Toon posts:

MSN 6.2 werkt slecht met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds enkele dagen geleden heb ik mijn oude Micronet ADSL Router vervangen door een nieuwe E-tech router (http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1140/E). Een direct gevolg van deze aanschaf is dat over het gehele netwerk bij ons, MSN Messenger 6.2 om de paar minuten disconnect. Ook komen niet alle berichten van andere gebruikers binnen.

Aanvankelijk dacht ik dat het om een gemeen virus ging, dus had ik mijn PC geformatteerd. Hierna bleek dat het niet om een virus gaat, maar dat het probleem met mijn nieuwe router te maken heeft. Waarschijnlijk moet er een bepaalde port range geforward worden voor MSN.

Ik hoop dat dit probleem bekend in de oren klinkt en dat iemand mij van mijn lastige probleem af kan helpen. Kan iemand mij vertellen waar de oorzaak precies ligt en wat ik er aan kan doen?

Bij voorbaat hartelijk dank _/-\o_

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Voor MSN hoeft er niks geforward te worden. Misschien is er een nieuwe firmware beschikbaar?

[edit]
slak :+

[ Voor 52% gewijzigd door Bergen op 28-10-2004 17:49 ]

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 20:06
Heb je al geprobeerd je firmware te upgraden ? Ik lees dat dat via webbrowser gaat dus dat moet lukken.

edit: dubbel op

[ Voor 9% gewijzigd door Katala op 28-10-2004 17:48 ]

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips jongens. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Ik zag dat er in de console, "Firewall Enabled" was...dus tja, die moest natuurlijk Disabled zijn ;) Alles doet het nu!

• youngster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05-2025
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:52:
Bedankt voor jullie tips jongens. Ik heb inmiddels het probleem gevonden. Ik zag dat er in de console, "Firewall Enabled" was...dus tja, die moest natuurlijk Disabled zijn ;) Alles doet het nu!
Tuurlijk joh... :+

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!