Ik ben al een tijdje aan het proberen om PHP-code in een databaseveld te proppen om deze vervolgens aan te kunnen roepen in een script. Maar het wil niet echt lukken. Of de code wordt letterlijk weergegeven op de pagina of er komt helemaal niets te staan van de code. Na boeken doorgelezen te hebben, php.net doorgewroet te hebben en uiteraard GoT-search gebruikt te hebben heb ik het gevoel dat ik het gewoon over het hoofd gezien heb.
Even een voorbeeld om het te verduidelijken:
In het databaseveld p_code van de tabel tbltest staat: echo "hoi";
Dit haal ik er bijvoorbeeld uit met de standaard code.
Maar nu staat er dus in $code het volgende: echo "hoi";
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de opdrachten in $code allemaal als normale PHP-script afgehandeld worden? Vanzelfsprekend is het de bedoeling dat in $code veel grotere bewerkingen komen te staan, de echo is puur als voorbeeld bedoeld.
Ik ben er al achter dat het natuurlijk niet zomaar via echo en print gaat, eval leverde ook niet het juiste resultaat op.
Even een voorbeeld om het te verduidelijken:
In het databaseveld p_code van de tabel tbltest staat: echo "hoi";
Dit haal ik er bijvoorbeeld uit met de standaard code.
PHP:
1
2
3
4
| $sql = "SELECT p_code FROM tbltest WHERE p_id = 1"; $result = mysql_query("$sql") or die("Connect error:".mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($result); $code = $row['p_code']; |
Maar nu staat er dus in $code het volgende: echo "hoi";
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de opdrachten in $code allemaal als normale PHP-script afgehandeld worden? Vanzelfsprekend is het de bedoeling dat in $code veel grotere bewerkingen komen te staan, de echo is puur als voorbeeld bedoeld.
Ik ben er al achter dat het natuurlijk niet zomaar via echo en print gaat, eval leverde ook niet het juiste resultaat op.
To be determined...