Toon posts:

Problemen met branden DVD-R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen ik zit met het volgende probleem.

Gisteren heb ik lege dvd's gekocht. Nu heb ik een aantal films op mijn pc staan die ik op die dvd's wil zetten. Die films heb ik ook geconvert naar dvd formaat en ik kan ze dan ook gewoon branden met Nero. Probleem is echter dat ik em dan niet kan afspelen op mijn stand alone dvd speler of op mijn computer.

Nu dacht ik zelf dat dit kwam door het volgende, mijn dvd fikker (Toshiba SD-r5002) kan hoogstens branden met een snelheid van 2x terwijl de dvd's die ik heb een snelheid hebben van 4x. Ik dacht eerst dat ik die gewoon kon branden maar sinds ze niet goed afspelen weet ik het niet zkr.

Het ligt trouwens ook niet aan de film zelf die ik heb geconvert. Ik heb een dvd-rw met een speed van 2x waar het wel op lukte en dus ook gewoon werkte in me dvd player.

Nu heb ik ook ergens gelezen dat het wel zou werken als ik de dvd op een snelheid van 1x brand, kan iemand dit bevestigen?

Ik wil niet nog meer dvd's verneuken
dus ik hoop dat er iemand weet hoe ik mijn dvd's goed kan branden zodat ik ze gewoon kan afspelen op mijn pc en op mijn stand alone dvd speler

BVD

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Als ik jou verhaal lees dan komen bij mij de volgende dingen naar boven.
- Met welke software converteer jij je dvd's?
- Kan je wel gekopieerde dvd's die anderen hebben gemaakt afspelen?

Een dvd langzamer branden is nooit een probleem :)
Dat komt alleen maar ten goede aan de kwaliteit.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 28-10-2004 16:16 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 14:13

Nik

Ohja, pas op, klein tipje hoor, als je ergens ziet staan: DVD+RW, dan is dit dus geen DVD RW! RW wordt gebruikt om aan te duiden dat het een plus DVD is... :| vaaghe? Vond het zelf ook al gaar :\

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op 28 oktober 2004 @ 16:15:
Als ik jou verhaal lees dan komen bij mij de volgende dingen naar boven.
- Met welke software converteer jij je dvd's?
- Kan je wel gekopieerde dvd's die anderen hebben gemaakt afspelen?

Een dvd langzamer branden is nooit een probleem :)
Dat komt alleen maar ten goede aan de kwaliteit.
ik gebruik winavi om films naar dvd te converten en Nero om te branden
en ja ik kan gekopieerde dvd's van andere mensen afspelen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 16:35 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:11

Soggy

vroemmmm

Zet je de DVD-bestanden wel in de juiste directory op de DVD? Je hebt een audio_ts en een video_ts map, de .vob files e.d. moeten allemaal in de video_ts map worden gezet.

If it works, tweak it

Verwijderd

Topicstarter
Soggy schreef op 28 oktober 2004 @ 16:38:
Zet je de DVD-bestanden wel in de juiste directory op de DVD? Je hebt een audio_ts en een video_ts map, de .vob files e.d. moeten allemaal in de video_ts map worden gezet.
ja dat doe ik ook goed. Zoals in de ts staat, heb ik het ook op een dvd-rw geprobeert (de zelfde film) en toen kon ik em wel afspelen :s

maar als ik me gewone dvd-r (speed 4x) dan wil ie em niet afspelen en wordt ie ook door de computer niet meer gezien

Verwijderd

Alle andere informatie wegdenkend kom je dus op het probleem uit: 'op 2X gebrande DVD-R (of +R, dat wordt me niet helemaal duidelijk, maar ik ga uit van -R) schijfjes worden niet door mijn huiskamer-DVD en computer-DVD gelezen, maar op 2X gebrande RW-schijfjes wel'.

Dat duidt dan toch echt op media incompatibiliteit. Heb je nu een heel stel DVD-R schijfjes van eenzelfde soort verprutst of heb je al meerdere merken geprobeerd? Wat gebeurt er als je ze op 1X brandt?

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 15:20
Ik heb hetzelfde probleem:

Dvd'tje fikken (avi file geconverteerd met VSO)
in comp doet ie het prima
In mijn stand alone af en toe met haperen
in mijn pa's dvd recorder (Stand alone) doet ie helemaal niets...

ra ra

Verwijderd

juiste codecs gebruikt die je dvd speler kent had ik ook bij mij op mijn divx speler werkte perfect bij mijn vriendin dvd speler werkte voor geen meter

Verwijderd

ik heb dat probleem ook gehad bij mijn was de oplossing om als je nero opstart
ik voor DVD-rom (UDF) moet kiezen en vervolgens onder het tapje UDF het vinkje voor
DVD-video compatibiliteitsmodus forceren moest aanvinken als je dan je dvd die je wilt branden in je brand venster plaatst krijg je een melding van (iets wat ik niet meer weet want ik heb daar het vinkje aangeklikt om mijn niet meer te waarschuwen met die melding) .
vervolgens brand je de dvd en bij mijn speelde hij altijd af
en speelde hij ook de dvd's af in mijn ps2 ( wat hij als ik dat vinkje niet aanvink ook niet deed)

• Xypzo.
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:45:
ik heb dat probleem ook gehad bij mijn was de oplossing om als je nero opstart
ik voor DVD-rom (UDF) moet kiezen en vervolgens onder het tapje UDF het vinkje voor
DVD-video compatibiliteitsmodus forceren moest aanvinken als je dan je dvd die je wilt branden in je brand venster plaatst krijg je een melding van (iets wat ik niet meer weet want ik heb daar het vinkje aangeklikt om mijn niet meer te waarschuwen met die melding) .
vervolgens brand je de dvd en bij mijn speelde hij altijd af
en speelde hij ook de dvd's af in mijn ps2 ( wat hij als ik dat vinkje niet aanvink ook niet deed)
Oke, en nu met leestekens???

En waar kan ik dat UDF tabje vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Xypzo. op 16-12-2004 18:57 ]

Verwijderd

Oke, en nu met leestekens???

En waar kan ik dat UDF tabje vinden?

Ok dan,maar dan moet ik er wel extra over na denken :).
Dat tabje vind je als je in Nero burning rom opent (en niet Nero start smart),en vervolgens links in je nieuwe compilatie venster DVD-rom(UDF) aanklikt bovenin naast info en multisessie.

• Xypzo.
Hmm, ik zie wel het keuzemenutje CD of DVD, maar ik zie echt nergens iets over UDF

Ben ik nou gek?

Verwijderd

proller schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 16:16:
Ohja, pas op, klein tipje hoor, als je ergens ziet staan: DVD+RW, dan is dit dus geen DVD RW! RW wordt gebruikt om aan te duiden dat het een plus DVD is... :| vaaghe? Vond het zelf ook al gaar :\
Waar haal je die wijsheid vandaan als ik vragen mag ?

Je hebt wel degelijk + en - RW. RW zelf zegt verder enkel dat het een rewriteable is, niet of het een + of - is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:11:

Je hebt wel degelijk + en - RW. RW zelf zegt verder enkel dat het een rewriteable is, niet of het een + of - is.
ik heb hier dvd liggen met dvdr+ en daarboven in het groot RW. ik denk dat hij hierop doelt, dat het dus geen rewritable is terwijl er toch echt duidelijk RW staat. wat die RW dan wel betekent al sla je me dood. ik heb dit toevallig paar dagen geleden al gevraagd in 1 van de NEC topicjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:15:
[...]

ik heb hier dvd liggen met dvdr+ en daarboven in het groot RW. ik denk dat hij hierop doelt, dat het dus geen rewritable is terwijl er toch echt duidelijk RW staat. wat die RW dan wel betekent al sla je me dood. ik heb dit toevallig paar dagen geleden al gevraagd in 1 van de NEC topicjes
Vreemd... nog nooit gezien. Goed dat ik het weet dat ik ook daar op moet letten als ik nog eens wat lege dvd's koop.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Xypzo. schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:18:
Hmm, ik zie wel het keuzemenutje CD of DVD, maar ik zie echt nergens iets over UDF

Ben ik nou gek?
Ik denk eerder dat je gewoon meteen opgeeft in plaats van even doorzoekt:
Afbeeldingslocatie: http://img54.exs.cx/img54/6272/clipboard015kc.png
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:11:
[...]

Hij doelt hier op:
Afbeeldingslocatie: http://img54.exs.cx/img54/87/pluslogo1ok.gif
Het logo van de DVD+RW alliantie is altijd de witte 'RW' in het zwarte vierkant, daaronder staat wat het werkelijk is (DVD+R, DVD+RW, DVD+R DL), echter veel mensen kijken alleen naar die grote letters RW in het vierkant en denken dat het een rewritable is.

Verwijderd

hmmm...

veel ervaring heb ik er niet mee, maar als ik me goed herinner (ben er ooit eens mee bezig geweest) is het zo dat sommige stand-alone DVD spelers makkelijker een DVD RW kunnen lezen dan een DVD R
daar zou wel eens de oplossing van je probleem kunnen liggen

• Xypzo.
aha, dat is de bedoeling!

thnx! Gewoon video_ts mapje erin flikkeren en branden maar neem ik aan. Valt te proberen! ;)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Xypzo. schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:49:
aha, dat is de bedoeling!

thnx! Gewoon video_ts mapje erin flikkeren en branden maar neem ik aan. Valt te proberen! ;)
Je kan ook gewoon voor DVD Video kiezen, dan maakt Nero zelf als netjes AUDIO_TS en VIDEO_TS mapjes aan.
Pagina: 1