Toon posts:

Notebook loopt vast op WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn besturingssysteem (Windows XP) op mijn notebook herinstalleerde, heb ik last van een tamelijk groot probleem. Typen op de notebook enzo is geen enkel probleem, maar vanaf het moment dat ik een tijdje verbonden ben met mijn netwerk via mijn draadloze netwerkkaart (Belkin Wireless Notebook Network Card) en dit netwerk ook gebruik, loopt mijn notebook volledig vast.
Ik kan dan werkelijk niks meer doen en moet de notebook dus gewoon uitzetten.

Heeft iemand van jullie soms ervaring met hetzelfde probleem, en belangrijker, bestaat er een oplossing voor?

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 11:34
Ik denk dat je toch allereerst eventjes je specificaties moet geven van je notebook. Zonder dat kunnen we hiero niet veel ;). Even een vraagje ... heb je service pack 2 geinstalleerd? Zoja, dan denk ik persoonlijk dat het mss daaraan zal liggen.

Ik had namelijk bijna precies hetzelfde met mijn notebook. Door middel van het uninstalleren van Service Pack 2, was het probleem opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door n1ck op 28-10-2004 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties van Notebook:
- Windows XP Home SP2
- Intel Pentium 2.6Ghz
- 512 Mb Ram
- Geforce4 440 GO

Ik had het probleem onmiddellijk na het herinstalleren van het besturingssysteem, dus aan een servicepack kan het niet liggen denkik. (Heb nadien SP2 geïnstalleerd om te zien of dat enig verschil uitmaakte, maar dat was dus niet zo)

Verwijderd

Ik kan er compleet naastzitten maar heb met pc's aardig vaak hetzelfde meegemaakt.
Dit was vaak een probleem met de indeling van de irq's, de netwerkkaart deelt er dan een met de geluidskaart of een ander apparaat, in veel gevallen irq 5 of 7.

Je kunt kijken of in de bios een optie aanwezig is waarmee je kunt aangeven dat je o/s jouw irq's mag beheren, je hebt grote kans dat dit nu niet zo is.
Ook kun je proberen om de irq van je netwerkkaart handmatig in te stellen, kijk hierbij wel uit dat je geen irq's aanspreekt waarbij een ander apparaat gaat conflicteren.

Suc6 ermee :*)