Toon posts:

temp msi nx6800 nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt geen reet van. Iedereen heeft het met zijn geforce 6xxx over temps van 60 graden idle enz. maar mijn msi nx6800 nu krijg ik met geen mogelijkheid boven de 50. Na het spelen van cod + moh pa + 3d mark 03 is hij 48° C (dat heeft dan zo'n 3 uur geduurt (gecontroleerd met rivatuner en drivers).

Ik vindt dit natuurlijk prachtig want mijn geheugen loopt op 950 mhz en de core op 380 en nog totaal geen arti's en een max. temp van 48° C weer. Is het zo dat de sensor kapot is ofzo want ik twijfel er een beetje aan als ik al die andere temps lees.

Wel heeft een nx6800 nu een redelijk grote cooler die in te stellen in dmv een schuifje waarmee je de snelheid van de fan kan bepalen (die op zijn hoogst staat).

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

no offence maaruh werkt ie : ja? is er een probleem dan : nee?

ik wil alleen maar zeggen : is dit een nieuw topic waart? en zo ja, waarom, wat is het punt ?

offtopic:
mooie naam :7

[ Voor 54% gewijzigd door HeepH op 28-10-2004 18:43 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hij vraagt zich af of hij een koel exemplaar heeft of meer luchting of dat zijn sensor defect is.

iig, heb je extreem veel fannetjes in je kast ? Ik kan me niet voorstellen dat het ene exemplaar kouder/warmer wordt dan de ander...

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Het kan zeker wel dat de ene warmer wordt dan de ander.
En voor een NU is het helemaal niet echt vreemd hoor zo'n temp.

Dus, niets aan de hand, gewoon een goeie kaart.

Verwijderd

Topicstarter
geen fans maar de case is open. Hij werkt gewoon enz en dat is het probleem niet. Maar ik wil weten of de sensor kapot is ja dan nee.

ZIjn er meer mensen die gewoon een 6xxx serie hebben en die ook redelijk lage temps hebben?

(als dit geen topic waard is ja nou sorry dan)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

het is al goed... :P

Er loopt nog een topic met een kerel wiens sensor kapot is, maar die geeft non stop een temperatuur aan van 168 graden of iets dergelijks, ik denk dat omdat jij een open kast hebt, gewoon een koele kaart hebt, cool he :Y)

http://specs.tweak.to/16495

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:46:
geen fans maar de case is open. Hij werkt gewoon enz en dat is het probleem niet. Maar ik wil weten of de sensor kapot is ja dan nee.

ZIjn er meer mensen die gewoon een 6xxx serie hebben en die ook redelijk lage temps hebben?

(als dit geen topic waard is ja nou sorry dan)
Ik denk niet dat je je ergens druk om hoeft te maken... Je sensor werkt (hij geeft toch een temperatuur aan?). Zo'n sensor is niks meer dan een klein weerstandje van een bepaald materiaal dat bij een hogere temperatuur beter (of juist slechter) geleid; als zoiets kapot gaat dan krijg je waarschijnlijk helemaal geen uitlezing.

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op 28 oktober 2004 @ 18:42:
no offence maaruh werkt ie : ja? is er een probleem dan : nee?

ik wil alleen maar zeggen : is dit een nieuw topic waart? en zo ja, waarom, wat is het punt ?

offtopic:
mooie naam :7
ha die naam ja. Khad eerst een sapphire x800 besteld maar dat ging niet door, toen maar deze en hopen dat ik hem kon softmodden. NOu kheb mazzel dus nu heb ik ongeveer dezelfde prestaties ;)

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb dezelfde kaart. Bij mij komt 'ie ook bijna niet boven de 50 graden. Idle is hij meestal iets van 40/42. Ik denk dat er gewoon een goed (maar enorm luidruchtige!!!) koeler op zit.

Voor de zekerheid heb ik laatst maar eens gevoeld hoe heet die heatsink werd, en dat viel gelukkig reuze mee. Ik denk dat die readings van je sensor dus wel ongeveer kloppen.
Pagina: 1