Toon posts:

Internet delen: USB-modem-->PC-->Wireless Router-->PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om uiteenlopende redenen heb ik een niet zo voor-de-hand liggende netwerkstructuur moeten bedenken. ADSL komt binnen via een Tomson/Alcatel Speedtouch 330 USB modem op oude P3. Deze gooit het internet via LAN naar een Linksys WRT54G router en die zend het weer door aan alle aangesloten wi-fi apparatuur. In de router staan de PPP-instellingen van HetNet en de P3 maakt hiermee een keurige verbinding. "Wat is je probleem?" hoor ik jullie denken.

Zodra ik de router instel om het internet door te geven, is de router-configuratie niet langer bereikbaar. Niet vanaf de P3, nóch vanaf elke willekeurige wi-fi client. P3 en alle andere computers kan ik pingen, de router niet.

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Mja, op die manier gaat het niet werken denk ik. Je router wil nou via PPP verbinding maken met internet en dat zal dus niet werken.

Wat je het beste kunt doen is internet gewoon delen op die PC en dan die PC aansluiten op één van de LAN-poorten van de router. Vervolgens je DHCP in de router uitzetten en zorgen dat alle clients een IP-adres krijgen van die PC. Dan moet die router zich er verder helemaal buiten houden en alles door je PC laten lopen.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 17:38

SpeedBart

Futurama 0wnage

Of je zet dhcp uit en laat de clienten een ip krijgen van ICS/welke internet deel programma je ook gebruikt. Gewoon de router als het ware omzeilen en als access point gebruiken. Dit is makkelijk als je nog op de netwerk shares wil komen van die PIII

[ Voor 61% gewijzigd door SpeedBart op 28-10-2004 18:34 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Gewoon Wireless Router als Acces Point gebruiken, DHCP en internet delen uitschakelen.. WAN-poort niet gebruiken.

PC op LAN-poort aansluiten en via bijv Windows Internet Share of Winroute de internetverbinding delen en een DHCP-server starten

Router dus naar hub maken

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign