Toon posts:

[RIS] Netwerkinstallatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Momenteel ben ik ben bezig met een project om een microsoft Remote installation Service op te zetten onder windows 2003 server. Via deze server is het de bedoeling XP installaties te gaan verspreiden op zo'n 100-150 pc's. De server is goed geinstalleerd en draait zonder problemen. Ook de RIS service werkt ok.

Nu komt het probleem:
Een 60-tal van de pc's zijn thin-clients van termtek(http://www.termtek.com.tw/product_tk3350xp.html).
Als ik de installatie van XP op deze pcs via RIS wil starten, loopt de pc vast direct nadat de eerste bestanden gekopieerd zijn. Na een tijdje krijg ik een blauw scherm (BSOD) foutmelding dat een kernelthread is beeindigd die een mutex zou hebben gehad... |:(

Wat wel wil:
Win2k of W2k server installeren via RIS op de termtek.
WinXP installeren via RIS op 'normale' computers.
Een cdromstaion koppelen aan de termtek en direct XP vanaf cd installeren

Wat niet wil:
Op de al eerder genoemde pctjes xp installeren... 8)7

Nu hoop ik dat er iemand is die soortgelijke problemen heeft gehad en mij verder kan helpen. Ik heb zelf al talloze oplossingen geprobeerd, dus ik hoop net die ene juiste oplossing voorgesteld te krijgen!

Dank alvast!

---------------------
/me vraagt zich af of dit bericht misschien beter op microsoft forum geplaatst had kunnen worden...
---------------------

[edit:]
Noot: Ik heb op de 2003 server alle updates geinstalleerd die beschikbaar zijn en de XP image zowel zonder als met SP1 en 2 geprobeerd.
[/edit:]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 16:12 . Reden: Servicepack-noot toegevoegd ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

kan je op thin clients wel normale XP's gaan installeren? Volgens mij kan dat niet zomaar. Op de site zie ik ook bij de spec's:
Operation System Microsoft Windows XPe SP1;

Gebruik je wel die versie van xp? (XP embedded)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie

Termtek levert inderdaaad de pc's af met xp embedded voorgeinstalleerd. We hebben de pc's kaal gekocht van de importeur in nederland. Dit met het doel om er toendertijd NT4 of Win2k op te installeren. Dit werkt allemaal zonder problemen.

Ik heb een cdromdrive aan het apparaatje geknutseld en toen XP ('normale' editie) via een cdrom geinstalleerd, dat werkte zonder problemen. Dus theoretisch zou het geen problemen moeten opleveren. Maar dat doet het dus wel... |:(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou 's beginnen met het verder analyseren van dat bluescreen.
En heb je voor RIS een image speciaal voor die TermTeks gemaakt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gezoek op internet, kon microsoft mij vertellen dat het bluescreen veroorzaakt zou worden door een foute videokaartdriver:
http://support.microsoft....n-us;319111&Product=winxp
De daaar genoemde fout is exact dat wat er na een tijdje wordt weergegeven.

Iemand ooit eerder van een red screen of death gehoord???
Het is me niet gelukt het probleem op te lossen, het enige resultaat na vervangen van de driver levert mij in plaats van een blauw scherm een Rood scherm op met dezelfde foutmelding :?

Daarnaast is het zo dat er (bij mijn weten) geen Nvidia chipset in het systeem zit.

De image op de RIS server is geen sysprep image maar een cd-image, dit met het doel 1 installatie per OS te hebben op de RIS server, geschikt voor meerdere systemen. Bij mijn weten levert sysprep nl een image op die vergelijkbaar is met een ghost-image en dus geschikt voor 1 soort systeem. Klopt dit?

Help me even:
- Als XP via cd geinstalleerd kan worden op de TermTek, is het toch logisch dat een image van diezelfde cd via het netwerk (RIS) ook moet lukken?
- Helemaal als het verspreiden van XP via RIS op een 'normaal' systeem wel lukt.
- En als laatste, de Termtek pctjes kunnen zonder problemen NT4, win2K of 2Kserver draaien. (Er op geinstalleerd via RIS)

Dus aan de hardware, verbinding en software, kan het bijna niet liggen. Wat blijft er dan nog over...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:23:
De image op de RIS server is geen sysprep image maar een cd-image, dit met het doel 1 installatie per OS te hebben op de RIS server, geschikt voor meerdere systemen. Bij mijn weten levert sysprep nl een image op die vergelijkbaar is met een ghost-image en dus geschikt voor 1 soort systeem. Klopt dit?
Sysprep maakt een 'Ghost-achtige' image zonder computerspecifieke zaken zoals SID, computername, drivers ed. Voor het maken ris-images gebruik je echter Riprep. Riprep werkt identiek aan Sysprep met de uitzondering dat Riprep de image kopieert naar een opgegeven Ris server en het image beschikbaar maakt als extra image.

Ben het helemaal met je eens dat je maar 1 image wilt. Je zou echter kunnen proberen om één van deze pc's met cd te installeren met XP (wat werkt volgens jou). Vervolgens kun je met Riprep hier een Ris-image van maken en wegschrijven naar de Ris-server. Test dan dit image eens... Werkt dit wel, dan weet je in ieder geval of de combinatie pc, XP en Ris werkt...

Werkt dit nog niet, dan kun je je aandacht gaan richten op het toevoegen van de juiste drivers aan de Ris-image. Wat volgens mij niet eens zou hoeven, want cd-installatie lukt wel. Ris en cd-installatie gebruiken dezelfde drivers...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggestie, ik ga er mee bezig. Ik heb het cdromstion alweer verwijderd. Het kost me wel wat tijd deze weer opnieuw te bevestigen...
Ondertussen hoor ik graag andere suggesties! :*)
Pagina: 1