Toon posts:

[ervaringen] Printer toner in de kleren, hoe verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zojuist een toner aan het verwisselen in een fax apparaat, dat ging alleen niet helemaal zoals het had moeten gaan. Ik kreeg namelijk een lading toner op mijn kleren :(

Ik heb net geprobeerd om met een compressed air busje alias 'duster' de toner eruit te blazen. Dit gaat op zich wel goed, het grootste gedeelte gaat hiermee weg, alleen blijft er nog heel ietse restant achter.
Het lijkt mij dat ik nu geen kook wasje moet gaan draaien, maar wat dan wel?

Wat is nu de beste manier om dit eruit te krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik zou nog eens proberen met een stofzuiger het overige op te zuigen. En wellicht daarna even in de was gooien.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 21:53

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:25:
Ik zou nog eens proberen met een stofzuiger het overige op te zuigen. En wellicht daarna even in de was gooien.
NIET in de was gooien! Als je warm water gebruikt krijg je het er helemáál niet meer uit. Stofzuiger/borstelen voor zover mogelijk, restant met koud water verwijderen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zostraks thuis ben, dan zal ik de stofzuiger er op los laten.
Ik hoop dat dit werkt, want het is echt een smerig spul zeg.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41

rik

Gewoon eraf kloppen, en een wasje draaien. Heb ik ook gedaan zonder problemen (toner viel boven mn hoofd uit elkaar :D)

Verwijderd

Jiffy schreef op 28 oktober 2004 @ 16:28:
[...]

NIET in de was gooien! Als je warm water gebruikt krijg je het er helemáál niet meer uit. Stofzuiger/borstelen voor zover mogelijk, restant met koud water verwijderen.
Het zal toch een keer in de was moeten? :+

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:06:
[...]

Het zal toch een keer in de was moeten? :+
Dat wel, maar niet in de warme was.
Toner reageert op warmte.
Door warm water zal de toner vaster in de kleding komen te zitten.
Dus afborstelen/stofzuiger (let op toner kan een stofzuiger slopen, het is nogal fijn).
Als je het wast doe het dan met een zo koud mogelijke stand.

[knip/plak]
Toner can stain clothing. Hot water or heat (such as heat from a clothes dryer) can cause toner to melt and permanently fuse to clothing.

Clothing is best cleaned by removing as much toner as possible with a dry tissue, and then washing with cold water. Air-dry the clothing.
gevonden op:
http://h20000.www2.hp.com...nt.jsp?objectID=c00005173
Pagina: 1