Geluid Harddisk op Hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 09:34
Als mijn mijn hoofdtelefoon aansluit op mijn PC (via de boxen), hoorde ik een zacht getik. Zodra de harddisk begint te lezen/schrijven veranderd dit een piepend/snel tikkend geluid :? Weet iemand hoe dit komt. cq. wat ik er tegen kan doen?

Het volume harder/zachter zetten maakt niet uit, PC en alles wat eraan hangt is geaard...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zet je geluidskaart eens op een ander IRQ. Dit kun je soms aanpassen in je bios of gewoon in Windows. Probeer je harde schijf ook eens op een ander IDE kanaal, (dus niet master <--> slave omwisselen).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11

K-Jay

Klaas Jan

Heb je onboard geluid? Dat wil nog wel eens gestoord worden door andere activiteiten van de PC. Een PCI geluidskaart heeft daar minder snel last van.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoiets heb ik ook wel gehad in het veleden. Probeer het volgende eens: Zet in je Play Control (je weet wel, waar je in Windows het volume bepaald) alles op Mute, behalve Wave en Play Control. Ik kan mij herinneren dat ik in het verleden zulk soort storing hierdoor weg kreeg.
Mijn onboard geluidskaart stoort overigens zodra mijn Radeon 9800 Pro zwaar wordt gebruikt, om dit op te lossen heb ik een PCI geluidskaart geinstalleerd. De videokaart beinvloede gewoon de geluidschip, ik vraag me af of daar softwarematig wat aan te doen zijn zal.

🌞🍃

Verwijderd

Ik heb zoiets dergelijks ook eens gehad maar dan in een laptop. Daar lag het probleem bij de kabels richting de ingebouwde boxen en koptelefoon die langs mijn harddisk liepen.

Ik zou dus proberen met de positie van je harddisk te spelen misschien dat het helpt.

• Klaus_1250
Prutz0r schreef op 28 oktober 2004 @ 18:14:
Zet je geluidskaart eens op een ander IRQ. Dit kun je soms aanpassen in je bios of gewoon in Windows. Probeer je harde schijf ook eens op een ander IDE kanaal, (dus niet master <--> slave omwisselen).
Dit kan in niet in mijn BIOS aanpassen. In Windows Device Manager kan ik hem ook niet aanpassen (staat standaard op "automatic settings" en is niet uit te vinken (greyed out) ).

Harde Schijf op een ander kanaal. Is dat alleen een aanpassing in de BIOS, of moet ik dan ook bekabeling aanpassen?

• Klaus_1250
K-Jay schreef op 28 oktober 2004 @ 18:17:
Heb je onboard geluid? Dat wil nog wel eens gestoord worden door andere activiteiten van de PC. Een PCI geluidskaart heeft daar minder snel last van.
Ja, Realtek AC97 op een Asus P4SD-LA Oxford. (HP-OEM). PCI-kaart gaat er niet meer bijpassen :-(

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 18:20:
Ik heb zoiets dergelijks ook eens gehad maar dan in een laptop. Daar lag het probleem bij de kabels richting de ingebouwde boxen en koptelefoon die langs mijn harddisk liepen.

Ik zou dus proberen met de positie van je harddisk te spelen misschien dat het helpt.
Harddisk is niet echt te verplaatsen, maar de kabels misschien wel... Ik zal 'm eens openschroeven om te kijken of ik in dat opzicht iets bijzonders zie.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

zet alle uitgangen eens uit (dempen dus) die je niet nodig hebt. (AUX, MIC, LINE IN, MODEM, etc.)

heb je een chaintech moederbord? dan vrees ik het ergste... (welk type heb je?) ik heb er persoonlijk qua geluid en koptel alleen maar last van gehad. Oplossing was een pci-geluidskaart erin zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Rwin op 28-10-2004 22:43 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Klaus_1250
Rwin schreef op 28 oktober 2004 @ 22:42:
zet alle uitgangen eens uit (dempen dus) die je niet nodig hebt. (AUX, MIC, LINE IN, MODEM, etc.)

heb je een chaintech moederbord? dan vrees ik het ergste... (welk type heb je?) ik heb er persoonlijk qua geluid en koptel alleen maar last van gehad. Oplossing was een pci-geluidskaart erin zetten.
Gedaan, geen verschil. Zelf als ik de uitgang naar de speakers/hoofdtelefoon demp/mute, blijft het geluid op de achtergrond!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Klaus_1250 schreef op 30 oktober 2004 @ 13:50:
[...]

Gedaan, geen verschil. Zelf als ik de uitgang naar de speakers/hoofdtelefoon demp/mute, blijft het geluid op de achtergrond!
Dan lijkt het me een storingsprobleem direct op je audio uitgang. Is je computer eigenlijk geaard?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

ligt er geen adapter net achter je koptelefoon uitgang? of een andere "stoorzender"

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Denk dat je wel op kunt houden met zoeken, het probleem is 99% zeker je onboard geluids kaart.

Ik ben nog geen 1 onboard geluidskaart tegen gekomen die niet bromt ,tikt , sputtert, ruist of HDD geluiden laat horen, en soms ook muisbewegingen.
In bijna alle gevallen is dit op telossen door middel van het plaatsen van een extra geluidskaart, PCI of USB.
Dit hoor je zeker als je er een koptelefoon op aansluit die de ingang niet zwaar belast of bij voorbeeld je geluidskaart rechstreeks op een eindversterker hebt hangen.

Denk dat dit bij jou ook de enige oplossing is en aangezien je geen PCI sloten meer vrij hebt zou ik dan es kijken voor een simpele geluidskaart op USB.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk dat er een aardingsprobleem is. Dus is je computer geaard?
Wat dawuss dus zegt idd :)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Wat je als laatste nog zou kunnen doen, als je een losse PC speaker hebt aangesloten, probeer deze dan los te halen.

Het is bij een ander type MOBO (Albatron) de oplossing als je daarbij het onboard geluid gebruikt.

BF2 stats Systemen

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mister I schreef op 30 oktober 2004 @ 20:07:
Ik denk dat er een aardingsprobleem is. Dus is je computer geaard?
Wat dawuss dus zegt idd :)
Dat zou toch eigenlijk enorm vreemd zijn? De aard aansluiting wordt toch enkel gebruikt als er stroom lekt, bij een kortsluiting dus? Ik mag hopen dat dat niet het geval is. :P

🌞🍃

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

SjOuKeS schreef op 30 oktober 2004 @ 20:06:
Denk dat je wel op kunt houden met zoeken, het probleem is 99% zeker je onboard geluids kaart.

Ik ben nog geen 1 onboard geluidskaart tegen gekomen die niet bromt ,tikt , sputtert, ruist of HDD geluiden laat horen, en soms ook muisbewegingen.
In bijna alle gevallen is dit op telossen door middel van het plaatsen van een extra geluidskaart, PCI of USB.
Dit hoor je zeker als je er een koptelefoon op aansluit die de ingang niet zwaar belast of bij voorbeeld je geluidskaart rechstreeks op een eindversterker hebt hangen.

Denk dat dit bij jou ook de enige oplossing is en aangezien je geen PCI sloten meer vrij hebt zou ik dan es kijken voor een simpele geluidskaart op USB.
Niet waar. Ik draai al 2 jaar met een onboard 6.1 of 7.1 geluidskaartje van mijn ASUS P4P800 Deluxe en ik hoor hier nooit maar dan ook nooit geluiden door. Alleen muziek ja. Is echter wel een geaarde PC

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:52
TweakingPro schreef op 31 oktober 2004 @ 02:58:
[...]

Niet waar. Ik draai al 2 jaar met een onboard 6.1 of 7.1 geluidskaartje van mijn ASUS P4P800 Deluxe en ik hoor hier nooit maar dan ook nooit geluiden door. Alleen muziek ja. Is echter wel een geaarde PC
Laten we het er dan op houden dat de meeste onboard geluidskaarten er last van hebben. (Mijn laptop heeft onboard ook last van bijgeluiden, maar met een extern kaartje van € 50 geen last van bijgeluiden). ;)

Lost In Music

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

DataBeest schreef op 31 oktober 2004 @ 01:12:
[...]

Dat zou toch eigenlijk enorm vreemd zijn? De aard aansluiting wordt toch enkel gebruikt als er stroom lekt, bij een kortsluiting dus? Ik mag hopen dat dat niet het geval is. :P
het niet aarden van computers kan de raarste problemen/storingen geven.
Zo heb ik ook een keer gezien, dat als je aan het typen was en aan het bellen, dat je je zelf hoorden typen via de telefoon.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Aarding maakt bij dit soort problemen geen bal uit.

Ik heb hier op m'n werk een HP staan die zwaar stoort op de muziek.
Het is gewoon een kwestie van een slechte eindversterker die niet voldoende ontstoord is.
Je kan ook bv boxen nemen met een koptelefoon uitgang, mits het probleem zich niet voordoet bij het gebruik van de line-out.
Verder kan je idd ook een USB geluidskaart nemen. Als jet enkel voor wat muziek spelen is, dan is een goedkope externe geluidskaart ook best een aardige optie.

Senile! Senile Oekaki

• Klaus_1250
Klaus_1250 schreef op 28 oktober 2004 @ 17:39:
PC en alles wat eraan hangt is geaard...
Denk dus niet dat het een aardingsprobleems is. Zou een afgeschermde kabel, zoiets als http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=134&var2=0 , een verbetering kunnen geven?

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

heb dit ook gehad met een asus a7v8x mobo. Heb gewoon een pci kaartje gekocht en probleem was verholpen. :9

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Klaus_1250
_bas_ schreef op 31 oktober 2004 @ 08:42:
Aarding maakt bij dit soort problemen geen bal uit.

Ik heb hier op m'n werk een HP staan die zwaar stoort op de muziek.
Het is gewoon een kwestie van een slechte eindversterker die niet voldoende ontstoord is.
Je kan ook bv boxen nemen met een koptelefoon uitgang, mits het probleem zich niet voordoet bij het gebruik van de line-out.
Verder kan je idd ook een USB geluidskaart nemen. Als jet enkel voor wat muziek spelen is, dan is een goedkope externe geluidskaart ook best een aardige optie.
Toeval, tis ook een HP (moederbord is een Asus P4SD-LA Oxford). Boxen die erbij zitten zijn van Harman Kardon, en hebben een koptelefoon uitgang.

• Klaus_1250
schop
Pagina: 1