[PHP / HTML] Aparte pagina's bij printen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:50
Hi

Ik ben bezig met een administratie cq servicedesk systeem voor ons bedrijf, In dit systeem word simpel opgelagen wanneer welke klant belt, wat er aan de hand is, de oplossing, etc. Ook word er opgeslagen hoe lang er gebeld is. Deze tijden moeten worden gefactureerd, dus lees ik netjes in een loop per klant alle data uit, maak daar een mooi tabelletje van, dat komt allemaal op 1 pagina te staan, heel overzichtelijk, helemaal geweldig. Maar nu wil de dame van de administratie, dat als ze op Print drukt, dat iedere klant op een apart a4'tje komt.

Een aparte pagina per klant maken is ook geen optie, want dan moet ze 100 keer op print drukken.

Nu is dit geloof ik wel te fixen met css ( page-break-after: ) Maar dat is volgens mij ook niet de meest geweldige oplossing. Nou kan ik wel een mooi pdf-je of word-documentje gaan genereren...

Maar is dat nodig? Want in dat geval zal ik een flink stuk code aan moeten passen.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Je kan voor css aparte stylesheet voor printen meegeven. Als dat niet genoeg is moet je idd een pdf/word document genereren

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

idd stylesheet media = print :) gebruik ik ook voor diverse print functies :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

PHP heeft er niets mee te maken; het heeft te maken met een presenatieprobleem. Je zult dus moeten kijken in de HTML / CSS hoek. Deze vragen horen echter niet thuis in Programming & Webscripting, maar in Webdesign & Graphics.

Aparte Stylesheets weergeven per media is echter ook wel te vinden met Google. Daarom verplaats ik hem niet, maar doe hem dicht :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.