Toon posts:

[XP] PC blijft willekeurig hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer blijft de laatste tijd steeds vaker hangen. Ik heb geen idee waarom. Geen vriussen enzo, hij blijft ook gewoon in windows hangen. De enige link die ik kan leggen is de volgende: Het lijkt erop dat de onderstaande foutmelding de oorzaak is. Deze staat namelijk in het logboek op de tijden dat de pc vastliep:

De Computer Browser-service is gestopt met de volgende foutcode:
Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is. .

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ik heb nog wel een paar ideetjes waar het aan kan liggen. 1 van de 2 harde schijven is al stuk. Misschien dat die andere het nu ook begeeft.... of de processor gaat eraan, dat kan natuurlijk ook.

Hebben jullie nog sugesties? en ja ik ga mn pc binnenkort opnieuw installeren, maar ik wil toch eerst ff dit probleem verhelpen....

Specs:
Pentium 4 2,6 GHz
512 MB RAM
Geforce Titanium 4200
40 GB harde schijf
SB live value geluidskaart

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:53

momania

iPhone 30! Bam!

Machine blijf echt zomaar hangen? Of krijg je wel een BSOD?

Als je machine zomaar ineens blijft hangen, kan het nog wel eens je voeding zijn die kapot is.
Net als je dan even te veel van je voeding vraagt, loopt alles in 1 keer vast. :)

Kijk dus even met een tooltje als Motherboard Monitor wat de voltages van je voeding nu zijn.

Probeer anders ook nog even voor de zekerheid je geheugen te testen met www.memtest86.com :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asusmoederbord en dus asus probe op mn pc staan :)

Cpu Temp: 42 C
MB Temp: 34 C
CPU Fan: 2327
+12V: 12,16
+5V: 5,107
+3.3V: 3,296
VCore: 1,632

mmmmm.. +3.3 is eigenlijk te laag dus, kan dat het zijn?

Kijk zo of ik Memtest kan draaien, duurt dat lang?

Verwijderd

Het lijkt me alsof je een probleem hebt met de koeling van je processor. Genoeg pasta tussen de processor en de koeler?

Verwijderd

Topicstarter
btw.... een tijd terug liep mn pc ook steeds vast, maar het leek er toen op dat de harde schijf stuk was. Die heb ik losgekoppeld, maar nog niet getest of die echt stuk is....

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:14:
Ik heb een asusmoederbord en dus asus probe op mn pc staan :)

Cpu Temp: 42 C
MB Temp: 34 C
CPU Fan: 2327
+12V: 12,16
+5V: 5,107
+3.3V: 3,296
VCore: 1,632

mmmmm.. +3.3 is eigenlijk te laag dus, kan dat het zijn?
Dat ziet er eigenlijk wel ok uit :)
Kijk zo of ik Memtest kan draaien, duurt dat lang?
Neuh, duurt maar iets van een kwartier oid voor 1 ronde aan controles.. Dan weet je meestal al genoeg.
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:15:
btw.... een tijd terug liep mn pc ook steeds vast, maar het leek er toen op dat de harde schijf stuk was. Die heb ik losgekoppeld, maar nog niet getest of die echt stuk is....
Dan moet je even op de site van de fabrikant kijken of ze een controle tooltje hebben voor je harde schijf :)

[ Voor 27% gewijzigd door momania op 28-10-2004 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:15:
Het lijkt me alsof je een probleem hebt met de koeling van je processor. Genoeg pasta tussen de processor en de koeler?
Probleem koeling? 42 graden is hartstikke koud man, heb de koeler aan het begin van de zomer vervangen door een Zalman (want de oude was stuk) en er koelpasta opgesmeert (zoveel als de meneer in de winkel zei :D)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 28 oktober 2004 @ 18:17:

Dan moet je even op de site van de fabrikant kijken of ze een controle tooltje hebben voor je harde schijf :)
Helaas weet ik niet wat voor schijf ik heb......

Damn... waarom gebeuren dit soort dingen altijd als je geen tijd hebt om je pc te fixen :(

Verwijderd

Topicstarter
Waarom staat er in de readme van memtest linux only (3) Installation (Linux Only)) terwijl ik de "Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.1a installable from Windows and DOS" gedownload heb?

Ik kan beide processen niet opstarten vanuit windows..... hoe moet ik hem dan draaien? Op floppy zetten?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Olly20, als je de laatste bent met een reactie in een topic, zou je dan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif willen gebruiken om je laatste post aan te vullen ipv steeds een nieuwe maken? :)

Verder is memtest een een bootable floppy die je als het goed is niet meer in windows kan lezen, maar dus wel van kan booten.

Welk merk harde schijf je hebt, kan je als het goed is tijdens de opstart van je pc wel zie toch?
Anders moet je even kijken bij je hardware manager of iets als aida32 installeren.

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 28 oktober 2004 @ 18:27:
Olly20, als je de laatste bent met een reactie in een topic, zou je dan [afbeelding] willen gebruiken om je laatste post aan te vullen ipv steeds een nieuwe maken? :)

Verder is memtest een een bootable floppy die je als het goed is niet meer in windows kan lezen, maar dus wel van kan booten.

Welk merk harde schijf je hebt, kan je als het goed is tijdens de opstart van je pc wel zie toch?
Anders moet je even kijken bij je hardware manager of iets als aida32 installeren.
kay, sorry. Ik ga ff memtesten dan, hopelijk vind ie wat (of niet ;))

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op floppy zetten en daar vanaf booten

edit: shit, veel te laat

[ Voor 28% gewijzigd door Azer op 28-10-2004 18:32 ]

Pagina: 1