Nova.planet.nl - Wie kent de regels???

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 06:28

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik probeerde vannacht ÊÊn en ander te downloaden vanaf de Nova server van planet.
Onlangs kwam ik er al achter dat je ´maar´3 connecties mag hebben. Geen probleem, connecties op 3 gezet... Files selecteren en gaan met die banaan.... Dacht ik !
Vanochtend kijk ik en zie ik dat mijn newsprogramma iets aangeeft als: Your host connection limit reached...
Programma opnieuw opgestart, incremental update proberen te doen, maar zelfde fout.
Ik bellen met Planet. Blijkt dat ze daar niet meer kunnen zeggen als:
-Probeer eens news.planet (Duh, geen binaries)
-Er kan wel eens een datalimiet opzitten (FUP), weet ik niet zeker maar kan per wijkcentrale geregeld zijn (?)

Wie oh wie weet wat de meest recent geldende regels zijn voor het gebruik van Nova??

Op Planet.nl is er geen info over te vinden en bij de helpdesk dus ook al niet |:(

Nokia verzamelaar....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor zo ver IK weet hanteert Planet Internet geen datalimiet op hun newsserver. Over hoeveel GB deze maand gaat he eigenlijk, ongeveer?

🌞🍃

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

nope,geen datalimiet, max 3 connects,maar van dit probleem heb ik nog nooit gehoord....

ligt het niet aan je dl programma?

btw : het updaten van newsservers, dus het ophalen van nieuwe headers, is ook een connect, dus je kunt max 2 dingen downloaden, als je ook nog je headers wil kunnen updaten

http://specs.tweak.to/16495

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 06:28

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Oh jah, het gaat om 1 nacht deze maand waarin ik probeerde ongeveer 9 Gb te downloaden.... ;)

Nokia verzamelaar....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Joey_k schreef op 28 oktober 2004 @ 18:19:
Oh jah, het gaat om 1 nacht deze maand waarin ik probeerde ongeveer 9 Gb te downloaden.... ;)
Ga er gerust van uit dat als er ooit een limiet op komt deze veel hoger dan 9GB komt te liggen. 9GB is echt behoorlijk weinig als je DVDs download, een hobby die veel usenet gebruikers hebben. ;)
Er is dus duidelijk wat anders aan de hand.

🌞🍃

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Misschien gewoon een probleem dat er te veel totaal connecties zijn (ergo te veel mensen die van de server proberen te downloaden met 3 connecties.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Reptile209

- gers -

Het probleem met nova is dat het nadrukkelijk een testserver is, waarvan de werking niet gegarandeerd wordt. De server binaries.news.planet.nl is de "officiele" binaries-server die het wel gewoon zou moeten doen. Probeer die eens. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:48

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik gebruik zelf ook dagelijks NOVA en heb in de laatste paar dagen rond de 12 GB gedownload, zonder problemen....
Ik heb ook nooit van regels gehoord, wel heb ik ergens in de FUP gelezen dat je met aDSL Comfort maar 20 GB per maand mag downloaden. (Nu zie ik op hun site weer staan: "Data Limiet: Geen")
Dus regels? Dont think so!

Rex

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Joey_k schreef op 28 oktober 2004 @ 18:05:
-Probeer eens news.planet (Duh, geen binaries)
-Er kan wel eens een datalimiet opzitten (FUP), weet ik niet zeker maar kan per wijkcentrale geregeld zijn (?)
Je kan nog gewoon verbinding maken met news.planet.nl (als news-serverd dus!), daar kan je lezen wat de regels zijn en wat je eraan moet doen als het fout gaat
Regels op Nova
- Het wordt steeds drukker op de Nova server. Dit heeft de beheerder doen besluiten het aantal connecties dat je op mag zetten, terug te brengen naar 3. De snelheid per connectie ligt rond de 100kb/s, wat betekent dat de Advanced gebruikers hun volledige snelheid dus niet meer kunnen halen.
Voor de maximaal toegestane 3 lijntjes tellen de volgende connecties mee:
- nova.planet.nl
- news.planet.nl
- morenews.zeelandnet.nl
Connecties naar je payserver tellen dus niet mee! Je mag bijvoorbeeld 9 lijntjes opzetten naar je payserver (als je payserver dat toelaat), zolang je er maar maximaal 3 naar nova.planet.nl opzet.
Af en toe is het door de drukte zelfs onmogelijk om contact te maken met Nova. Je krijgt dan de volgende mededeling: "400-error: Per-user connection limit reached."
- Het is alleen toegestaan om connectie te maken met nova.planet.nl. Je mag dus niet met individuele readers connecten! Ook mag je geen ip-nummers meer ingeven. De enige manier om te connecten is via nova.planet.nl.

Wanneer je je niet aan deze regels houdt, resulteert dit in een ban van ongeveer een maand.

Nieuwsgroep planet.nova
De beheerder (Pascal) is zo vriendelijk om de gebruikers van Nova te woord te staan in de nieuwsgroep planet.nova. Dit doet hij volledig op persoonlijke titel, dus je kunt er geen rechten aan ontlenen. De onderhoudsmededelingen zullen altijd in deze groep worden aangekondigd.
Houd deze groep dus goed in de gaten!

Het blijkt dat er mensen zijn die wat moeite hebben met het toevoegen van deze groep. Daarom een link naar een tutorial van Planet zelf, om de groep te subscriben in Outlook Express (in Microsoft Outlook is dit niet mogelijk.
De link:
http://www.planet.nl/planet/show/id...19881/sc=7e1c61
Je moet natuurlijk in plaats van news.planet.nl even nova.planet.nl invullen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:29
Ik heb ook wel eens dat probleem gehad. In het begin kon ik zonder problemen met 8 threads downloaden. Helaas duurde dat geintje maar enkele weken. Nu kan ik nog maar met 3 threads downloaden en heel af en toe krijg ik dezelfde foutmelding dat de host connection limit is reached. Foutje van de kant van planet lijkt me. Maar aangezien het bij mij zelden voorkomt is dit voor mij geen probleem.
Pagina: 1