Toon posts:

[TFT] Samsung 710T onscherp

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuw systeem met een samsung 710t 17 inch TFT
gebruik de DVI kabel op een X800 pro

als ik op een website naar beneden scroll (schuif met scrollwiel ingedrukt) is de tekst gewoon niet leesbaar en knippert
ook is de tekst in windows oid gewoon niet scherp terwijl ik dit wel verwacht van een tft scherm

in games zoals UT / CS enz is het scherp als ik stil sta maar zodra ik veel beweeg wordt het beeld zeer onscherp :S

heb meerdere Hz geprobeerd staat nu op 75 @ 1152 x 864
@ DVI aansluiting..
ook de zwarte letters hebben een beetje roze achtige gloed :S

het speelt gewoon niet fijn in spellen... heb net een LAN gehad met crt en dat zag er allemaal veel beter uit
drivers die erbij zaten ook geinstalleerd

heeft iemand een oplossing voor dit probleem :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 17:15 ]

Verwijderd

lijkt me slim plan om hem op 1280x1024 te zette want daar is je tft voor gemaakt

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Yep, resolutie goed zetten! Je tft probeer toch fullscreen te maken, en hierbij moeten de pixels de data kopieeren.... Dit levert heel veel kwaliteits verlies op!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
En daarna nog even op het 'auto' knopje op je monitor drukken om 'm te laten calibreren/uitlijnen...

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 09:32
...en dat hoeft dus niet bij DVI. Staat automagisch goed...

Wat betreft de "roze randjes" rond de letters: zoek met google eens naar cleartype en hoe dat werkt...

Verwijderd

Topicstarter
draai nu 1280 x 1024 @ 75hz @ DVI zoals op de doos staat
helpt geen drol |:(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

De symptomen die je beschrijft zijn vooral die van trage LCD schermen. Maar ik zie net dat je model een nieuw snel model is van Samsung, en die zou voor gaming goed geschikt moeten zijn.

Is het erg koud in je kamer ofzo? De snelheid van TFT schermen is beter als ze warm zijn.

Overigens: veel TFT schermen staan als ze uit de doos komen op een veel te hoge brightness ingesteld. De beeldkwaliteit wordt er niet beter op, en bovendien wordt het scherm er langzamer van. Je kunt dan ook de rare flikkeringen bij scrollende tekst krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Exirion op 29-10-2004 13:42 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de replys

heb hem zelfs @ 30 brightness getest helpt ook nix
als ik scroll zie ik ook lijnen door de pagina gaan en tekst is echt raar
als ik een venster vastpak is het net of alle tekst BOLD wordt als ik langzaam versleep gaat alles flikkeren enz enz

in games is t ne tof mn pc alles heel traag rendert beetje slow motion achtig als ik snel beweeg

dit is toch niet normaal voor een 12 MS DVI TFT van 450 euro
had gehoord dat dit 1 van de beste was om te gamen :S

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:50:
dit is toch niet normaal voor een 12 MS DVI TFT van 450 euro
had gehoord dat dit 1 van de beste was om te gamen :S
Dit is niet normaal nee. Mijn 2 jaar oude 16ms scherm heeft er geen last van.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
Ik heb hetzelfde scherm en het is inderdaad een perfect scherm om te gamen. Ik denk dat je gewoon en brak exemplaar hebt. Terug naar de winkel/webshop dan maar.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Probeer eens andere driver voor je monitor en/of videokaart.

Bel anders even naar Samsung Nederland.

Verwijderd

Heb zelf Samsung 19" 1280 x 1024 @ 100 MHz zonder probleem. wel als ik het lager zet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:04:
Heb zelf Samsung 19" 1280 x 1024 @ 100 MHz zonder probleem. wel als ik het lager zet.
Aangezien ik ook een gamer ben. met De Game Delta Force Black Hawk Down / Team Sabre (multigame bij een Squad) wil ik ook goed beeld hebben.

En ik heb geen probs.

Verwijderd

Topicstarter
bassio schreef op 29 oktober 2004 @ 13:52:
Ik heb hetzelfde scherm en het is inderdaad een perfect scherm om te gamen. Ik denk dat je gewoon en brak exemplaar hebt. Terug naar de winkel/webshop dan maar.
bassio

heb jij ook geen roze randjes rond zwarte letters?
daar heb ik ook nog eens last van...
dit ding gaat gewoon RMA denk ik

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Lijkt me niet dan heh :P

Verstandig om hem RMA te doen, lijkt mij dat er gewoon wat mis is op het scherm. :z

Wat gebeurd er eigenlijk wanneer je het scherm aansluit op D-Sub of op een andere PC? Ook slecht beeld, of werkt hij dan wel goed? Dan kan je even uitsluiten of het daadwerkelijk aan de monitor ligt :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik ookal in MSN dat de uitroeptekens groen van kleur zijn :S en de rest zwart

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:39:
nu heb ik ookal in MSN dat de uitroeptekens groen van kleur zijn :S en de rest zwart
-Test de TFT eens op een ander systeem.
-Heb je het ook al je een normale VGA kabel gebruikt?
-Wat gebeurt er al je een normale CRT monitor aansluit op de pc?

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 29-10-2004 14:43 ]

Verwijderd

SandeR schreef op 29 oktober 2004 @ 14:43:
[...]

Dit zou hij idd ook ff kunnen uit proberen. ff een normale CRT der aan sluite en testen. en die TFT op een andere systeem.

Kun je zien of het aan de video kaart ligt of aan de monitor

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 29 oktober 2004 @ 14:43:
[...]

1 same shit different pc
2 jah geprobeerd is hetzelfde
3 net een LAN gehad met mn ouwe crt van 4 jaar oud no problems @ all

conclusie RMA.... :X

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een kickje

ik moest een probleem oplosse op mn stage bij iemand met een laptop
ik verschoof een venster en het gaf hetzelfde trillende effect als bij mijn 710 T ook de letters werden vet.

t is tog niet zo dat dat NORMAAL is bij TFT's? zeker niet bij 12 ms toch?
bij die laptop OK... maar bij een 710T is dit toch niet normaal... |:(
anders wilik meteen weer CRT lol :X

heb al 2 x gemailed naar pczaak... geen reply zoals altijd
zal wel eens bellen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Zet het scherm ook eens op 60hz ipv 75hz. Een tft werkt namelijk op 60hz. Elke andere instelling zou ook problemen kunnen geven.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Fairy schreef op 03 november 2004 @ 10:57:
Zet het scherm ook eens op 60hz ipv 75hz. Een tft werkt namelijk op 60hz. Elke andere instelling zou ook problemen kunnen geven.
DVI wil sowieso alleen maar 60Hz hebben, alles daarboven kan ervoor zorgen dat het scherm niet meer synchroon loopt met de videokaart en je dus vern**kt beeld krijgt. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 10:44:
nog ff een kickje

ik moest een probleem oplosse op mn stage bij iemand met een laptop
ik verschoof een venster en het gaf hetzelfde trillende effect als bij mijn 710 T ook de letters werden vet.

t is tog niet zo dat dat NORMAAL is bij TFT's? zeker niet bij 12 ms toch?
bij die laptop OK... maar bij een 710T is dit toch niet normaal... |:(
anders wilik meteen weer CRT lol :X

heb al 2 x gemailed naar pczaak... geen reply zoals altijd
zal wel eens bellen
Dat de letters vet worden bij scrollen of verschuiven van vensters heb ik ook gezien bij een Iiyama 431B tft terwijl die een response heeft van 16ms.. Daarom wil ik ook nog geen tft omdat dat mij mateloos zou gaan irriteren denk ik. In games was ie verder wel perfect..daar nix op aan te merken. Dus denk niet dat je wat aan je probleem kan doen verder behalve terugbrengen. Ik wacht gewoon nog even op de volgende generatie 8ms panelen :z

[ Voor 6% gewijzigd door BvK P4 op 03-11-2004 12:46 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 03 november 2004 @ 12:15:
[...]

DVI wil sowieso alleen maar 60Hz hebben, alles daarboven kan ervoor zorgen dat het scherm niet meer synchroon loopt met de videokaart en je dus vern**kt beeld krijgt. :)
ik ga eens proberen als ik thuis ben, bedankt :)
heb nl geen games gespeeld @ 60 hz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 14:00 ]

Verwijderd

BvK P4 schreef op 03 november 2004 @ 12:45:
[...]

Dat de letters vet worden bij scrollen of verschuiven van vensters heb ik ook gezien bij een Iiyama 431B tft terwijl die een response heeft van 16ms.. Daarom wil ik ook nog geen tft omdat dat mij mateloos zou gaan irriteren denk ik. In games was ie verder wel perfect..daar nix op aan te merken. Dus denk niet dat je wat aan je probleem kan doen verder behalve terugbrengen. Ik wacht gewoon nog even op de volgende generatie 8ms panelen :z
Ja scrollen met vensters heb ik het ook. en heb dan 25 Responsetijd. dan moet het met die van jou beter gaan.

• BvK P4
tft is van een maat van mij...maar ik denk dat jij het dan wel in ergere mate hebt ;) Maar dat is ook bij elk paneel anders..Het enige wat mij nu weerhoudt om een tft te kopen is dat tekst vet wordt bij het scrollen en zulk soort dingen in windows. Voor games en dvd zal een tft perfect zijn, maar zoveel games speel ik niet, en dvd's bekijk ik op de televisie.

[ Voor 62% gewijzigd door BvK P4 op 07-11-2004 09:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
update gister ff unreal tournament gespeeld
@ 1280 x 1024 @ 60Hz zoals jullie me adviseerden...

als iemand tegenover me snel staat te bewegen/dodgen zie ik echt ghosting
je ziet zegmar een vertraagd beeld achter de player als het echt snel gaat

hoort niet te kunnen toch

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 15:45:
update gister ff unreal tournament gespeeld
@ 1280 x 1024 @ 60Hz zoals jullie me adviseerden...

als iemand tegenover me snel staat te bewegen/dodgen zie ik echt ghosting
je ziet zegmar een vertraagd beeld achter de player als het echt snel gaat

hoort niet te kunnen toch
Nee niet echt.

Ik zou 'm RMA'en en in de winkel vragen of je 2 schermen mag vergelijken, die van jou en een van hetzelfde type. Als ze beiden het euvel hebben dan is het gewoon 'jouw' soort scherm niet en kun je beter een andere nemen of een crt aanschaffen.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Ik heb niet merkbaar last van ghoting met mijn Philips 17" "minder dan 25ms" scherm. In games is het niet te merken en bij het scrollen en verplaatsen van schermen wordt tekst niet bold. Zo zie je maar weer dat de toevoeging 16 of 12ms weinig uit maakt. Heb hem gewoon via de vga aansluiting van de videokaart aangesloten (monitor heeft geen DVI).

[ Voor 20% gewijzigd door matel op 05-11-2004 16:13 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Mischien verwacht je gewoon teveel van een TFT scherm?

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb je "smooth scrolling" UITgezet bij de geavanceerde eigenschappen van Internet Explorer?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Erkandude schreef op 05 november 2004 @ 16:22:
Mischien verwacht je gewoon teveel van een TFT scherm?
^^

Ik denk ook hieraan, een TFT is simpelweg geen CRT killer op het gebied van games spelen. Als ik op mijn Iiyama E431S een game zoals Quake3 of UT ga spelen, dan heb ik ook enigzins last van ghosting.
Ga ik een iets minder snelle FPS spelen zoals Battlefield of CoD heb ik nergens last van. En dat het beeld waziger (lees: minder scherp) wordt tijdens snelle acties, dat is normaal imo.

En idd - ook hier laten venster's een spoor achter als ik ze verplaats. Ook is het ook nog zo dat ghosting persoons gebonden is, de één vind bijv UT een ramp om aan te zien en de ander kan erop gamen zonder moeite. Het is maar net wat je gewend bent :9

Maar dat het beeld trilt dat deugt niet, of is het misschien omdat het lijkt dat het trilt - want tijdens mijn overstap van CRT -> TFT had ik eerst ook het idee dat alles trilde op 60Hz. Dit gaat na een tijdje wennen en dan is het net andersom, dan lijkt het beeld op een CRT ongelofelijk te trillen 8)7

*Verder is het zo met dat euvel van dat scrollen bij Internet pagina's een kwestie van "Smooth scrolling" uitvinken zoals hierboven is vermeld door Brigitte.

edit:
vergeten: Iiyama E431S (1280x1024@60Hz op DVI-D)

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 05-11-2004 17:25 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

ik speel delta force black hawk down / team sabre. geen probs. CounterStrike CZ, geen probs. alleen met internet explorer.

Maar ik game veel en vind via tft mooier uitzien. en neemt minder ruimte in beslag wat ik ook lekker vind (komt dan alleen wat meer troep voor in de plaats wahahahahahaaaaa).
voor mij part geen CRT meer. voordeel met me tft is: rustgevend beeld (scherpte aan je ogen). met me vorige CRT had ik dat dus wel last van.

• BvK P4
BvK P4 schreef op 03 november 2004 @ 20:30:
tft is van een maat van mij...maar ik denk dat jij het dan wel in ergere mate hebt ;) Maar dat is ook bij elk paneel anders..Het enige wat mij nu weerhoudt om een tft te kopen is dat tekst vet wordt bij het scrollen en zulk soort dingen in windows. Voor games en dvd zal een tft perfect zijn, maar zoveel games speel ik niet, en dvd's bekijk ik op de televisie.
blijkt dat die tft via vga aangesloten was.. Want was laatst weer es gaan kijken, en toen zag het beeld er veel beter uit..bij scrollen weinig tot geen vette letters meer ed. Bleek dat ie nu dus op dvi was aangesloten. Merkbaar beter dus terwijl ik eerst niet wist op welke aansluiting hij em had ;)

• elgringo
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik heb 2 benq fp783 een op dvi-d en andere op 15-pins sub-d, maar met beide schermen heb ik nergens last van. Ook met games heb ik niets te klagen?

Gewoon een bakke monitor

if broken it is, fix it you should

• gertvdijk
  • Laatst online: 23:20
Ditzelfde probleem mocht ik ook ervaren afgelopen donderdag. Maar mijn Belinea 10 17 50 gaat uit na een paar seconden dit vreemde beeld weer te geven en even later komt ie dan met de mededeling 'Out of range'. Grote onzin, want ik draaide in een spel 800x600 @ 60hz.
Het bleek een breuk te zijn in mijn dvi kabel. Als ik aan mijn kabel rommelde dan versprongen op de vreemdste manier alle beelden en ze kwamen in alle extreme blauwtinten terug. Na wat gepruts moet ik nu niet meer aan die kabel komen, want anders dan floept ie weer uit. Dus ik ga een nieuwe kabel halen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
elgringo schreef op 07 november 2004 @ 09:13:
Ik heb 2 benq fp783 een op dvi-d en andere op 15-pins sub-d, maar met beide schermen heb ik nergens last van. Ook met games heb ik niets te klagen?

Gewoon een bakke monitor
Brakke of goede monitor?
Pagina: 1