Poll voor of tegen een vacaturebank. Ook leuk voor de rest :)
Beetje pointless daar het plan er al lang ligt dus en de eventuele uitvoering aan het MT is. Dus of jullie het nu willen of niet, of of ik het nu wil of niet doet er weinig toe, da's aan Daniel en Femme :)

En Opi: Femme heeft niets met de code van het forum van doen hoor ;) En wat FP betreft hebben daar al een groot aantal mensen buiten Femme aan zitten modderen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Grrrrrene schreef op 29 oktober 2004 @ 01:54:
nadat grote en belangrijkere zaken als de merge, de knowledge base bijvoorbeeld 100% af zijn.
Okeee... dát kan dan nog wel even duren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Papa Eend schreef op 29 oktober 2004 @ 09:05:
Okeee... dát kan dan nog wel even duren O-)
Uhuh. :{ Jammer dat dingen van elkaar afhankelijk worden gemaakt op deze manier.

Maar volgens mij zou de merge sneller dichterbij kunnen komen nu de servers zijn overgezet. Of heb ik nu de klok horen luiden en heb ik geen flauw idee waar de klepel hangt? :)
curry684 schreef op 29 oktober 2004 @ 04:13:
En Opi: Femme heeft niets met de code van het forum van doen hoor ;) En wat FP betreft hebben daar al een groot aantal mensen buiten Femme aan zitten modderen :)
Ok. :) Gelukkig houdt mijn argument dan nog steeds stand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

OpifexMaximus schreef op 29 oktober 2004 @ 14:38:
[...]

Uhuh. :{ Jammer dat dingen van elkaar afhankelijk worden gemaakt op deze manier.
Jammer dat we geen onbeperkte dev-capaciteit hebben ja :{.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Wouter Tinus schreef op 30 oktober 2004 @ 10:50:
[...]

Jammer dat we geen onbeperkte dev-capaciteit hebben ja :{.
Er zijn misschien wel een aantal mensen hier die hun steentje bij willen dragen als ze daar de kans voor krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Papa Eend schreef op 30 oktober 2004 @ 16:26:
[...]

Er zijn misschien wel een aantal mensen hier die hun steentje bij willen dragen als ze daar de kans voor krijgen ;)
Die zijn er zat, vraag is echter ook wie je dat wil en kan toevertrouwen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
JHS schreef op 30 oktober 2004 @ 17:05:[...]Die zijn er zat, vraag is echter ook wie je dat wil en kan toevertrouwen :) .
Ach weet je: het kost tijd om het geheel allemaal te organiseren, veilige systemen te regelen waarmee je de community goed kan beheren enzovoorts. Maar je moet zoiets wel zien als een investering en uiteindelijk heb je ook kans dat dit veel op gaat leveren. Ik betwijfel echter of dat in deze situatie ook zou gaan gebeuren:

De mensen die echt veel kennis van zake hebben zullen naar alle waarschijnlijkheid zich ook wel bezig kunnen houden met betaald werk. Verder is Tweakers.net commercieel. De developers zien dus dat zij voor 0 euro werk leveren en dat daar vervolgens geld mee wordt verdiend. Dan zou er dus weer geld tegenover moeten staan waarna het idee eigenlijk maar weer weinig oplevert aangezien ze dan net zo goed een programmeur in kunnen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

@djluc: het inhuren van een professionele programmeur heeft nog andere voordelen naast vrijwilligers met een vergoeding: je weet zeker(der) dat ze goed werk leveren. Maar je bevestigd (en breid) mijn punt verder alleen maar (uit), volgens mij :) .

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 30-10-2004 19:12 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De devcapaciteit zal binnenkort aanzienlijk uitgebreid worden zodat er op termijn ook mogelijkheden zullen ontstaan om de plannen mbt een vacaturesite uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
JHS schreef op 30 oktober 2004 @ 19:12:Maar je bevestigd (en breid) mijn punt verder alleen maar (uit), volgens mij :) .
Mag dat niet dan? Er staat toch nergens dat ik het niet met je eens ben? Ik geef alleen mijn beredenatie er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

djluc schreef op 31 oktober 2004 @ 10:11:
[...]
Mag dat niet dan? Er staat toch nergens dat ik het niet met je eens ben? Ik geef alleen mijn beredenatie er voor.
Natuurlijk wel :) . Ik dacht alleen dat je het niet met me eens was :) , door "Ach weet je" , maar nu is dat misverstand ook weer uit de wereld geholpen :P :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Femme schreef op 31 oktober 2004 @ 02:24:
De devcapaciteit zal binnenkort aanzienlijk uitgebreid worden zodat er op termijn ook mogelijkheden zullen ontstaan om de plannen mbt een vacaturesite uit te werken.
*O* _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Femme schreef op 31 oktober 2004 @ 02:24:
Pffff, nogal niet-duidelijk verhaal. Binnenkort? Aanzienlijk? Op termijn? Kan dus nog wel even duren, net als de grote merge, die inmiddels al een hele tijd loopt, en de nieuwe GoT template, en en en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

koelkast schreef op 03 november 2004 @ 18:51:
[...]

Pffff, nogal niet-duidelijk verhaal. Binnenkort? Aanzienlijk? Op termijn? Kan dus nog wel even duren, net als de grote merge, die inmiddels al een hele tijd loopt, en de nieuwe GoT template, en en en...
Nounou wat een toon... ben je recent directeur van de toko hier geworden? :?

Je mag hier in Lieve Adjes alles aankaarten, maar dan wel met een beetje respect, en zeker over bedrijfskundige zaken waar je geen weet van hebt (devvers moeten ook aangetrokken en betaald worden, to name one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

koelkast schreef op 03 november 2004 @ 18:51:
[...]

Als je het beter kan mag jij het wel regelen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

curry684 schreef op 03 november 2004 @ 19:02:
Je mag hier in Lieve Adjes alles aankaarten, maar dan wel met een beetje respect, en zeker over bedrijfskundige zaken waar je geen weet van hebt (devvers moeten ook aangetrokken en betaald worden, to name one).
Ik keur de toon van de poster niet goed, maar erken wel dat er door MT weinig informatie over los gegeven wordt en dat dingen aanzienlijk langer duren dan gepland. Ik wil hier zeker geen reacties van MT mee uitlokken en zal ook zeker niet met woorden als 'democratie' gaan strooien, maar mensen uitsluiten van informatie is niet iets wat natuurlijk is (En ja, dat ondervind ik persoonlijk. :P) en ik ben van mening dat er tot op zekere hoogte rekening mee gehouden mag worden.

Er worden ideeën voorgesteld, die ook door MT (al) beschouwd worden, maar die in een diep vat van dingen die nog gedaan moeten worden gegooid worden. Mensen die die ideeën opperen hebben het gevoel constant tegen een muur aan te botsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerelateerd aan dit, zou het ook geen idee zijn om een IT bedrijven vergelijkings site / watch op te zetten?

Je zou daarin bedrijven kunnen vergelijken op de standaard kenmerken als loon per soort functie en sec. voorwaarde.

Nog interesanter (voor de tweaker) zou het zijn om de gebruikte technieken in het bedrijf te vermelden (zoals welke talen, welke editors, welk os), of de werkwijze (doet men aan design, aan unit testing, een of ander standaard development process, etc).

Een bedrijf wil altijd van alles van de sollicitant weten (zie CV), maar andersom kan een sollicitant ook heel erg kritisch zijn en van te voren willen weten wat een bedrijf in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Okee, voor zover nog niet bekend dan wat info :) De merge is een project van ACM dat lang heeft stilgelegen doordat hij een tijd lang niet heeft kunnen werken in het geheel, en doordat ie ook nog moet afstuderen tussendoor. Dat afstuderen gebeurt op het Knowledge Base project, en zal binnen afzienbare tijd gebeuren. Daarna heeft ie dus tijd om de merge te regelen en de Knowledge Base in GoT te implementeren, we vertikken het echter om op deze projecten een datum te plakken omdat we juist weten dat er door het missen van eerdere deadlines frustratie is onder de users. Tegelijk is er zoals Femme al hint een lading nieuwe devcapaciteit geregeld, deze is echter nog niet in dienst. Andere developers zijn helaas geplaagd geweest door tijdsgebrek omdat het parttimers waren en slechts relatief kort aan het werk geweest door externe omstandigheden, waardoor werk op enkele 'behind-the-screens' projecten waar ik verder niet over uit kan wijden ook achterloopt.

Zijn we zo weer even bij dan? :)

@ henk_DE_man: klinkt erg interessant eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

curry684 schreef op 03 november 2004 @ 20:21:
Okee, voor zover nog niet bekend dan wat info :)

...

Zijn we zo weer even bij dan? :)
O+ :*
@ henk_DE_man: klinkt erg interessant eigenlijk :)
Zeker een interessant plan, maar in hoeverre kan dit negatieve invloed hebben op tweakers.net? Dit zijn namelijk wel dingen die negatieve publiciteit over bedrijven in de hand werken en ik kan me heel goed voorstellen dat je dat als bedrijf niet echt waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Is Shop Survey iets anders dan? :)

Het zal overigens niet eenvoudig zijn. Om maar iets te noemen: vrijwel niemand zal met naam en toenaam z'n salaris noemen (vreemde Nederlandse afwijking), en als het anoniem is zijn bogusinzendingen weer onmogelijk te detecteren. Maar het is iig een idee :)

[ Voor 79% gewijzigd door curry684 op 03-11-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad is shop survey net zoiets. Het is in de eerste instantie een indicatie die betrouwbaarder wordt naarmate er meer 'surveys' zijn ingevuld.

Het zal in de eerste instantie moeilijker zijn om aan gegevens te komen dan voor een price watch. Prijzen zijn per definitie publiek (voor gewone winkels dan), maar uit vacatures (en de eisen) kan het een en ander afgeleid worden. Niet dat eisen in een vacature meteen betekenen dat een bedrijf ook de technologie waar het op betrekking heeft gebruikt. Eisen uit vacatures zullen dus wel onder een apart kopje moeten komen.

Mischien zouden niet alle werknemers gegevens over hun bedrijf met naam en toenaam bekend willen maken, zeker niet als het wat negatievere dingen zijn ("programmeren in PHP zonder design en testen gebeurd door wat te clicken), maar welke technieken er in welk bedrijf gebruikt worden kun je zelfs nu al een beetje achterhalen door de postings op got goed te volgen. Dat zal dus nooit echt een probleem zijn.

Voor ex-werknemers is het zeer waarschijnlijk helemaal geen probleem om zowel loon, toegepaste werkwijze en technieken te vertellen.

Wat betreft het anoniem verhaal, het zou natuurlijk kunnen dat het anoniem op de site staat, maar dat de naam van de poster wel bij tweakers bekend is.

Eventueel, maar dit is mischien te veel van het goede, zou een (ex) werknemer bij tweakers dmv een loonstrookje kunnen aantonen inderdaad werknemer te zijn geweest bij bedrijf X. Dit zou dan weer apart vermeld kunnen worden in de survey.

Bij een verdere profesionalisering van zo'n site zouden er ook werknemers van tweakers daadwerkelijk under cover naar een solicitatie van een bedrijf kunnen gaan om te kijken welk loon concreet geboden wordt en in welke technieken men nu echt geintresseerd is. Bij een restuarant gaan toch ook reviewers langs die zich als klanten voordoen. Waarom dan niet zoiets bij de sollicitatie bij een bedrijf?

De laatste twee voorstellen zijn natuurlijk dingen die voor een eerste opzet veels te ver gaan, maar mischien voor in de toekomst overwogen kunnen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:22:
De laatste twee voorstellen zijn natuurlijk dingen die voor een eerste opzet veels te ver gaan, maar mischien voor in de toekomst overwogen kunnen worden.
Ik wilde net zeggen dat je aan het doordraven was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 03 november 2004 @ 21:35:
[...]

Inderdaad ja. Als je eenmaal je fantasie de vrije loop laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

curry684 schreef op 03 november 2004 @ 21:35:
[...]
Toegegeven dat hier een beetje doorgedraven werd, maar op zich zijn de ideeën niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
@ curry684: mijn excuses voor mijn vervelende reactie. Bij nader inzien niet zo gepast. Ik merk dat er ontzettend veel goeds gebeurt achter de schermen (!), maar ik vind het jammer dat dat weinig spontaan aan de users wordt gecommuniceerd. Nu je zo'n posting doet, wordt het allemaal wat duidelijker waar de staff mee bezig is momenteel. Is het niet een idee om juist dít soort informatie in een .plan weer te geven richting de community? Ik had nl. nog nooit van een KB voor GoT gehoord, en ook Femmes reactie bevat punten die best in een .plan kunnen komen, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
koelkast schreef op 03 november 2004 @ 23:07:
@ curry684: mijn excuses voor mijn vervelende reactie. Bij nader inzien niet zo gepast. Ik merk dat er ontzettend veel goeds gebeurt achter de schermen (!), maar ik vind het jammer dat dat weinig spontaan aan de users wordt gecommuniceerd. Nu je zo'n posting doet, wordt het allemaal wat duidelijker waar de staff mee bezig is momenteel. Is het niet een idee om juist dít soort informatie in een .plan weer te geven richting de community? Ik had nl. nog nooit van een KB voor GoT gehoord, en ook Femmes reactie bevat punten die best in een .plan kunnen komen, naar mijn mening.
* We Are Borg mompelts iets over het lezen van MED's :X

Knowledge Base :)

Het wordt doorgespeeld naar de community, maar als mensen de MED's niet lezen, tsja.....

[ot]Ennuh, koelkast:
[plain]1 maand geen GoT: doe je mee?[/] werkt wel in je signature :)[/]

[ Voor 19% gewijzigd door We Are Borg op 04-11-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

koelkast schreef op 03 november 2004 @ 23:07:
@ curry684: mijn excuses voor mijn vervelende reactie. Bij nader inzien niet zo gepast.
No harm done :*
Ik merk dat er ontzettend veel goeds gebeurt achter de schermen (!), maar ik vind het jammer dat dat weinig spontaan aan de users wordt gecommuniceerd. Nu je zo'n posting doet, wordt het allemaal wat duidelijker waar de staff mee bezig is momenteel. Is het niet een idee om juist dít soort informatie in een .plan weer te geven richting de community? Ik had nl. nog nooit van een KB voor GoT gehoord, en ook Femmes reactie bevat punten die best in een .plan kunnen komen, naar mijn mening.
Feit is dat dingen achter de schermen niet altijd even snel gaan, omdat GoT hoofdzakelijk op vrijwilligers draait. Het dagelijks runnen van het forum is geen probleem, maar langlopende projecten zijn gewoon moeilijk, en kunnen of willen we nu eenmaal niet alles over kwijt.

Om een praktijkvoorbeeld te geven: men denkt dat de merge een simpel iets is van 2 tabelletjes samenvoegen in de database. Waar men minder snel bij stil staat is bijvoorbeeld dat de mensen die op het forum banrechten hebben een zeer beperkte club is, evenals op de Frontpage. Als we dat blind mergen, kunnen alle ~10 frontpage admins dadelijk ook forumusers verwijderen, terwijl met banrechten juist voor de veiligheid zo spaarzaam mogelijk omgesprongen wordt (we houden altijd 'least possible rights to manage the site' aan). Dat soort problemen zitten organisatorisch dus een stuk dieper dan alleen een tabelletje veranderen, en als je even doordenkt kom je veel meer problemen tegen :) Maar we kunnen moeilijk aan de userbase melden dat we bezig zijn met dat soort organisatorische issues, dat is gewoon intern en heeft niemand wat mee van doen :)

En idd, MEDs lezen kom je nog relatief veel tegen hoor ;)

Pagina: 1