Toon posts:

Webserver op PC toegankelijk op MAC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer.
Voor een intern project binnen mijn stagebedrijf wil ik een interne webapplicatie opzetten voor projectregistratie. Dit wil ik graag maken in ASP op een extra server die ik hiervoor heb (momenteel werkend proberen te krijgen op mijn werkprogramma's)
Nou snap ik echt weinig van Mac en ik krijg het daarom niet voor elkaar om via de mac mijn asp pagina te openen.

Wat moet ik precies instellen op mijn computer. Op de lokale computer kan ik mijn asp pagina's wel bekijken door het lokale ip adres in te voeren of de computernaam. Dit werkt helaas niet op de mac. De computernaam is Nightmare.
Hoe kan je specifiek op de mac aangeven dat je naar een internet webpagina wilt die op ee pc IIS draait?

Waarschijnlijk is de gedachte om uit te gaan dat binnen een normaal windowsnetwerk hee makkelijk is om naar de andere computer te pointen helemaal verkeerd.
Wie kan mij helpen. Ik heb naast mij zowel een PC en een Mac staan.
Op de PC gebruik ik wel PCmaclan en heb ook een verbinding naar de fileserver (ook MAC) Daarnaast heb ik ook uiteraard een internetverbinding (via de server denk ik)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit heeft volgens mij niks met Macs te maken, maar gewoon met je netwerk :) Heb je al eens http://ip.van.je.server/ geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
De webserver is niet DE server. Dus dan moet ik toch het ip gebruiken dat windows heeft toegekend (192.168.1.181)
Ik snap dat ip adres van buiten het netwerk niet te benaderen is, maar toch wel binnen het netwerk?
Ik weet niet of de Mac nou op internet gaat zoeken naar dit ip of eerst intern?

Ik heb trouwens ook dns servers ingesteld op mijn server terwijl deze via een router naar het internet gaat.

Http://192.168.1.181 werk wel op mijn pc maar niet op de Mac

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 17:10 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de mac wel op hetzelfde netwerk aangesloten? Zelfde ip range?

Verwijderd

Topicstarter
Hoo,

Ik heb de oplossing.
Mijn firewall stond aan (windows firewall) ;)
Oeps |:(

Verwijderd

"werkt niet" ?

Krijg je een 404? Doe niet zo vaag wat dat betreft? Kun je dat IP-adres pingen?

Edit: OK :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 17:17 ]

Pagina: 1