Toon posts:

[XP] Installatie faalt (setupdd.sys)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na jarenlang op Windows 98SE gezeten te hebben ben ik nu eens van plan over te stappen op XP. Ik heb een CD gekocht met Windows XP Pro. Nu stop ik de CD erin, dan kan je vanuit Windows updaten. Ik doe dat, de PC moet opnieuw opstarten, krijg ik een BSOD met de melding:

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het volgende bestand: setupdd.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag dan de leverancier dan of er nieuwe windows-updats zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel de BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilge modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x0000050 (een-hele-lange-code)

*** setupdd.sys - adress f77f8fcb base at enz enz, datestamp 3d6dd67f"

Ik probeer het dus nogmaals, krijg dezelfde error. Oke, dit werkt dus duidelijk niet, ik probeer nu de CD bij het opstarten te gebruiken. De CD wordt gepakt, bestanden worden geladen... zelfde error.

Later wordt nog verwezen om scandisk te gebruiken, maar ik besluit de schijf te formatteren om met een schone lij te werk te gaan. Krijg ik nu verdomme weer dezelfde error!!!

Paar dingen wat men (waarschijnlijk) moet weten:
• Er staan 2 partities op, C en D (D zit vol belangrijke gegevens)
• Schijven zijn FAT32, neem aan dat windows dit moet kunnen wijzigen
• Processor: Intel Pentium 4 3,4 Ghz
• Moederbord: Asus P4P800

WIE KAN MIJ HELPEN!! ik zit ffies met mijn handen in het haar :).. alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets wat ik er bij ben vergeten te melden,

Hij geeft geen enkele partitie aan bij de installatie. Ik heb een groot leeg vlak dan met een melding "Geen partities".

Verwijderd

En we praten niet over SATA schijfskes ?

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Oeps, in dat geval lijkt het er op dat er iets mis is met de FAT en dat je nu ook je D schijf naar de knoppen hebt geholpen. Ik zou de schijf maar snel in een andere PC hangen om te kijken of er nog wat te redden valt.

Tenzij het een schijf is die onder RAID staat, want dan heb je een extra RAID driver nodig die je bij de installatie met F6 kunt laden vanaf een diskette.

[ Voor 27% gewijzigd door elinsen op 28-10-2004 16:34 ]

E.P.M. Linsen

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
De melding "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" wijst 3 van de 4 keer op brak of kapot geheugen. Probeer het eens met een andere geheugenmodule en voer dan de setup opnieuw uit.

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Ediit : nm

[ Voor 95% gewijzigd door Ecto2002 op 28-10-2004 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heeft Windows 98 SE er nog op gezet, ik heb de C en D schijf netjes kunnen benaderen, alle bestanden zien er ook nog redelijk uit. Geheugen lijkt mij om heel eerlijk te zijn ook sterk.

Verwijderd

Topicstarter
Hardeschijf is trouwens een Western Digital 80 gig... 10 maanden oud

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55
Daarvoor bestaat de edit knop natuurlijk :). Kan je nog wel gewoon in windows 98se komen? als dat zo is denk ik dat de cd gewoon corrupt is. De bestanden voor schijfherkenning (en dus ook voor de install) lijken me dan kapot. Ik zou teruggaan naar de winkel en een andere cd proberen te krijgen.

Edit: ik lees net dat je wel in windows kan komen, ik denk dat je xp cd dan gewoon corrupt is ;(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb XP home net ook geprobeerd.. zelfde probleem, deze heb ik geleend van een maat...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zou toch maar eens je geheugen proberen te vervangen, het lijkt misschien sterk dat dit het is maar ik kan uit eigen ervaring spreken dat het zeker wel eens zou kunnen

heb namelijk precies die foutmelding gehad en met nieuw geheugen was het opgelost, dus als je nog ergens een reepje hebt liggen probeer die dan eens

of download even memtest86 en draai die eens, http://www.memtest86.com/

Verwijderd

Als je Windows XP wil installeren, doe je dat door te booten van de CD en een clean install te doen en niet upgraden vanuit Windows 98.
Je neemt veel teveel 16-bits rommel mee, wat tot onstabiliteit leidt.

Wat cemackor zegt over de foutmelding klopt grotendeels.
Het kan aan kapot geheugen liggen, maar ook aan de manier waarop het geheugen wordt aangesproken, zie hier

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 18:58
Ik pas even je topic titel aan, zodat het os + foutmelding erin staat. Wil je hier in het vervolg zelf aan denken? Heb je ook al de bdos guide doorgelezen Windows XP en 2000 BSOD guide ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu die memtest... tot zover maak ik daaruit op dat daar geen errors in zitten. Buiten dat, ik neem aan dat Windows 98 ook niet te installeren is wanneer het geheugen niet correct is, of heb ik dit fout?

Het is gewoon heel raar dat bij de installatie geen enkele partitie te zien is, terwijl als ik mijn schijf aan een andere PC hang wel alles toegankelijk is. Ik kan netjes een map aanmaken en verwijderen, alle bestanden openen en bewerken.

Wel raar vind ik dat in de BIOS de WCD80 niet weegegeven wordt. Momenteel staat de HDD op Cable Select en heb ik em aan het eerste deel van de IDE kabel gehangen. Bij het opstarten geeft hij em wel aan onder "Secondary Slave".

Ik begrijp echt niet wat fout gaat :(....

Verwijderd

Dit wijst niet altijd op brak geheugen, daar worden te snel problemen op afgeschoven merk ik. Maak je installatie schijf eens helemaal leeg, nieuwe primaire dos partitie aanmaken (eventueel met fdisk) en netjes (ntfs) formatteren.. Als je er nog een OS op hebt, probeer dan eerst eens een chkdsk/f (schijfcontrole met de optie ''fix''), wilt ook nog wel eens eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:11:
Dit wijst niet altijd op brak geheugen, daar worden te snel problemen op afgeschoven merk ik. Maak je installatie schijf eens helemaal leeg, nieuwe primaire dos partitie aanmaken (eventueel met fdisk) en netjes (ntfs) formatteren.. Als je er nog een OS op hebt, probeer dan eerst eens een chkdsk/f (schijfcontrole met de optie ''fix''), wilt ook nog wel eens eens helpen.
Ja, maar ik zit met 36 gig aan data op de D partitie die ik wil behouden. Ik heb een DVD brander, maar dan ben ik nog uren langer bezig ook. Ik zal dit ontgetwijfeld proberen.. maar dan moet ik weer Windows 98 erop zetten om te branden :/.

Het is allemaal vervelend, de Memtest is nog niet klaar, deze even afwachten... daarna zal ik eens met fdisk gaan kloten, anders wordt het toch echt KAPOT TRAPPEN! :(.. ofzo :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:15:
[...]

Ja, maar ik zit met 36 gig aan data op de D partitie die ik wil behouden. Ik heb een DVD brander, maar dan ben ik nog uren langer bezig ook. Ik zal dit ontgetwijfeld proberen.. maar dan moet ik weer Windows 98 erop zetten om te branden :/.

Het is allemaal vervelend, de Memtest is nog niet klaar, deze even afwachten... daarna zal ik eens met fdisk gaan kloten, anders wordt het toch echt KAPOT TRAPPEN! :(.. ofzo :/
Stop met die memtest, dat is het waarschijnlijk niet. Maak dan naast die partitie met data een nieuwe primaire partitie aan en gooi je huidige systeem partitie in de sloot, of brand alles even op dvd, wat maakt het uit. 98 installeren is ook niet zo'n opgave :), het is wel de netste oplossing. Je hebt al je data op dvd als backup en je kunt met een schone lei beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest wijst zojuist uit dat de L2 cache stuk is..... hij blijft op 13% hangen... :/

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:11:
Dit wijst niet altijd op brak geheugen, daar worden te snel problemen op afgeschoven merk ik.
En heel vaak ook terecht mijns inziens. Het komt echt heel vaak voor dat mensen die tijdenlang zonder problemen 98 hebben gedraaid XP willen installeren en ineens tegen problemen aanlopen omdat XP meer eisen aan het geheugen stelt.
Zie de BSOD-FAQ, kopje PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.
Meestal onstaan de problemen bij het inladen van een stukje software in het geheugen. In dit geval blijkbaar setupdd.sys.

Memtest kan heel erg lang duren, een andere goede methode om te testen of het aan je geheugen ligt is (indien je meer stripjes hebt) een van de stripjes te verwijderen en te testen. Geen problemen -> andere stripje waarschijnlijk kapot. Wel problemen -> andere stripje proberen. Nog steeds problemen -> waarschijnlijk je geheugen gewoon goed (of toevallig beiden kapot).

edit:
OK, nm. Cache kapot geeft idd problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Compubiter op 30-10-2004 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
OKE!! de kapotte geheugendimm is uit mijn systeem verwijderd, ik stuit gelijk op deze error!!! :o

"Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikan geleverd giagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten"

Klinkt raar, maar ik ben blij met deze error.. is weer eens wat anders dan een BSOD.. ik ga mijn HDD eens op Master zetten i.p.v. Cable Select... kijken wat dat te weeg brengt.

Mocht iemand dit probleem eerder gezien hebben en een oplossing hebben, DIE ZIJN WELKOM!! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HDD op Master gezet.. maar geen resultaat :(.. blijf dezelfde error krijgen..

HEEEEEELP! (In DOS kan ik alle bestanden nog zien en toegang krijgen tot de HDD.. waarom Windows XP nou weer niet?!?!)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:39:
OKE!! de kapotte geheugendimm is uit mijn systeem verwijderd, ik stuit gelijk op deze error!!! :o
Level 2 cache zit op je processor: L2 Cache. Hoe krijg jij het voor elkaar om de kapotte DIM er uit te halen dan? Je processor is kapot, niet je geheugendims.

Inderdaad een aparte error, maar voordat ik ga uitzoeken wat het zou kunnen zijn, heb je zelf al geprobeerd te zoeken? Zie onder andere de Forumfaq's en policies ;). Google en GoT-search zijn meestal een goed begin :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn hele HDD geformatteerd en 1 logisch station aangemaakt, ik blijf de error krijgen... ik word hier zo langzamerhand moe van, ik ben niets opgeschoten :'(...

Wat kan ik het beste doen vanaf dit punt?? moet ik mijn hele schijf kapot gooien tegen de muur?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een andere HDD gekoppeld aan het apparaat.. zelfde error.. het is dus duidelijk een BIOS instelling die niet goed staat.... :/... wie kan me helpen

Verwijderd

Heb je de post van "Compubiter" eigenlijk wel gelezen? L2 cache stuk?
Pagina: 1