HTPC info + keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zit ook eens te denken aan een HTPC. Leuk! Maar hij moet niet te duur worden. Dus heb ik eens wat uitgezocht:

Wat zit er in mijn winkelwagen?

Verwijder Aantal Artikel(en) Totaal

Windows XP Media Center Edition Remote Control €40.49
MS Windows XP Media Center Edition NL OEM €122.00
SHUTTLE BAREBONE XPC-SK41G €163.49
NEC / SONY 1.44Mb Diskdrive €7.49
MAXTOR 160.0Gb 7200RPM 6Y160P0 8MB €83.49
Twinmos 512MB DDR400 Dual Channel kit €82.49
LOGITECH Cordless Desktop Express €35.00
PINNACLE PCTV Rave RTL €58.99
Sempron 2200+ Tray €49.49
NEC ND-3500 Dual Layer €65.95

Subtotaal: €708.88

Vragen:
Ben ik niet iets vergeten?
Kan ik hiermee opnemen vanaf de tv?
Kan ik vanaf de tv direct branden via de dvd-brander?
Kan ik hier ook normale games op spelen (op de tv) die normaal ook onder windows draaien?
Wat is een redelijke videokaart om ook een beetje te kunnen gamen op de tv...?

Bij voorbaat dank!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ja, je bent vergeten dat een Pinnacle PCTV rave niet met MCE werkt. Je kunt beter naar een Hauppage kaart gaan kijken.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:09
Naar mijn weten word Windows XP Media Center Edition NL niet los verkocht, om problemen met compatibileit te voorkomen.
Gewoon een tv-kaart in een bestaande pc stoppen en Media Center installeren is er helaas niet bij. Naast het feit dat Windows XP Media Center Edition 2005 en voorgaande versies niet los verkrijgbaar zijn, zijn er ook eisen gesteld aan de hard- en software. Het aantal tv-kaarten dat met Media Center werkt, is beperkt tot nieuwe modellen die door Microsoft gecertificeerd zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Tarzan op 28-10-2004 18:26 ]

..:: ::..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Maar je kunt een TV kaart wél laten werken met Windows MCE denk ik. Ik bedoel, er zal heus wel een driver update voor komen (zeker van Pinnacle verwacht ik zoiets)???

Anders zou dit IMHO een stomme zet van MS of Pinnacle zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door Nik op 28-10-2004 18:33 ]

Verwijderd

Volgens mij moet je ook eens kijken naar geluids productie. Zowel de barebone als de disk zijn, volgens mij, niet de stilste die te vinden zijn. Verder is een IR toetsenbord tamelijk beperkt qua bereik. Een RF toetsenbord is beter geschikt (maar duurder)

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 19:02
Savage8 8-32 VGA share memory dat is de video kaart die in die barebone zit.

Tja die gaat het niet trekken.
Minimaal een 128MB kaart en dx9 ondersteuning meen ik.

Heb mce2005 hier ook op de Pundit geprobeert en vergeet het maar.
Dus daar draait nu meedio op als een zonnetje.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• pleasure
  • Niet online
Maar jullie zouden dus een ander besturingssysteem nemen!?

Maar dan valt de optie om te gamen sowieso af...
Er moet ook sowieso een andere graka in. Ik dacht aan een 9600 (pro)
Met welke tv-kaart kan ik dan wel van de tv opnemen en afspelen ed.?

Verwijderd

misschien is een AIW videokaart ook wel wat, heb je een videokaart, tv-kaart en een afstandsbediening. Bijv de Club3D All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB (pricewatch: Club3D All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB (AGP))

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 22:20:
misschien is een AIW videokaart ook wel wat, heb je een videokaart, tv-kaart en een afstandsbediening. Bijv de Club3D All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB (pricewatch: Club3D All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB (AGP))
Daar zot toch geen afstandsbediening bij... maar kun je daar mee opnemen van de tv?
En met welke software voor op de tv?

Verwijderd

Ik heb deze kaart zelf ook en daar zat wel degelijk een ati afstandsbediening bij. De software die erbij zat was niet geweldig, ati mediacenter ofzo. Dit is gewoon een video en tv-kaart in een, dus daar kan je ook tv mee op je computer kijken en ook opnemen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Media Center wordt tegenwoordig wel degelijk los verkocht, zie ook:

Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2

Je configuratie is op zich goed zo, alleen moet je voor MCE 2005 een grafische kaart hebben met minstens 128 MB geheugen, en een ondersteunde tvkaart (bijvoorbeeld een Hauppauge).
Je kan niet direct op dvd opnemen, maar wel later via Mediacenter een dvd ervan maken.

Maar kijk maar eens rond in bovenstaand topic.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• pleasure
  • Niet online
MaximusTG schreef op 28 oktober 2004 @ 22:33:
Media Center wordt tegenwoordig wel degelijk los verkocht, zie ook:

Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2

Je configuratie is op zich goed zo, alleen moet je voor MCE 2005 een grafische kaart hebben met minstens 128 MB geheugen, en een ondersteunde tvkaart (bijvoorbeeld een Hauppauge).
Je kan niet direct op dvd opnemen, maar wel later via Mediacenter een dvd ervan maken.

Maar kijk maar eens rond in bovenstaand topic.
oke bedankt.
Maar als ik een All-In-Wonder zou nemen...
Zit daar een afstandsbediening bij en moet ik dan die van windows nog wel kopen?
ATI All-In-Wonder 9xxx line (Software Encoder nodig)
Wat houd die software encoder in?

Wat is een ander goed besturingssysteem om op te nemen van tv?
Kun je games spelen met MCE?

• pleasure
  • Niet online
Wat houd die software encoder in?

Wat is een ander goed besturingssysteem om op te nemen van tv?
Kun je games spelen met MCE?

• Rukapul
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:33:
Volgens mij moet je ook eens kijken naar geluids productie. Zowel de barebone als de disk zijn, volgens mij, niet de stilste die te vinden zijn.
Een Samsung 5400rpm disk zou voor deze toepassing veel geschikter zijn idd.

• pleasure
  • Niet online
Rukapul schreef op 29 oktober 2004 @ 08:29:
[...]

Dat zou inderdaad wel kunnen. Als die maar een beetje snelheid kan geven dan...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Rukapul schreef op 29 oktober 2004 @ 08:29:
[...]

Ik heb de Samsung 160GB 7200rpm 8mb draaien hier en die hoor ik nog steeds niet..zelfs niet als ik er met mn oor dicht bij gaan hangen. Daarnaast blijft deze schijf heel erg koel.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• pleasure
  • Niet online
Maar wat is dan goede software?
En welke tv-kaart is geschikt om op te nemen van de tv en af te spelen?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

pleasure schreef op 29 oktober 2004 @ 08:46:
Maar wat is dan goede software?
Doe eens gek en start Google ;)
En welke tv-kaart is geschikt om op te nemen van de tv en af te spelen?
Is al gemeldt dus lees even terug zou ik zeggen.
:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Software:
Media portal
Meedio
Tvedia
MyTheatre

Zijn best leuke alternatieven voor MCE2005 van MS. Ow, trap die remote er dan ook gelijk uit en ga voor een Ati Remote Wonder (Zo'n ding dat standaard bij de all-in-wonder-videokaarten zit). Is radiografisch, dus dan hoef je niet perse te richten en heb je ook niet zo'n grote IR-bak.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 08:58 ]

• pleasure
  • Niet online
Software:
Media portal
Meedio
Tvedia
MyTheatre

Zijn best leuke alternatieven voor MCE2005 van MS. Ow, trap die remote er dan ook gelijk uit en ga voor een Ati Remote Wonder (Zo'n ding dat standaard bij de all-in-wonder-videokaarten zit).
Oke. Maar is bij die software een goede graka van belang?

[ Voor 80% gewijzigd door pleasure op 29-10-2004 09:00 ]

Verwijderd

pleasure schreef op 29 oktober 2004 @ 08:58:
[...]

heb al wel gesearched, maar daar wordt het niet echt didelijk van. Volgens mij is Mediacentre het enige standalone besturingssysteem, dus niet een plug-inn.
Komkom, MediaCentre is niks anders dan Windows XP met een media 'plugin'...
pleasure schreef op 29 oktober 2004 @ 08:58:
[...]

Oke. Maar is bij die software een goede graka van belang?
Graka? Als in Grafische kaart? Heb je sowieso nodig, ik denk dat je een TV-kaart bedoelt. Kijk gewoon eens naar de WinTV PVR serie.
150/250/350 zijn zo'n beetje hetzelfde, al wordt bij de laatse alles via hardware-(de)(en)coders weergegeven en opgeslagen (scheelt processor-%)
In het WinMCE-topic wordt wel aardig wat over die kaarten vermeld, ook op de sites van de software hierboven wordt veel over deze kaarten gesproken (forum).

Lees je eens goed in bij de verschillende software-aanbieders. Je zal snel zien dat je veel geld kan besparen. Kan je dat weer in een leuke TV-kaart stoppen.

De hele lijst is voor windows!
Linux heeft ook HTPC-software, maar dan kom je uit op MythTV. Of iets van Movix? Maar ben daar ook niet geheel in thuis.

Ikzelf gebruik Tvedia (met DVB-plugin) in combinatie met een Xcard, Siemens DVB-C en Technotrend DVB-S kaart.
Stuur ik aan met een ATI Remote Wonder (ooit voor 20EUR gekocht) en dat bevalt me heeeeel goed! (Okee, TVedia is wel de duurste van het rijtje, maar ik wilde m'n Xcard blijven gebruiken en dat was alleen met deze software mogelijk).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 09:26 ]

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:00:
[...]

Komkom, MediaCentre is niks anders dan Windows XP met een media 'plugin'...
Ja, oke...

Maar die andere programma's, die zijn gebasseerd op linux of windows... Wat is er bijvoorbeeld gebasseerd op windows xp? Dat is lekker makkelijk. Van Linux weet ik erg weinig...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:26

Shuriken

Life is all about priorities

proller schreef op 28 oktober 2004 @ 18:31:
Maar je kunt een TV kaart wél laten werken met Windows MCE denk ik. Ik bedoel, er zal heus wel een driver update voor komen (zeker van Pinnacle verwacht ik zoiets)???

Anders zou dit IMHO een stomme zet van MS of Pinnacle zijn...
MCE is in verschillende vormen al drie jaar op de markt. Dus ik zie niet waarom er opeens wel een driver voor een standaard kaartje zou komen.

Alle werkende kaarten (m.u.v. de AIW serie) zijn nl. uitgerust met een HW MPEG2 encoder. Dat is het Pinnacle kaartje zeker niet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• pleasure
  • Niet online
Verwijderen ? Aantal Omschrijving Stuksprijs Totaalprijs
[x] AOpen XC Cube EX65 EUR 165,00 EUR 165,00
[x] MDT DIMM 256 MB EUR 45,00 EUR 90,00
[x] Sapphire All-IN-Wonder 9800-SE Highspeed Gold Ed. EUR 189,00 EUR 189,00
[x] Samsung SpinPoint V80 Series (160 GB) EUR 89,00 EUR 89,00
[x] Logitech Cordless Optical Desktop Express EUR 35,00 EUR 35,00
[x] Intel Celeron D 320 EUR 75,00 EUR 75,00

Wat dachten jullie hier van?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:26

Shuriken

Life is all about priorities

Ondersteund de Celeron ook Hyperthreading? want officieel schijn je dat nodig te hebben als je de AIW met MCE wil gebruiken.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• pleasure
  • Niet online
Shuriken schreef op 29 oktober 2004 @ 09:28:
Ondersteund de Celeron ook Hyperthreading? want officieel schijn je dat nodig te hebben als je de AIW met MCE wil gebruiken.
Volgens mij niet... Maar er komt geen MCE in...ben op zoek naar iets anders...liefst windows based...linux kan ook...maar dat zal dan wat meer tijd kosten...

• Abbadon
  • Laatst online: 11:58
Ik move deze naar CSL omdat het meer over een geheel gebeuren gaat en niet specifiek over een mobo of zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

pleasure schreef op 29 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Volgens mij niet... Maar er komt geen MCE in...ben op zoek naar iets anders...liefst windows based...linux kan ook...maar dat zal dan wat meer tijd kosten...
Ga gewoon zoeken met google naar de urls van dat lijstje wat ik je eerder gaf en kijk wat je wilt gebruiken. Elk pakket heeft zo weer zijn eigen voordelen. Wat wil je, wat wil je niet, wat is mooi meegenomen.

Aan de hand van je eisen/wensenlijstje kan je dan een goed systeem bijelkaar sprokkelen. Succes en laat even weten wat je uiteindelijke keuze is geweest!

Edit:
Wanneer je dan je systeem samenstelt, moet je je afvragen of je meer waarde hecht aan een Pentium 4 met HT of bijvoorbeeld beeldkwaliteit van je TV-kaart en geluidskwaliteit. Hardware-decoders geven bijvoorbeeld betere kwaliteit dan softwaredecoders en nemen dan ook de weergavetaak bij de processor weg, waardoor je aan je processor minder eisen hoeft te stellen. Zo ook bij bepaalde geluidskaarten.
Ik heb een Shuttle MN31N met MCP-T. MCP-T houdt in dat hij hardwarematig geluid in dolby digital kwaliteit kan leveren zonder daarvoor de processor aan te spreken.

Zo ook met de DVB-kaarten (Digital Video Broadcasting) oftewel Digitale kabel (DVB-C), Satelliet (DVB-S) of Digitenne (DVB-T), een aantal leveren zowel hardware decoding als encoding, waardoor je een stream zo vanaf de DVB-kaart op je HD kan kwakken, waardoor je de processor niet eens nodig hebt!
WinTV PVR350 werkt ook volgens dit principe.

Zelf zou ik me dus meer richten op de kwaliteit die de media moet krijgen als ik een film kijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 13:58 ]

• pleasure
  • Niet online
Oke. Bij mij is de kwaliteit niet heel belangrijk... Het moet niet te duur worden (700 euro max). Verder vind ik windows based wel leuk, want dan kan ik misschien nog een spel op de tv spelen?

Wat ik belangrijk vind:
- Opnemen van tv op harddisk
- bekijken van films/ afspelen mp3 van dvd en hardeschijf op de tv.
- timer functie: van tevoren instellen wanneer je welke zender op wilt nemen.
- gelijktijdig op kunnen nemen van meerdere programma's.

vooral de timer vind ik een must...

• pleasure
  • Niet online
Ook nog verdere tips voor de pc zelf? max = 700 euro.
Hij moet voldoen aan wat er hierboven staat...

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
officieel moet je voor MCE een PIV 3.0 hebben geloof ik, dus met een celeron D 320 red je het niet denk ik.... verder moet je ook nog bedenken of je een dual tuner kaartje wilt, dan kan je gelijk opnemen en kijken naar een andere zender.

Ik denk niet dat je een fatsoenlijk werkend MCE bakje in elkaar kan knutselen voor 700 euro. In de winkel waar ik werk hebben we een aantal vaste configs en die beginnen bij 1000 euro, nou zal het vast wel goedkoper kunnen.

Volgens mij is de driver ondersteuning het grootste probleem van niet standaar MCE configs. Bij het installeren van een 9200 video kaartje moet je al veel moeite doen om de juiste driver te installeren, de met windows meegeleverde werkt in eerste instantie niet afdoende, de nieuwste van ati is niet compatible, en als je dan nog een keer gaat zoeken werkt het in 1 keer wel .... :? en met de tuner zit je al weer met hetzelfde, je kan echt niet zomaar elke tuner kaart gebruiken, je moet eigenlijk een Hauppage PVR kaartje hebben.

Strava

• pleasure
  • Niet online
Prulleman schreef op 29 oktober 2004 @ 22:53:
officieel moet je voor MCE een PIV 3.0 hebben geloof ik, dus met een celeron D 320 red je het niet denk ik.... verder moet je ook nog bedenken of je een dual tuner kaartje wilt, dan kan je gelijk opnemen en kijken naar een andere zender.

Ik denk niet dat je een fatsoenlijk werkend MCE bakje in elkaar kan knutselen voor 700 euro. In de winkel waar ik werk hebben we een aantal vaste configs en die beginnen bij 1000 euro, nou zal het vast wel goedkoper kunnen.

Volgens mij is de driver ondersteuning het grootste probleem van niet standaar MCE configs. Bij het installeren van een 9200 video kaartje moet je al veel moeite doen om de juiste driver te installeren, de met windows meegeleverde werkt in eerste instantie niet afdoende, de nieuwste van ati is niet compatible, en als je dan nog een keer gaat zoeken werkt het in 1 keer wel .... :? en met de tuner zit je al weer met hetzelfde, je kan echt niet zomaar elke tuner kaart gebruiken, je moet eigenlijk een Hauppage PVR kaartje hebben.
Inderdaad...
Daarom neem ik GEEN MCE.
Ik zit te denken aan MyTheatre. Ziet er leuk uit en is gewoon een uitbreiding van winXP.
volgens mij zijn de spec's er ook wel goed genoeg voor...

Verwijderen ? Aantal Omschrijving Stuksprijs Totaalprijs

• pleasure
  • Niet online

moet toch snel genoeg zijn voor MyTheatre... weet iemand of je met dat programma ook een timerfunctie hebt...?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58
Maar bij welke winkel(s) verkopen ze nou eigenlijk MCE 2005 systemen in van die mooie kasten die er uitzien als Audio-apparatuur, maar kun je wel zelf kiezen wat er in komt te zitten aan processor, geheugen etc. Want bij bijv. Quibus kun je niks kiezen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

@ pleasure: Ga kijken op de fora van de verschillende sites en zoek naar PVR of scheduled recording, timeshifting oid.

Lees die forums en gij zult vinden!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 16:48:
@ pleasure: Ga kijken op de fora van de verschillende sites en zoek naar PVR of scheduled recording, timeshifting oid.

Lees die forums en gij zult vinden!
Prima idee. Iemand hier nog ervaring met MyTheatre?

• pleasure
  • Niet online
Wat is het voordeel van de Hauppauge Win-Tv-Pvr 150 MCE tov. de 9800se All-In-Wonder?
Kun je met deze kaarten ook meerdere programma's tegelijk opnemen?

• pleasure
  • Niet online
Basket
Artikelnr Omschrijving Aantal Prijs Bedrag
35.268.020 SilverStone SST-LC03S HTPC Desktop Silver 1 108,49 108,49
20.034.010 Samsung 160Gb ATA-133 5400rpm 1 73,11 73,11
61.236.054 Hauppauge WinTV Multimedia Center Amity2 1 51,09 51,09
16.006.362 Asus AGP ATI 9550-TD 128MB DVI/2xVGA TV-out 1 58,57 58,57
10.250.040 Asrock K7S41 Skt-A mATX 1 36,22 36,22
30.010.040 AMD Sempron 2400+ Skt-A 333MHz 256K 1.66GHz Box 1 53,19 53,19
31.277.042 TEAM 512MB DDR400 PC3200 CL2.5 1 63,78 63,78
Subtotaal, excl. btw 444,45
19% BTW 84,45
Subtotaal, incl. btw 528,90

Wat is jullie mening? Zal Windows MCE hier een beetje op draaien?
En hoeveel films kan ik gelijkertijd opnemen?

Verwijderd

Ik heb al een tijd een probleem. Ik heb 2 kamers op 1 staat een tv op de ander staat de computer.Op de kamer van de tv wil ik graag mp3's en films kunnen draaien van mijn pc. Nu is het door de onmogelijke bouw van dit huis absoluut niet mogenlijk om kabel te trekken. Ik heb al geprobeerd om met draadloze zenders te werken. Dit is totaal niet bevallen. Dus nu heb ik het idee om een barebone op de kamer met de tv te zetten en via wifi in het netwerk te plaatsen. Als er dan toch een barebone moet komen is het natuurlijk ook gelijk handig een heel multimedia center ervan te maken. Na een tijdje surfen kwam ik tot dit systeem:

MEGA 865 DELUXE info (dit kan ook de amd versie worden "MEGA 180 DELUXE")
Celeron D 325 of Sempron 2400+ (1.66 GHz) (als deze amd cpu tenminste ondersteund word op site van msi staat niks vermeld over de Sempron)
MSI Mega TV Tuner Card
WD Caviar (80 GB) SATA (voor pentium) of WD Caviar (120 GB) IDE (voor amd)
DIMM 512 MB pc2700 (ValueRAM, 2x256MB, 333X64C25K2/512)
windows xp Media center

Nu heb ik een paar vragen over dit systeem.

Is het mogenlijk om hierop DVD's te draaien? Er staat namenlijk nergens vermeld wat voor cd/dvd lezer erin zit.
Kan windows xp Media center hier zonder problemen op draaien?
Hoe zou ik de wifi kunnen koppelen aan mijn huidige netwerk zonder bestaande router te vervangen(netgear 4 poorts router en sitecom 8 poorts switch)
Zijn er nog dingen die ik vergeten ben of die beter anders (goedkoper kunnen)?
Welke van de 2 systemen zou beter zijn de AMD versie of de Pentium versie?

• pleasure
  • Niet online
Hoe sluit je een HTPC eigenlijk aan op de tv? Welke aansluitingen moeten naar waar lopen?

• pleasure
  • Niet online
*subtiel schopje*

Maar wat is nu het voordeel van 2 tv-kaarten?
En hoe sluit ej dat dan aan? welke kabel gaat van waar naar waar?

• pleasure
  • Niet online
Artikelnr Omschrijving Aantal Prijs Bedrag
61.236.054 Hauppauge WinTV Multimedia Center Amity2 2 51,09 102,18
10.250.040 Asrock K7S41 Skt-A mATX 1 36,22 36,22
30.010.040 AMD Sempron 2400+ Skt-A 333MHz 256K 1.66GHz Box 1 53,19 53,19
35.268.020 SilverStone SST-LC03S HTPC Desktop Silver 1 108,49 108,49
31.228.134 M.Tec 512 MB DDR400 PC3200 1 64,96 64,96
70.032.174 Microsoft MCE Remote Control w/Receiver 1 30,84 30,84
70.032.170 Microsoft Windows XP Media Center Edition NL 1 94,71 94,71
20.034.010 Samsung 160Gb ATA-133 5400rpm 1 73,11 73,11
22.062.050 NEC 3500 Dual layer DVDRW 16x +/- OEM (w) 1 58,32 58,32
Subtotaal, excl. btw 622,02
19% BTW 118,18
Subtotaal, incl. btw 740,20
+ nog een voeding, die heb ik wel.

1: Gaat MCE hier goed op draaien?
2: hoe sluit ik de kabels aan met 2 tv-kaarten?
3: wat is het voordeel van 2 tv-kaarten?

heel erg bedankt!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 22:31

MBV

sloop alsjeblieft die artikelnummers eruit, of nog beter, maak er een tabel van!

TV aansluiten? Simpel, net als een gewone pc met tv tuner. Coax naar de pc, eventueel met een splitter naar de tv toe. Met de TV-out van je videokaart of tv-kaart leg je de link naar de tv.
Over die 2 tunerkaarten: even heel simpel nadenken. Stel je voor dat je iets wilt opnemen en wilt bekijken op 2 verschillende zenders. Wat heb je dan nodig? ....
2 tunerkaarten sluit je uiteraard met een 2e splitter aan
offtopic:
ik zie hier veel vragen langskomen die ik niet GoT-waardig vindt :X

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 03-11-2004 17:59 ]

Pagina: 1