Toon posts:

Probleem met Processor of voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb een probleem ,het zit zo:

Vorige week heb ik de processor en moederbord van mijn pc
vervangen eerst had ik een 1250 mhz amd athlon processor, en een amd moederboard van ecs, ik heb de processor en mobo vervangen door een pentium 2,6 ghz processor en een gigabyte moederbord maar ik heb nu het probleem dat mijn pc op willekeurige momenten tijdens het installeren van xp vastloopt, 1 keer is het gelukt zonder vastlopen xp te installeren ,maar hij bleef daarna hangen in winxp. Ik heb een stilstaand beeld en kan nix meer doen, ik heb al een andere mobo geprobeerd een asus p4pe namelijk en ook ander geheugen maar het probleem bleef :'( , ik heb een 300 watt voeding er is me wel verteld dat 300 te weinig kan zijn maar zonder dat cker te weten is het zonde om ervoor een nieuwe aan te schaffen ;)

alvast bedankt voor de reply's :)

vr groeten Hans Allis

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een PSU heb je dan? 300 watt zegt natuurlijk niets. Is het een wokkietokkietm of een deugdelijk model?
Dat kan nogal een verschil maken. Leen gewoon even ergens een voeding of trek wat overbodige devices uit je bakkie en test het dan.

Verwijderd

Topicstarter
het is een cheaparino ala goedkopa model gratis by de mycom pc's geval, ik heb gister een goldseries 400 watt qtec gekocht maar het blijft soms nog 'bevriezen'

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:51:
het is een cheaparino ala goedkopa model gratis by de mycom pc's geval, ik heb gister een goldseries 400 watt qtec gekocht maar het blijft soms nog 'bevriezen'
no offence maar qtec is ook een kut el cheapo merk :P

vertel trouwens ook even de rest van je specs...

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 29-10-2004 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohw i c okey mn specs zijn:

2x256mb corsair
40 gig seagate
gigabyte p4 titan 533 ga-8IE mobo
Pentium 4 2,6 ghz
qtec 400w voeding
52x cdrom speler
3 casefans en harde schijfcooler
gforce mx4000 videokaart 128mb
:)

• breinonline
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je een goede 300W voeding had is die Qtec maar net iets zwaarder. Draai eens memtest en zoals Terw_Dan zegt: haal alle overbodige dingen eens uit de computer en probeer dan de boel werkend te krijgen. Zie vooral dit draadje maar eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Die voedingen in de mycom pc's vallen nog best mee (even er van uigaand dat je een Mycom H600M kast hebt), zijn gewoon aopen voedingen en dat zijn gewoon goede voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
yah idd aopen voeding is het,
ben bezig met alle aand8spunten te behandelen
van de faq ;)

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Het spijt me dat ik geheel off-topic reageer, maar ik kan niks zinnigs bijdragen en Vilows mailadres is niet zichtbaar in zijn profiel, terwijl ik hem toch graag wat wil vragen :D

@Vilow:
Wat grappig dat we dezelfde naam hebben. Mijn pa is nogal geïnteresseerd in de hoe de familie Allis in elkaar steekt, dus ik zou graag eens wat van je willen weten / info uitwisselen. Mail me eens, als je wilt. Ben te bereiken op hans [at] llis punt nl :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 13:32:
yah idd aopen voeding is het,
ben bezig met alle aand8spunten te behandelen
van de faq ;)
Tja een Aopen 300 Watt is echt stukken beter dan een Q-tec 400 watt.
Dus ik zou de rest van je systeem ook even doorlopen of anders beide voedingen even doormeten met een multimeter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook andere processor gebruikt maar het probleem blijft :( ,
is er een kans dat het gewoon aan het moederbord kan liggen? :/
ik heb nog nooit gehoord dat het daaraan zou kunnen liggen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

heb je memtest al gedraaid? het zou kunnen zijn dat dat geheugen niet goed werkt met je mobo.

Al het overbodige losgetrokken heb je al geprobeerd?
Dus alleen HDD, cd-rom 1 reepje geheugen en videokaart aansluiten op je mobo. De rest niet.

je kan ook als je daar de beschikking over hebt, totaal ander geheugen proberen.

En tja, het kan ook aan je mobo liggen..

4 polige voedingsaansluiting op je mobo die je eerst niet had en nu wel... Daar aan gedacht? (of vergis ik me nou zo erg...)

[ Voor 15% gewijzigd door Hann1BaL op 09-11-2004 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen mn netwerkkaart erbij ziiten ik zal zonder proberen en met een ander geheugen (corsair) :)
ik weet niet wat er mis kan zijn met de p4 aansluiting |:(
Pagina: 1