Toon posts:

Windows 98 naar 98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik windows 98 en nu wil ik een Archos Gmini 400 mp3 speler kopen maar daarvoor heb je minimaal 98SE nodig. Kan ik mijn windows 98 op de één of andere manier updaten naar SE zonder alles te verliezen of moet ik toch formateren en alles opnieuw instaleren?
Voor de mensen die gelijk roepen; instaleer dan gelijk XP! XP werkt niet goed met mijn oude computer heb ik laatst ondervonden.

Alvast bedankt,

Chris.

Verwijderd

Upgraden van 98 naar 98SE verloopt vlekkeloos.
Je zult wél moeten zorgen voor een upgrade-CD en géén OEM-versie ;)

offtopic:
Welkom@GoT
Groetjes zijn hier niet nodig

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Jawel, dit kan prima. Je zult alleen ergens een Win98SE Update cdrom vandaan moeten halen. Met de volledige versie van Win98SE kun je een Win98 install namelijk niet updaten, zo heb ik ondervonden.

edit:

En wie is er weer spuit 11.....

[ Voor 12% gewijzigd door ACID-dude op 28-10-2004 16:58 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Kan je de SE updates niet via Windowsupdate binnenhalen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken of ik ergens zo`n update cdtje kan scoren, dat zou wel heel mooi zijn iig! Ik weet niet of ik SE binnen kan halen met de windows update. Iemand doe dit wel weet toevallig? dat zou helemaal makkelijk zijn natuurlijk :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:06:
Ik zal kijken of ik ergens zo`n update cdtje kan scoren, dat zou wel heel mooi zijn iig! Ik weet niet of ik SE binnen kan halen met de windows update. Iemand doe dit wel weet toevallig? dat zou helemaal makkelijk zijn natuurlijk :)
Nee dit is geen gratis update, deze moet je kopen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je een Win98SE OEM CD hebt, werkt de WIN.COM verwijderen truuk dan niet? En dan gewoon over de bestaande Win98 installatie heen installeren...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Wie weet werkt die mp3 speler ook als je gewoon die onofficiele Win98 Service Pack erop zet. Ik las laatst dat die zowel op 98 als 98SE werkt, dus probeer dat eens :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:06:
Veel windowsupdates lossen problemen op, maar het vervangt niet je volledige OS, enkel de beveiligingslekken ed.
In Windows 98SE zit bijvoorbeeld een beter NTserver-client, die je niet via updates krijgt.

Ook als je geupgrade hebt zul je via windowsupdate nog een heleboel patches krijgen.

Verwijderd

ja windows update krijg je nog niet de SE versie :*) :*) kon ik maar gelijk winXP Pro naar Win2k3 Standard Edition zette via Winupdate :*) :*) zou wel makelijk zijn. maar goed zo iets zou Micro$oft Microsoft nooit doen die wil alleen maar geld ontvangen. (Die Bill Gates pffff luie miljoenair)

Modbreak:Laat dat flamen naar Microsoft maar weg ;)

[ Voor 12% gewijzigd door elevator op 29-10-2004 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:45:
ja windows update krijg je nog niet de SE versie :*) :*) kon ik maar gelijk winXP Pro naar Win2k3 Standard Edition zette via Winupdate :*) :*) zou wel makelijk zijn. maar goed zo iets zou Micro$oft Microsoft nooit doen die wil alleen maar geld ontvangen. (Die Bill Gates pffff luie miljoenair)

Modbreak:Laat dat flamen naar Microsoft maar weg ;)
waarom????????? maakt toch niet uit???? hoor nader

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:56:
[...]

waarom????????? maakt toch niet uit???? hoor nader
Het staat letterlijk in de FAQ: Windows Operating Systems - Policy
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als je Windows 98SE gaat installeren is het interessant om meteen even ook dit topic te bekijken. Heb ik laatst op een oude PC ook gebruikt en works like a charm :)
Unofficial Windows 98 SE Service Pack 1.6.2 NL is uit!

Verwijderd

Ben er al over op de hoogte gebracht via email ;) en is duidelijk
Pagina: 1