Internetverbinding valt weg na tussenkomst router

Pagina: 1
Acties:

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Na problemen met een E-tech wireless router heb ik nu een Sitecom wireless router WL114.

Ik heb nu een probleem met de verbinding van de WAN. Als modem gebruik ik een Speedtouch Pro (home getweakt) en op de router is een statisch ip ingevoerd (10.0.0.150..etc) en het modem alles laten forwarden aan de router (defserver addr=192.168.x.x) Zonder tweak had ik er ook al last van.

Bij gebruik van p2p programma of bij downloaden valt de verbinding soms voor korte tijd weg. Ik denk dat het de verbinding tussen router en modem betreft waardoor de download blijft hangen, maar zeker weet ik het niet.

Onder andere had dit probleem ook bij de E-Tech router. Ik heb MTU waarden veranderd maar dit hielp niet. Ligt het soms aan het modem?

• IronFist
[update] Als ik naar het modem ga via http://10.0.0.138 dan lijkt niet alles van het modem door te komen. Zie Afbeeding. Dit heb ik als ik het modem direct aansluit niet. Dit zou toch moeten 'bewijzen' dat het aan de router ligt en niet aan het modem?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

IronFist schreef op 28 oktober 2004 @ 17:03:
(10.0.0.150..etc) en het modem alles laten forwarden aan de router (defserver addr=192.168.x.x) Zonder tweak had ik er ook al last van.
Je moet je default server dan je statische adres vanje router geven, 10.0.0.150, maar dat is NIET je probleem. (maar daar was je later tegenaan gelopen).

Ik zou toch de kabel eens vervangen door een andere tussen je modem & AP.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• IronFist
Toen ik alle kabels had vervangen dacht ik dat het probleem verholpen was. Toen ben ik die defserver gaan veranderen (en werkte FTP en p2p wel _/-\o_ ) Toen nogmaals maar wat gaan downloaden, en hij valt prompt weer uit. Hij valt ook uit als ik vaak achter elkaar de pagina van het modem ga laden..Dus toch een modem probleem?

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Gebruik je tussen je modem en router de meegeleverde cat5 kabel van je Speedtouch modem?

• IronFist
Ik heb zo onderhand alle mogelijke kabels gebruikt. Heb er nu een Cat 5e kabel tusen zitten, maakt nog niks uit. Zoals ik zei leek hij het even goed te doen met de originele speedtouchkabel ertussen. Maar toen viel ie dus opeens weer weg... :'(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

p2p: je bent toch niet tegen de xp sp2 tcp/ip limiet aangelopen.

Kijk onder file-> run ->eventvwr

onder system staat daar een (gele) log regel met "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." ?

Met name na het starten van een flinke torrent heb ik daar last van (voordat ik het gepatcht had). Als je die hebt haal dat maar eens door google/search door.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• IronFist
Nee, er staat behoorlijk wat bij system maar die fout komt er niet voor

• IronFist
Even een schop, omdat t wel een beetje haast heeft (i.v.m ruilen)

Dit is wat ik heb geprobeerd:
-Firmware router & Speedtouch ge-update
-allerlei kabels tussen WAN en router geprobeerd
-Speedtouch op DHCP_Spoof, PPP en PPTP (SIP_Spoof werkt niet goed)
-Firewalls, virussen, gecontroleerd
-Alle instellingen in router nagegaan

• IronFist
Update:
De internetverbinding valt nu ook weg zonder router. (wel veel minder snel)

Ik heb het nog alleen gemerkt bij gebruik van dc++, hij valt dan na 2-5 uur weg, hubs disconnecten ook dan. Ligt dit toch aan dc++, xp sp2 (onlangs geinstalleerd) of is het modem kaduuk? :?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:58
IronFist schreef op 05 november 2004 @ 13:06:
Update:
De internetverbinding valt nu ook weg zonder router. (wel veel minder snel)

Ik heb het nog alleen gemerkt bij gebruik van dc++, hij valt dan na 2-5 uur weg, hubs disconnecten ook dan. Ligt dit toch aan dc++, xp sp2 (onlangs geinstalleerd) of is het modem kaduuk? :?
Had iets soortgelijks met E Mule en een Sweex lankaartje met Realtek 81x/8139 chipset.
Pagina: 1